• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Perka)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 19:39:31 följande:
    Det där tror jag är en förlegad myt. Lyssna på olika poddar så låter det helt annorlunda.
    Och kraven på BRA sex ställer fler krav på män. Bryr man sig inte om kvinnans njutning sållas man bort.
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 18:37:48 följande:
    Att importera utländska kvinnor är som prostitution. Jag är emot alla former av sexköp och det som liknar det.
    Och att ligga med en incel är som prostitution för kvinnor. 
  • Anonym (hej)
    Anonym (Jadu) skrev 2023-07-18 19:38:30 följande:
    Om det nu är lättare för incels irl så är det ingen som hindrar er bara för att det finns dejtingsidor. Ge er ut i verkligheten, det kan ni nog behöva. 
    Varför skulle dejtingsidor inte påverka hur många som letar i verkligheten? Det är som att tv:ns intåg inte skulle påverka hur många som lyssnar på radio.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-18 19:45:44 följande:
    Varför det?

Vilka pengar handlar det om? Hur vet du vem den personen är som råkar vara incel?
  • nihka
    Anonym (Jakob) skrev 2023-07-18 19:03:27 följande:
    Så du är av den meningen att ytligheten och utseendefixeringen bara finns på sajterna på nätet? Jag var mer ute IRL än på nätet och jag märkte då ingen skillnad på ytligheten.
    Nej, men den är mer utslagsgivande på nätet.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2023-07-18 19:43:15 följande:
    Och kraven på BRA sex ställer fler krav på män. Bryr man sig inte om kvinnans njutning sållas man bort.
    Det är inte därför incels sållas bort för de kommer aldrig ens till det stadiet.
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-18 19:45:44 följande:
    Mer trafficking om det på nåt sätt ska regleras så kvinnor ska ha sex mot sin vilja.
  • Anonym (Perka)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 19:48:39 följande:
    Det är inte därför incels sållas bort för de kommer aldrig ens till det stadiet.
    Fast uttrycker man sig som här i tråden ochvill kontrollera vem kvinnor har sex med bryr man sig inte ett skit om deras njutning.
    Kvinnor kan märka den attityden som en haj vittrar blod.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-18 19:24:08 följande:
    Är det så svårt att ändra på incels misogyna attityd mot kvinnor alltså? 

Varför tror du att misogyna incels ska ha en större framgång hos kvinnor? För att det bara finns dom att välja mellan? En kvinna väljer hellre singelskapet i så fall. Att ge sig i lag med sk "niceguys" eller män med allmänt rutten kvinnosyn är förenat med fara för kvinnor.
    Varför förutsätter du att man måste ha en rutten kvinnosyn bara för att man inte har sex?

Är det något magiskt med själva sexakten som gör en man till en bättre skepnad av sig själv eller varför har du en så negativ syn på incels?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2023-07-18 19:50:42 följande:
    Fast uttrycker man sig som här i tråden ochvill kontrollera vem kvinnor har sex med bryr man sig inte ett skit om deras njutning.
    Kvinnor kan märka den attityden som en haj vittrar blod.
    Jag tror inte att incels är så dåliga och egoistiska människor som ni vill framställa dem till.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?