• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-07-19 14:51:35 följande:
    Och det är sådant man märker ganska omgående även om personen inte visar det utåt.
    Hur då?
    Man märker om en person utstrålar osäkerhet t ex.
    Anonym (....) skrev 2023-07-19 14:52:46 följande:
    Beror på vad man menar med Offerkofta och självömkan är inte attraktiva egenskaper.

Dessutom det är fel att säga att något är inte attraktivt och sedan ska det gälla för alla personer 
    Jag har inte påstått att det gäller för alla.
    Men för många så är det inga attraktiva egenskaper att tycka synd om sig själv och lägga skulden på andra.
  • Anonym (....)
    molly50 skrev 2023-07-19 15:07:40 följande:
    Man märker om en person utstrålar osäkerhet t ex.
    Anonym (....) skrev 2023-07-19 14:52:46 följande:
    Beror på vad man menar med Offerkofta och självömkan är inte attraktiva egenskaper.

Dessutom det är fel att säga att något är inte attraktivt och sedan ska det gälla för alla personer 
    Jag har inte påstått att det gäller för alla.
    Men för många så är det inga attraktiva egenskaper att tycka synd om sig själv och lägga skulden på andra.
    Osäkerhet är ju inte samma sak som bitter, eller hur menar du nu? 
  • Anonym (Maria)
    Anonym (....) skrev 2023-07-19 14:49:32 följande:
    Ja. 
    Om man lyckas med att hindra att det lyser igenom ändå.
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-07-19 15:13:11 följande:
    Osäkerhet är ju inte samma sak som bitter, eller hur menar du nu? 
    Bitterhet är ju något som kan komma av osäkerheten.
    Och det är något man får jobba med för att komma ur.
  • Anonym (Til)
    Anonym (....) skrev 2023-07-19 14:48:47 följande:
    Kvinnan känner inte till allt då. 
    Det är ett argument varför olika män fortsätter att ragga när kvinnan ibörjan inte var intresserad men blev det ev ju mer hon lärde känna honom. 

Staten lägger sig redan i hur folk väljer sexpartner. 
    Om exempelvis svt skulle sluta sända program om sex och förhållande så hade det kunnat påverka folks val. 
    Om kvinnor fick betala själva för sin aborter.
    Om alla fick betala för sina preventivmedel, könsvård etc. 
    Skulle du bli nöjd om staten parade ihop dig med en äldre, ful kvinna? Bara du har någon av kvinnokön, spelar ingen roll vem? Kanske nån du inte alls är attraherad av eller nån där du får sköta det mesta jobbet? Tror du det blir bra om nån annan bestämmer vem du ska vara ihop med?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (....) skrev 2023-07-19 14:48:47 följande:
    Kvinnan känner inte till allt då. 
    Det är ett argument varför olika män fortsätter att ragga när kvinnan ibörjan inte var intresserad men blev det ev ju mer hon lärde känna honom. 

Staten lägger sig redan i hur folk väljer sexpartner. 
    Om exempelvis svt skulle sluta sända program om sex och förhållande så hade det kunnat påverka folks val. 
    Om kvinnor fick betala själva för sin aborter.
    Om alla fick betala för sina preventivmedel, könsvård etc. 
    Fast hur många tittar på SVT och utövar ett sexliv tack vare det? Är det vanligt?

Många skulle nog se till att skaka fram pengarna som krävdes för en abort. Är man desperat så går allt.
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 12:47:02 följande:
    Alla män kan inte välja om de vill ha en partner eller inte.
    Det beror väl på hur kräsen mannen är, precis som för kvinnor. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-19 04:29:13 följande:
    Eftersom du verkar anser det är ens eget ansvar om man blir sårad. Då måste det ju i just ditt fall handla om något som just du blivit sårad av. Men det resonemanget kanske inte gäller för dig själv utan bara när det passar dig.

Jag har aldrig från början påstått någonting om ansvar för andras känslor, det var inte jag som drog in det. Det jag påstod i mitt resonemang var att jag har ansvar för mina egna val och att det gör så att antingen händer sex, eller så gör det inte det. Det var du som började dra in känslor och att jag anser att jag har ansvar för andras känslor.
    Vänta lite nu...
    du menar alltså att du har ett ansvar för att någons känslor blir sårade för att du tackar nej till sex då du skriver "jag anser att jag har ansvar för andras känslor." 
    Jag har aldrig hört någon resonera på det sättet. Eller jo, incels tycker det är kvinnors ansvar att ge dom barmhärtighetssex för att visa empati.

Är du en incel?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-07-19 14:51:35 följande:
    Och det är sådant man märker ganska omgående även om personen inte visar det utåt.
    Hur då?
    Det märktes ganska omgående gällande ts. offerkoftan var uppenbar, bitterheten blottades efter några få inlägg. Sätt att uttrycka sig på. Det är extremt få människor som kan maskera sina åsikter och känslor. Folk blir medvetna om det, vanligaste reaktionen är artigt undvikande. Krävs inte mycket, kan vara några få meningar. Kvinnor är utrustade för att snappa upp sånt, hör till deras överlevnad.

Enda sättet att komma bort från det är att arbeta med sitt inre, har någon misogyna åsikter så behöver denne arbeta bort dom. För sig själv, och sin omgivning.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-19 15:40:17 följande:
    Vänta lite nu...
    du menar alltså att du har ett ansvar för att någons känslor blir sårade för att du tackar nej till sex då du skriver "jag anser att jag har ansvar för andras känslor." 
    Jag har aldrig hört någon resonera på det sättet. Eller jo, incels tycker det är kvinnors ansvar att ge dom barmhärtighetssex för att visa empati.

Är du en incel?
    Nej, jag skrev inte alls det. Det var DU som drog upp ansvar för andras känslor. Svara nu på om du anser att alla gånger du blivit sårad så är det ditt eget ansvar.  Du undviker att svara på det men själv tycker att jag ska svara på dina frågor. Nu är det faktiskt din tur att svara.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?