• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-19 04:21:33 följande:

Varför undrar du om jag blivit sårad? Vad tillför det diskussionen? Jag har aldrig blivit sårad över att någon nekat mig sex. Det skulle vara orimligt.

Så med andra ord så ansvarar du inte om huruvida personen du nekar sex blir sårad? Om jag förstår dig rätt? Det låter rimligt.

Eftersom du verkar anser det är ens eget ansvar om man blir sårad. Då måste det ju i just ditt fall handla om något som just du blivit sårad av. Men det resonemanget kanske inte gäller för dig själv utan bara när det passar dig.

Jag har aldrig från början påstått någonting om ansvar för andras känslor, det var inte jag som drog in det. Det jag påstod i mitt resonemang var att jag har ansvar för mina egna val och att det gör så att antingen händer sex, eller så gör det inte det. Det var du som började dra in känslor och att jag anser att jag har ansvar för andras känslor.
  • Anonym (Maria)
    nihka skrev 2023-07-19 04:22:41 följande:
    Men konsekvenserna fortsätter ju. Om du inte hade nekat personen hade den inte känt sig nekad. Du tyckte ju att det var ditt ansvar om han gick och våldtog någon annan om du nekade honom sex samt att du hade "räddat " nån från att bli våldtagen om du bjussade på sex så hur kan du nu utesluta mannens känslor från konsekvenskedjan?
    Nej jag tyckte inte att en våldtäkt var mitt ansvar. Sen om jag kunde ha hindrat det på något sätt kan man ju fundera över.
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-19 04:31:14 följande:
    Nej jag tyckte inte att en våldtäkt var mitt ansvar. Sen om jag kunde ha hindrat det på något sätt kan man ju fundera över.
    Men du sa att du var ansvarig för att någon blev mätt om du gav dem mat, men du är nu inte ansvarig för att någon förblir hungrig (kåt) om du nekar dem sex? Men du är ändå inne på att du kan förhindra våldtäkter "rädda väninnor" om du knullar den som vill.

Det finns stora inkonsekvenser i dina resonemang.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Maria)
    nihka skrev 2023-07-19 04:49:55 följande:
    Men du sa att du var ansvarig för att någon blev mätt om du gav dem mat, men du är nu inte ansvarig för att någon förblir hungrig (kåt) om du nekar dem sex? Men du är ändå inne på att du kan förhindra våldtäkter "rädda väninnor" om du knullar den som vill.

Är jag inte ansvarig för att någon förblir hungrig? Hur menar du nu, är det din åsikt eller lägger du den uppfattningen på mig?

Ja, jag är inne på att det kan ju bli lite sådär, att man kan fundera över att något man gjorde eller inte gjorde kanske påverkade. 
  • Anonym (Palle)
    nihka skrev 2023-07-19 02:30:38 följande:
    Jo absolut om man är nekrofil. Agda föddes typiskt 1880. Sextiofemåriga kvinnor heter typiskt Elisabeth, Kerstin, Maria och Margareta. 
    Hur många heter Agda i Sverige? 752 kvinnor heter Agda i förnamn och av dessa kvinnor har 176 stycken det som tilltalsnamn. 23.4% av alla som heter Agda har det som tilltalsnamn. 100% av alla som heter Agda i förnamn är kvinnor.

Åja, några finns det allt.
  • Anonym (Til)

Återigen, det skulle inte hjälpa med nån "lagändring" eller vad det var TS skrev om för att öka jämställdhet, ta bort dejtingappar för att minska kvinnors utbud och få dem att välja andra män. Anledningen till att kvinnor innan preventivmedel och dejtingappar fick vara mindre selektiva var att de inte hade tillträde till arbetsmarknaden och var beroende av män. Är det nåt du vill återgå till?

Kvinnor har ett eget värde och rätt till egen frihet, precis som män. Kvinnor är inte till för att män ska få ligga. 

• Anonym (Palle)

Jag tror att det grundläggande och primära driften är att män vill bli respekterade och ligga med så fin kvinna som möjligt(det är grunden till att män kämpar) och kvinnor vill ha en bra partner som är trevlig, stabil, ser bra ut och gärna bra ekonomi för att det är tryggare och det ger bra gener till avkomman.

Sen kommer båda gilla familjebildning, trivas med varandra och ha ett bra liv. Men det jag skrev i första stycket är drivkraften.

• nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-19 07:18:35 följande:
    Hur många heter Agda i Sverige? 752 kvinnor heter Agda i förnamn och av dessa kvinnor har 176 stycken det som tilltalsnamn. 23.4% av alla som heter Agda har det som tilltalsnamn. 100% av alla som heter Agda i förnamn är kvinnor.

Åja, några finns det allt.
    Jo, jättetypiskt...
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-19 04:57:39 följande:
    Är jag inte ansvarig för att någon förblir hungrig? Hur menar du nu, är det din åsikt eller lägger du den uppfattningen på mig?

Ja, jag är inne på att det kan ju bli lite sådär, att man kan fundera över att något man gjorde eller inte gjorde kanske påverkade. 

Du får börja ha ordning på vad du har skrivit. #550. "Om jag ger pengar till en hemlös så han kunde köpa mat så var jag ju ansvarig för konsekvensen att han blev mätt den gången."

Så ibland tar du ansvar för konsekvenserna fast du sagt att det alltid ingår, fast även motsatsen, och ibland går du emot vad du har sagt och tar inte ansvar för konsekvenserna.

• Anonym (SL)
    Anonym (Til) skrev 2023-07-19 08:00:12 följande:

Återigen, det skulle inte hjälpa med nån "lagändring" eller vad det var TS skrev om för att öka jämställdhet, ta bort dejtingappar för att minska kvinnors utbud och få dem att välja andra män. Anledningen till att kvinnor innan preventivmedel och dejtingappar fick vara mindre selektiva var att de inte hade tillträde till arbetsmarknaden och var beroende av män. Är det nåt du vill återgå till?

Kvinnor har ett eget värde och rätt till egen frihet, precis som män. Kvinnor är inte till för att män ska få ligga. 

Precis så.
    Så bra skrivet och uttryckt.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?