• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-19 03:47:45 följande:
    Så om jag förstår dig rätt så ansvarar du över dig själv, men inte andras känslor över dina val?
    Det låter rimligt.
    Jag bad dig svara på om när du blivit sårad, vad nu just nu blir sårad av, om du anser det var ditt eget ansvar.

Jag anser att mitt val att tacka ja eller nej till en sexinvit gör att det antingen blir sex eller så blir det inte det. Det är ju upp till mig att välja det då. Personen som frågade har inget ansvar i det valet utan det har jag.
  • Anonym (Maria)
    nihka skrev 2023-07-19 03:51:00 följande:
    Inte det? #407. Kollektivt ansvar/skuld: "Då blir det ju alla har ansvar för att han inte fick ha sex. Flera kvinnor som solidariskt ansvarar för att mannen inte fick sex."
    Det var ju slutsatsen jag drog av vad DU skrev, inte min egen uppfattning. Men det där är vi ju förbi, du förklarade ju sen att jag hade missat ditt inte.
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-19 03:41:18 följande:
    Vart sa jag det?
    #478: "Jag är fortfarande ansvarig för mina handlingar och vilka konsekvenser de får."
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Maria)
    nihka skrev 2023-07-19 03:57:50 följande:
    #478: "Jag är fortfarande ansvarig för mina handlingar och vilka konsekvenser de får."
    Står ingenting om alla där.
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-19 03:54:57 följande:
    Det var ju slutsatsen jag drog av vad DU skrev, inte min egen uppfattning. Men det där är vi ju förbi, du förklarade ju sen att jag hade missat ditt inte.
    Det är aldrig mitt ansvar att någon annan inte får knulla. Kan jag vara mer tydlig?
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-19 04:00:56 följande:
    Står ingenting om alla där.
    Jaså. Är du bara ansvarig för vissa av dina handlingar och vissa av konsekvenserna? Hur sker urvalet?
  • Anonym (Maria)
    nihka skrev 2023-07-19 04:01:01 följande:
    Det är aldrig mitt ansvar att någon annan inte får knulla. Kan jag vara mer tydlig?
    Som sagt vi är förbi det. Jag är inte oklar över din uppfattning där. 
  • Anonym (Maria)
    nihka skrev 2023-07-19 04:02:56 följande:
    Jaså. Är du bara ansvarig för vissa av dina handlingar och vissa av konsekvenserna? Hur sker urvalet?
    Jag pratade inte om någons känslor i det inlägget. Det jag syftade på var konsekvensen att någon får något, eller blir utan det han ville ha av mig. Det var ju mitt val vad han fick eller inte fick. Den konsekvensen.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-19 03:53:28 följande:
    Jag bad dig svara på om när du blivit sårad, vad nu just nu blir sårad av, om du anser det var ditt eget ansvar.

Jag anser att mitt val att tacka ja eller nej till en sexinvit gör att det antingen blir sex eller så blir det inte det. Det är ju upp till mig att välja det då. Personen som frågade har inget ansvar i det valet utan det har jag.

Varför undrar du om jag blivit sårad? Vad tillför det diskussionen? Jag har aldrig blivit sårad över att någon nekat mig sex. Det skulle vara orimligt.

Så med andra ord så ansvarar du inte om huruvida personen du nekar sex blir sårad? Om jag förstår dig rätt? Det låter rimligt.

• nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-19 04:06:17 följande:
    Jag pratade inte om någons känslor i det inlägget. Det jag syftade på var konsekvensen att någon får något, eller blir utan det han ville ha av mig. Det var ju mitt val vad han fick eller inte fick. Den konsekvensen.
    Men konsekvenserna fortsätter ju. Om du inte hade nekat personen hade den inte känt sig nekad. Du tyckte ju att det var ditt ansvar om han gick och våldtog någon annan om du nekade honom sex samt att du hade "räddat " nån från att bli våldtagen om du bjussade på sex så hur kan du nu utesluta mannens känslor från konsekvenskedjan?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?