• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 18:41:50 följande:

Jo det finns massa kvinnor som lever ensamma. Sverige har massor med ensamhushåll så de lever visst ensamma i verkligheten. Vad desa ensamlevande kvinnor pratar om vet jag inte och det spelar ingen roll. Faktum är att de lever ensamma. Du skriver ju själv att de lever ensamma av fri vilja så hur kan det vara tomt prat?

Ja, och om det var av fri vilja så får de ju faktiskt acceptera det som du skrav. Jag ser inget problem med det. Man måste få välja ensamheten det är upp till dem.

Varför skulle de vilja leta och ge uppmärksamhet åt män de inte är intresserade av? De letar väl efter det som är bäst för just dem.

De lever ensamma, men de lever inte utan sex om de inte tillhör den äldre generationen. Det är skillnaden från incels.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 18:43:50 följande:
    Det är så naivt att man tror inte att det är sant.

Tror du inte att de allra flesta människor kan vara snälla när de träffar nya människor? Incels får inte ens gå på dejter och bevisa att de är snälla. Varför skulle det ens finnas incels om allt som behövdes är att vara snäll?

Dina föreställningar om incels och hur dåliga människor de är (bara för att de inte har sex) är faktiskt väldigt obehagliga.
    Det räcker oftast inte bara att vara snäll. Man behöver något mer för att vara intressant för en kvinna. Hur vet du förresten att incels är snäll egentligen?
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 18:46:34 följande:
    På samma sätt borde de flesta kvinnor tycka att det är ett steg mot mer jämställdhet och lika rättigheter att relationsmarknaden blir mer balanserad.
    Nej, nu får du förklara.
    Varför är det hemskt att båda föräldrarna anses ansvariga för sitt barn och därmed har rätt till föräldradagar?
    Hur begränsad valmöjligheten om de velt enkelt bill strunta i det?

Hur menar du att relationsmarknaden skulle regleras och hur skulle det bli rättvisare?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-18 18:42:58 följande:
    Vill du inskränka kvinnors rätt till att leva ensamma av fri vilja?

Varför kan männen som är incels inte vara nöjda med sin situation? Varför ställer du inte såna krav?
    Nej, jag vill inskränka den obegränsade valmöjligheterna av partners.

Varför kan den som är fattig inte vara nöjd med sin situation och låta bli att rösta på Vänsterpartiet?
  • nihka
    Anonym (Jakob) skrev 2023-07-18 18:29:44 följande:
    Du kan vara lugn. Några myter går jag inte på. Inte nu längre......
    Relationsmarknaden är en tävling. Du tävlar mot alla andra som vill ha samma sak som du. Men man kan inte skicka in någon annan och tro att man ska vinna.

Du kan inte använda någon annans foto lika lite som du kan använda någon annans profiltext.

Och vad bevisar att du fick mer uppmärksamhet med någon annans bild? Jo, att det inte var din profiltext som avskräckte, och eftersom nätdejting i huvudsak går ut på att snabbt gallra efter utseende så letar du på fel plats.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Maria)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 18:48:53 följande:
    De lever ensamma, men de lever inte utan sex om de inte tillhör den äldre generationen. Det är skillnaden från incels.
    Sex eller inte, det motsäger inte att kvinnor lever ensamma och inte kunde få leva med den man de ville, vilket var vad vi diskuterade. Det är ju något de får acceptera.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 18:43:50 följande:
    Det är så naivt att man tror inte att det är sant.

Tror du inte att de allra flesta människor kan vara snälla när de träffar nya människor? Incels får inte ens gå på dejter och bevisa att de är snälla. Varför skulle det ens finnas incels om allt som behövdes är att vara snäll?

Dina föreställningar om incels och hur dåliga människor de är (bara för att de inte har sex) är faktiskt väldigt obehagliga.
    Varför hittar du på saker? Jag har aldrig sagt att människor som inte har sex är dåliga?

Du tror att dina åsikter inte märks. Jag kan berätta att även jag (som man) nosade upp dina misogyna åsikter efter några få inlägg. Kvinnor har bättre perception för sånt dessutom. Att du inte tror det märks är ganska naivt. I början så var det till och med uppenbart att du föraktade kvinnor iom dina uttryck om att incels känner sig värdelösa gentemot kvinnor. Du försökte hålla föraktet nere och föra en "teknisk" diskussion, men allt var solklart väldigt tidigt.

Du är ganska obehaglig då du vill få till en lagstiftning som begränsar kvinnor fria val. Du ser kvinnor som en homogen massa, är avundsjuk, missunnsam, allt är orättvist. Incels bör inte ha kvinnliga vänner för i din värld så kan han känna sig avvisad i så fall, vilket innebär att du ser kvinnor som enbart vandrande vaginor.

lägg benen på ryggen kvinnor.
  • Anonym (hej)
    Fiona M skrev 2023-07-18 18:50:57 följande:
    Nej, nu får du förklara.
    Varför är det hemskt att båda föräldrarna anses ansvariga för sitt barn och därmed har rätt till föräldradagar?
    Hur begränsad valmöjligheten om de velt enkelt bill strunta i det?

Hur menar du att relationsmarknaden skulle regleras och hur skulle det bli rättvisare?
    Du missförstår mig. Jag är för pappamånader.

De regleringarna är ett bevis för att det är en myt att säga att enskilda människors frihet aldrig kan begränsas.

Begränsa urvalet av partners.
  • Anonym (Jakob)
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 18:29:00 följande:
    Och så skulle det säkert också kunna vara för de riktigt fula män som faktiskt har fått en kvinna om de gjorde en profil på en dejtsidor och testade samma sak. De gjorde väl på något annat vis för att attrahera den de har.
    De får gärna dela med sig till mig...Men det är lugnt. Jag hyser inget agg eller hat mot kvinnor. Varför skulle jag? Man kan inte tvinga någon att gilla någon annan. Däremot utseendefixeringen och ytligheten som råder. Bara skitsnack att utseendet inte betyder något. Inte för alla kanske, men för den stora majoriteten gör den det.
  • Anonym (Maria)
    Fiona M skrev 2023-07-18 18:48:09 följande:
    Känner du dig överlag ansvarig för och skyldig för allt du nekar till (inte bara sex)?
    Det är inte ett hälsosamt sätt att leva och du kommer få problem med nära relationer om du aldrig kan säga nej.
    Nej, men nu kom det upp i diskussionen. Att jag nobbar någon annan är ju mitt val eller hur. Och mina val är jag själv ansvarig för. Hade jag inte valt så, då hade ju personen fått ligga med mig, håller du inte med om det?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?