Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-18 20:06:58 följande:
Det behöver man inte ha. Folk som inte har sex behöver inte vara incels. Men det har jag sagt några gånger nu.
Du verkar däremot tro dig ha en bra kvinnosyn. Varför tror du det? Du verkar tycka att det är kvinnor som ska stå för förändringen. Tycker du dig själv vara en "snäll" kille?
Jag har en negativ syn på incels som är misogyna, förväntar sig att kvinnor ska lösa deras problem, är obenägna att se sin del av det hela, föraktar kvinnor, avundsjuka, missunnsamma, tror det var bättre förr, ser kvinnor som vandrande vaginor, är obenägna att forma vänskapsrelationer med kvinnor mm mm.
Det är enbart självbedrägeri att tro man kan undgå att vara en incel trots att man aldrig har sex någon.
Tror du att en incel mår bra och blir lycklig av att tänka att
jag unnar alla ett bra liv utom mig och
alla förtjänar att bli älskade utom mig? Att det är naturens gång och att en incel saknar värde som människa.
Kan du förklara exakt vilket kvinnohat som jag eller någon annan har gett uttryck för? Var har jag skrivit att kvinnor är vandrande vaginor?
För övrigt vet du ingenting om mig, hur mycket jag respekterar kvinnor i vardagen och att jag har många kvinnliga vänner. Du förutsätter dock att jag är en dålig människa. Det är faktiskt fruktansvärt respektlöst av dig att du inte kan hålla en diskussion saklig utan måste gå till personangrepp.