• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 15:27:21 följande:
    Men det är väl ingen av dessa incel som aktivt berättar något negativt om sig själv när de raggat.

Hur kan du säga att de inte får någon att falla, samtidigt som du konstaterar att det är hans fel om kvinnorna inte faller?
    Kanske inte som de är medvetna om, vilket inte betyder att andra inte kan snappa upp saker.

Du kan inte få någon att bli kär, men du kan ganska enkel få någon att tycka du är äcklig. 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 15:28:10 följande:
    Det var du som skrev att jag skulle skriva så och byta ut orden.
    Jag skrev också: "Man är bara ansvarig för sig själv. Alla är bara ansvariga för sig själva. Det är aldrig någon annans ansvar än ens eget om man inte får knulla."

Glöm redan?
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 15:49:36 följande:
    Tror du verkligen på att de hellre är själva hela livet om de inte får de män som de vill? Jag tror att det är struntprat och härskartekniker, för de har aldrig behövt testa det på riktigt.

Ingen person ska tvingas till något, men vi måste hitta ett sätt att minska valmöjligheterna för kvinnor som är för stora idag. Före preventivmedel och datingappar hade kvinnor mycket färre valmöjligheter än idag och fick acceptera de män som fanns i deras närhet. Ungefär som incels idag. Preventivmedel utjämnade spelplanen mellan könen, men datingappar har gett kvinnor ett för stort övertag.

Jag tror att det behövs lagstiftning för att skapa mer jämställdhet, som med föräldraförsäkringen. Inget tvång, men färre valmöjligheter.
    Bevisligen är det så att vissa väljer att leva ensamma istället för att leva med någon som exempelvis anser att man ska lagstifta bort deras valfrihet.

Du kan inte ana vilka creeps det finns där ute som ingen vill ta i ens med en desinfekterad teleskoptång.
  • Anonym (Maria)
    Tror du verkligen på att de hellre är själva hela livet om de inte får de män som de vill? Jag tror att det är struntprat och härskartekniker, för de har aldrig behövt testa det på riktigt.

Ingen person ska tvingas till något, men vi måste hitta ett sätt att minska valmöjligheterna för kvinnor som är för stora idag. Före preventivmedel och datingappar hade kvinnor mycket färre valmöjligheter än idag och fick acceptera de män som fanns i deras närhet. Ungefär som incels idag. Preventivmedel utjämnade spelplanen mellan könen, men datingappar har gett kvinnor ett för stort övertag.

Jag tror att det behövs lagstiftning för att skapa mer jämställdhet, som med föräldraförsäkringen. Inget tvång, men färre valmöjligheter.

Ja det tror jag verkligen, verkar ju konstigt att vilja leva med män som de inte vill?
    Härskartekniker att välja ensamhet? 

Vadå som incels idag, vilka kvinnor får incels acceptera? Då kan de ju få en kvinna trots allt?

Det är väl männen som ger kvinnorna valmöjligheter att kunna välja dem så om du anser valmöjligheterna som finns är problemet så får du väl börja där?

• Anonym (Maria)
    nihka skrev 2023-07-18 15:51:56 följande:
    Jag skrev också: "Man är bara ansvarig för sig själv. Alla är bara ansvariga för sig själva. Det är aldrig någon annans ansvar än ens eget om man inte får knulla."

Glöm redan?
    Det är ju det som inte går ihop med vad du tidigare skrev.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 15:59:18 följande:

Ja det tror jag verkligen, verkar ju konstigt att vilja leva med män som de inte vill?
    Härskartekniker att välja ensamhet? 

Vadå som incels idag, vilka kvinnor får incels acceptera? Då kan de ju få en kvinna trots allt?

Det är väl männen som ger kvinnorna valmöjligheter att kunna välja dem så om du anser valmöjligheterna som finns är problemet så får du väl börja där?

Det är inte på riktigt. De har inte valt att leva ensamma, utan de bara säger det för att visa sin makt. I verkligheten skulle de inte göra det.

Incels får hoppas på att en dag om flera år träffa någon genom ett jobb eller liknande trots att det är osannolikt. De har inga möjligheter att välja och vraka.

Det går åt båda hållen. Båda sidor deltar i ett spel som lämnar incels därhän och borde ta ett steg tillbaka.
  • Anonym (Cloffe)

Men lägg av, lagstiftning? 

är du ens medveten om hur nedlåtande och föraktfull du är mot kvinnor? 

Jag kan säga med full säkerhet att det är därför du inte får napp. 100% helt säkert, ingen diskussion ens.

• Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-07-18 15:57:17 följande:
    Bevisligen är det så att vissa väljer att leva ensamma istället för att leva med någon som exempelvis anser att man ska lagstifta bort deras valfrihet.

Du kan inte ana vilka creeps det finns där ute som ingen vill ta i ens med en desinfekterad teleskoptång.
    Tycker du att det är fel att lagstifta bort mäns valfrihet genom pappamånader?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-18 16:15:11 följande:

Men lägg av, lagstiftning? 

är du ens medveten om hur nedlåtande och föraktfull du är mot kvinnor? 

Jag kan säga med full säkerhet att det är därför du inte får napp. 100% helt säkert, ingen diskussion ens.

Kvinnor är inte skyldiga mig något och jag är inte skyldig dem något heller.

Det är så naivt att tro att det enda som hindrar incels från att vara incels skulle vara att de är dåliga människor som behandlar andra illa. Tror du att det räcker att vara en snäll kille?
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 16:16:51 följande:
    Tycker du att det är fel att lagstifta bort mäns valfrihet genom pappamånader?
    Jag tycker det är fel att lagstifta bort människors möjlighet att välja partner.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?