• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (....)
    molly50 skrev 2023-07-19 11:39:36 följande:
    Självklart får han ha den önskan.
    Det har nog ingen sagt emot.
    Men därifrån till attt skylla på halva jordens befolkning,eller tycka att de ska ställa upp på barmhärtighetssex, för att han inte får sin önskan uppfylld är det ganska långt.
    Det är få personer som accepterar det. 
    Då ska det handla om rättighet till sex, inte att man ska få ha sexuella preferenser. 
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-07-19 11:41:51 följande:
    Det är få personer som accepterar det. 
    Då ska det handla om rättighet till sex, inte att man ska få ha sexuella preferenser. 
    Jag tror nog att de flesta accepterar att mannen har en önskan om sex.
    Men det som många har svårt att acceptera är när han skyller på alla kvinnor som grupp för att han inte får sin önskan uppfylld istället för att se om han själv kanske kan försöka ändra på något för att få sin önskan uppfylld. 
    Något är det ju som gör att han inte får det han vill ha. 
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2023-07-18 19:55:24 följande:
    Börjar man orera om hur sex ska fördelas rättvist har man diskvalificert sig från vidare försök att säga att man är en schysst snubbe.
    Att vara en schysst snubbe är inget som gör en man mer eller mindre attraktiv, så det är helt irrelevant i sammanhanget.
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-07-18 19:56:46 följande:
    Hahaha! Jomenvisst då skulle jättemånga använda sig av dejtingappar, för du skulle välja en affär som tog bort mat utifrån popularitet och lämnade kvar det de flesta inte ville ha. Och på stan kunde alla snygga tjejer synas medan de snygga killarna fick ha pappåsar över huvudet så de andra blev mer synliga. Och sen slänger sig alla på gräset och knullar. Problem solved. Hahaha! 
    Det finns inget sätt för personer att få kontakt bara för att de ser varandra på stan. Ingen vågar gå fram till någon stan.

Den enda anledningen till att du försöker förlöjliga diskussionen är för att du är rädd att förlora din privilegier.
  • Anonym (Til)
    Anonym (....) skrev 2023-07-19 11:03:45 följande:
    Så du accepterar om du inte får sexuell njutning genom sex?
    Att du inte snackar som penisar vore en leksak?
    Om jag inte hittar en man jag vill leva med så kan jag leva ensam med min vibrator. 
  • Anonym (hej)
    Anonym (Jadu) skrev 2023-07-18 19:53:31 följande:
    Skillnaden är att för män, i alla fall om man ska lyssna på dig och anonym (....) Så räcker det med en fitta att tömma sig i och det spelar ingen roll om fittan sitter på satkärringen nummer 1. Bara kuken får sin fitta att spruta i. 

För kvinnor är det av stor betydelse vem kuken sitter på. För vem kuken sitter på avgör om det blir njutbart eller inte. Det avgör om sexet blir säkert eller farligt. Det avgör om man mår bra eller dåligt efteråt. Sex är bara viktigt för kvinnor om det känns bra, om man får njuta och om det känns tryggt. Och en man som bara vill ha en fitta att spruta i oavsett vem den sitter kan inte erbjuda något av det jag skrivit. Finns det bara män som bara vill ha en fitta att spruta i är det ingen som helst mening att ha sex övht. Män som dessutom tycker att kvinnor som inte vill vara bara en fitta att spruta i är oträttvisa horor som inte ställer upp i alla fall är fruktansvärt obehagliga och utgör en stor risk för kvinnan. Det är ren självbevarelsedrift att undvika såna män.
    Därför borde fler män få chansen att lära känna kvinnor och bli den person som är rätt person för en kvinna.

Du kanske tror att det är omöjligt att ligga med en man som inte har en viss status eller väldigt högt självförtroende. Du dömer ut alla incels på förhand. Det tror dock inte jag om två personer får lära känna varandra.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-07-19 12:29:30 följande:
    Om jag inte hittar en man jag vill leva med så kan jag leva ensam med min vibrator. 
    Det här är enbart härskartekniker. Kommer aldrig att hända på riktigt.
  • Anonym (Til)
    Anonym (....) skrev 2023-07-19 11:02:27 följande:
    Kvinnor har ett eget värde och rätt till egen frihet, precis som män

Den friheten är inte likadan som för männen idag.

Kvinnor kan också ha svårt att acceptera om de inte får sexuell njutning genom män. 
    Frihet handlar om att kunna välja om man vill ha en partner eller inte. Inte vara tvungen att ha en partner för att bli försörjd. 
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-07-18 20:10:40 följande:
    Så det är apparnas fel när man inte får knulla. Bra att det än en gång har konstaterats att det inte har något med individen att göra.

Man kanske kunde lägga upp idrotten på samma sätt. Man tar bort alla de duktiga fotbollsspelarna, ju mer en spelare kostar och gillas desto mer osynlig blir spelaren så fotbollen blir mer jämställd och rättvis. Det blir väl bra? Halta Lotta och klass 3B från Bastuträsk kan få mer exponering i rutan på lördagar, så kanske det ändrar våra tipsextravärderingar. Utmärkt!
    Fotboll kan man fortfarande spela i korpen om man är dålig på det, så det går inte att jämföra med sex och relationer där man antingen har det eller är utan.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-18 20:06:58 följande:
    Det behöver man inte ha. Folk som inte har sex behöver inte vara incels. Men det har jag sagt några gånger nu.

Du verkar däremot tro dig ha en bra kvinnosyn. Varför tror du det? Du verkar tycka att det är kvinnor som ska stå för förändringen. Tycker du dig själv vara en "snäll" kille?

Jag har en negativ syn på incels som är misogyna, förväntar sig att kvinnor ska lösa deras problem, är obenägna att se sin del av det hela, föraktar kvinnor, avundsjuka, missunnsamma, tror det var bättre förr, ser kvinnor som vandrande vaginor, är obenägna att forma vänskapsrelationer med kvinnor mm mm.
    Det är enbart självbedrägeri att tro man kan undgå att vara en incel trots att man aldrig har sex någon.

Tror du att en incel mår bra och blir lycklig av att tänka att jag unnar alla ett bra liv utom mig och alla förtjänar att bli älskade utom mig? Att det är naturens gång och att en incel saknar värde som människa.

Kan du förklara exakt vilket kvinnohat som jag eller någon annan har gett uttryck för? Var har jag skrivit att kvinnor är vandrande vaginor?

För övrigt vet du ingenting om mig, hur mycket jag respekterar kvinnor i vardagen och att jag har många kvinnliga vänner. Du förutsätter dock att jag är en dålig människa. Det är faktiskt fruktansvärt respektlöst av dig att du inte kan hålla en diskussion saklig utan måste gå till personangrepp.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?