• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Maria)
    nihka skrev 2023-07-18 17:34:30 följande:
    Du är ansvarig gentemot dig själv, men du har inget ansvar för att andra inte får knulla.
    Men att andra inte får knulla med just mig är väl ändå mitt ansvar då det var mitt val att avvisa dem. Mitt val mitt ansvar.
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 17:51:58 följande:
    Men att andra inte får knulla med just mig är väl ändå mitt ansvar då det var mitt val att avvisa dem. Mitt val mitt ansvar.
    Det är ditt ansvar gentemot dig själv - du ska ju inte knulla någon du inte vill knulla, men du har inget ansvar mot den du valde att avvisa.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Jadu)
    Att ha ansvar för något betyder att det är något man MÅSTE göra. Tex är det ditt ansvar att betala dina räkningar, ta hand om dina barn eller vara nykter när du kör bil. 

Att avvisa någon som vill knulla med dig som du inte vill knulla med är din rättighet. Det har inget med ansvar att göra. 

Googla orden ansvar och rättighet så kanske det klarnar.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Jadu) skrev 2023-07-18 18:02:50 följande:
    Att ha ansvar för något betyder att det är något man MÅSTE göra. Tex är det ditt ansvar att betala dina räkningar, ta hand om dina barn eller vara nykter när du kör bil. 

Att avvisa någon som vill knulla med dig som du inte vill knulla med är din rättighet. Det har inget med ansvar att göra. 

Googla orden ansvar och rättighet så kanske det klarnar.
    Jag vet att jag inte måste. Men vad jag än väljer så har jag ansvar för mina handlingar. Finns inget i någon Google eller ordbok som motsäger det. Konsekvensen att han inte fick ligga med mig, ja det när jag ansvar för eftersom jag sa nej. Hade jag inte sagt nej utan ja så hade det ju hänt eller hur?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (SL)
    Mycket märkligt resonemang.

Om någon kommer fram och vill ha din klocka och du säger nej så är du ansvarig att personen är klocklös? 
    Ditt val ditt ansvar.

Du behöver nog läsa på vad ansvar betyder....

ansvar - Skyldighet att ansvara för något aktivitet eller sak, skyldighet att vara den som ser till att något blir rätt utfört
  • Anonym (Maria)
    Anonym (SL) skrev 2023-07-18 18:14:20 följande:
    Mycket märkligt resonemang.

Om någon kommer fram och vill ha din klocka och du säger nej så är du ansvarig att personen är klocklös? 
    Ditt val ditt ansvar.

Du behöver nog läsa på vad ansvar betyder....

ansvar - Skyldighet att ansvara för något aktivitet eller sak, skyldighet att vara den som ser till att något blir rätt utfört
    Ja, jag är ansvarig för att han inte har just min klocka åtminstone.
    Sen om han hade rätt till det är en helt annan fråga. Jag är fortfarande ansvarig för mina handlingar och vilka konsekvenser de får.
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 18:17:39 följande:
    Ja, jag är ansvarig för att han inte har just min klocka åtminstone.
    Sen om han hade rätt till det är en helt annan fråga. Jag är fortfarande ansvarig för mina handlingar och vilka konsekvenser de får.
    Så om du inte ger honom din klocka är du ansvarig för att han tar någon annans klocka?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Jakob)
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 01:40:58 följande:
    Det finns dock riktigt fula män som har kvinnliga partners, så hur kan du se det som så solklart?
    Jag var med i en kontaktsida där intresset för mig var lika med noll. Då testade jag med att byta ut min profilbild mot en bild som jag tog på måfå från nätet av en okänd man. Profiltexten ändrade jag inte. På två dagar hade 12 kvinnor skrivit brev till mig och ännu fler hade lagt till mig som favorit...
    Kan det bli mer solklart? Hursomhelst. Det blev droppen för mig.
  • Anonym (Maria)

Du menar som liknelse till att våldta någon då? Ja 

nihka skrev 2023-07-18 18:22:46 följande:
    Så om du inte ger honom din klocka är du ansvarig för att han tar någon annans klocka?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?