• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-20 16:31:46 följande:
    Jag försöker passa det vidare. Unga killar har ingen rolig situation idag men försök att göra det ni kan och jobba på. Använd nedlåtande och woke-ifierade gubbar och kärringar som extra bränse. Låt er inte nedslås.
    Haha, tack! Det är inte så att hela livet suger utan sex, men det gör att man känner sig misslyckad ibland. Sen blir det inte bättre av att incels målas upp som de sämsta människorna på jorden av gubbar och tanter.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-20 16:35:02 följande:

Men att lika många kvinnor som män lever ensamma blir det en förbättring för män som grupp? Min fråga var vem som blir nöjd av en jämställdhet i ensamheten.

Det är väl ett eget val om man väljer att vara så kräsen. Jag tror dock inte att är särskilt troligt.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-07-20 16:22:53 följande:
    Män och kvinnor är ju oftast dåligt lämpade att leva tillsammans (med några undantag). 

Det kan vara mycket mer rofyllt att leva ensam, i synnerhet om man inte attraheras av personen. Då lever man ju ändå bara ihop som vänner och inget mer. 

Lustigt nog är det oftast kvinnor som förväntas låta attraktion växa fram. Män dissar kvinnor baserat på utseende och sen är det inget snack om att nån attraktion skulle växa fram baserat på personlighet. Är hon inte snygg är det inget att diskutera. 

Jag skulle tippa att dessa incels också förväntar sig en snygg kvinna, oavsett hur de själva ser ut. De har förmodligen inte stött på nån de inte attraheras av, ändå förväntar de sig att kvinnor ska dem utan attraktion.
    Vad är en snygg kvinna? Jag tycker att de flesta kvinnor i min ålder är någorlunda attraktiva, men motsvarande verkar inte gälla för män. Det är väldigt sällan jag dissar någon på förhand eller finner personen motbjudande.
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-07-20 11:00:44 följande:
    Man kunde programmera dejtingapparna så att ju fler svenska kvinnor du klickar på desto fler utländska kvinnor ser du och de svenska blir osynliga.

Istället för som du föreslog att kvinnor inte kan se de män de är intresserade av utan de som de inte klickar på bumpas upp.

Blir det bra så?
    Utländska användare ingår inte ens i ekvationen och borde inte vara med på dejtingappar eftersom man ställer in en viss plats.
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-07-20 11:28:43 följande:
    En algoritm kan bestämma att de män som inte får några matchningar alls kastas ut. Ungefär så som sker irl.

Blir det bra så?

Och där kom den sunkiga kvinnosynen återigen fram. Kvinnor är inte "resurser" som ska utnyttjas. Kvinnor är människor med egna behov andra än att tillfredsställa dina.
    Varför ser du män som resurser som du kan dela in i bra och dåliga?
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-07-19 18:21:32 följande:
    Om du upplever att kvinnor är negativt inställda till män så kanske det kan ha en orsak.
    T ex att set startas inceltrådar här i forumet där det klagas över kvinnor och att det är deras fel att männen aldrig lyckas få sex.
    Till slut så tröttnar man och känner kanske att sådant inte ska stå oemotsagt.
    Eller så har de kanske blivi illa behandlade av en man?
    Har du tänkt på det?
    Om du tolkar mina inlägg som att det är kvinnors fel att det finns incels har du inte snappat upp vad jag skriver. Det är ingen grupps fel. Frågan är om det är den enskildas fel eller hela samhällets fel?
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-20 16:49:13 följande:
    Vad är en snygg kvinna? Jag tycker att de flesta kvinnor i min ålder är någorlunda attraktiva, men motsvarande verkar inte gälla för män. Det är väldigt sällan jag dissar någon på förhand eller finner personen motbjudande.
    Jag har åtminstone tre väninnor som lever ensamma, får väldigt få matchningar och heller inte lyckats träffa nån irl. Åtminstone två av dem har en stark önskan om att leva i relation och har bra presentationer, den tredje är inte lika aktiv i sitt sökande. Härliga, roliga, varma kvinnor. Det de själva konstaterat är att utseendet ligger dem i fatet och eftersom män oftast är väldigt utseendefixerade får de få matchningar. 

I jämställdhetens namn bör väl isf algoritmen ändras så att även de kvinnor som får få matchningar också är de som visas för män. 

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-20 15:58:35 följande:
    För att du är för gammal för att förstå att incels finns på riktigt och att könsrollerna från din ungdom inte existerar längre.
    Du vet ingenting om mig. Varför sysslar du med personangrepp? Har argumenten tagit slut?

Du har en felaktig uppfattning om incel. Krävs ett mått av kvinnoförakt för att vara en sån. Du tillhör inte en stor massa män tack och lov. De flesta män som är singlar sysslar inte med det du gör. Handlar säkert om att du är misogyn från början.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-20 16:57:02 följande:
    Om du tolkar mina inlägg som att det är kvinnors fel att det finns incels har du inte snappat upp vad jag skriver. Det är ingen grupps fel. Frågan är om det är den enskildas fel eller hela samhällets fel?
    Det är den enskildes fel. Hur kan du inte se det? Problemet är inte att incels vill ha sex. Problemet är hur de hanterar det..
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-20 16:49:13 följande:
    Det är typiskt incels att vara beredda att sätta på allt. Ingen kvinna vill ha en man som bara ser henne som ett redskap för deras egen njutning. Kvinnor finner det motbjudande.

Har du funderat på att förändra dig själv? Än så länge så förstår jag fullständigt varför du är incel.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?