• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Jakob)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-07-18 11:34:45 följande:

Jacob, Jacob, jag förstår hur du känner dig.

Men vi måste bort från utseende frågan. Du måste bort från dåligt självförtroende. Jag vill inte att du fokuserar på ditt utseende eller andra irrelevanta brister. Vad du behöver är metoder eller verktyg för hur man förför kvinnor! Jag vill att du lägger allt fokus på att behärska förförelseteknik fullt ut.

Om det hjälper dig kan du tänka på en jägare. Han lägger allt fokus på hur han skall fälla sitt byte. Hur han ser ut, om han har skägg eller inte, är fullständigt ovidkommande för slutresultatet. Vilken kvinna som helst kan falla handlöst förälskad i dina armar, oavsett ditt utseende och allt annat. Jag har sett och själv upplevt detta massor av gånger.

Innan månaden är till ända vill jag att du har två dejter. Det finns inga som helst hinder från att det kan vara unga, vackra och smala kvinnor.

Jag tror på dig, okey?

Tack för dina uppmuntrande ord. Jag har inte lyckats få till en träff på en dryg kvartsekel. Att lyckas få till två inom två veckor vore världens åttonde underverk. Vi får väl se. Jag vill inte riskera att hamna i en depression igen.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 18:31:24 följande:
    De säger att de kan tänka sig att leva ensamma, men i verkligheten lever de inte alls ensamma. Det är bara tomt prat. Du kanske tänker på en annan generation av kvinnor, alltså de som är gamla idag. Skillnaden är att då var balansen mellan män och kvinnor helt annorlunda.

Idag är kvinnor ensamma av fri vilja, till skillnad från män.

Ta ett steg tillbaka i den meningen att sluta leta efter och ge uppmärksamhet åt bara de bästa männen.

Jo det finns massa kvinnor som lever ensamma. Sverige har massor med ensamhushåll så de lever visst ensamma i verkligheten. Vad desa ensamlevande kvinnor pratar om vet jag inte och det spelar ingen roll. Faktum är att de lever ensamma. Du skriver ju själv att de lever ensamma av fri vilja så hur kan det vara tomt prat?

Ja, och om det var av fri vilja så får de ju faktiskt acceptera det som du skrav. Jag ser inget problem med det. Man måste få välja ensamheten det är upp till dem.

Varför skulle de vilja leta och ge uppmärksamhet åt män de inte är intresserade av? De letar väl efter det som är bäst för just dem.

• Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 16:16:51 följande:
    Tycker du att det är fel att lagstifta bort mäns valfrihet genom pappamånader?
    Hur menar du nu?
    De flesta män jag känner vill vara en aktiv del i barnens liv och anser snarare att det är ett steg mot lika rättigheter.

(Män som inte vill vara pappor kan helt valfritt låta dagarna brinna inne)
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 18:31:24 följande:
    De säger att de kan tänka sig att leva ensamma, men i verkligheten lever de inte alls ensamma. Det är bara tomt prat. Du kanske tänker på en annan generation av kvinnor, alltså de som är gamla idag. Skillnaden är att då var balansen mellan män och kvinnor helt annorlunda.

Idag är kvinnor ensamma av fri vilja, till skillnad från män.

Ta ett steg tillbaka i den meningen att sluta leta efter och ge uppmärksamhet åt bara de bästa männen.
    Vill du inskränka kvinnors rätt till att leva ensamma av fri vilja?

Varför kan männen som är incels inte vara nöjda med sin situation? Varför ställer du inte såna krav?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-18 17:08:27 följande:

Det är faktiskt det enda som hindrar incels från att vara incels. 100%, definitivt, helt övertygad.

Men det är ingen incel som ens försöker vara en snäll kille. (Och då menar jag genuint snäll, inte en "försöka-ta-sig-innanför-byxorna-snäll) eller en sk "niceguys" i stället verkar denne ägna sig mest åt att göda sitt kvinnoförakt på nätet.

Tror du verkligen att lagstiftning är det enda sättet för dig att lyckas i sexlivet?

Det är så naivt att man tror inte att det är sant.

Tror du inte att de allra flesta människor kan vara snälla när de träffar nya människor? Incels får inte ens gå på dejter och bevisa att de är snälla. Varför skulle det ens finnas incels om allt som behövdes är att vara snäll?

Dina föreställningar om incels och hur dåliga människor de är (bara för att de inte har sex) är faktiskt väldigt obehagliga.
  • Anonym (Maria)
    nihka skrev 2023-07-18 18:35:08 följande:
    Nej, det tänkte jag inte alls på, men det var en bra liknelse. Du är inte ansvarig för att någon våldtar någon med ursäkten att du nekade honom sex.

Ingen kvinna skulle resonera så.
    Det är väl lite samma resonemang som det folk känner sig ansvariga att någon tog livet av sig. Hade jag kunnat göra något annorlunda osv.
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 15:49:36 följande:
    Jag tror att det behövs lagstiftning för att skapa mer jämställdhet, som med föräldraförsäkringen. Inget tvång, men färre valmöjligheter.
    Hur menar du här?
  • Anonym (Perka)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 18:43:50 följande:
    Det är så naivt att man tror inte att det är sant.

Tror du inte att de allra flesta människor kan vara snälla när de träffar nya människor? Incels får inte ens gå på dejter och bevisa att de är snälla. Varför skulle det ens finnas incels om allt som behövdes är att vara snäll?

Dina föreställningar om incels och hur dåliga människor de är (bara för att de inte har sex) är faktiskt väldigt obehagliga.
    Hur många incels har en ordnad vardag och sockalt umgänge?
    Varför jobbar de inte på den biten istället för att bara fokusera på sex?
  • Anonym (hej)
    Fiona M skrev 2023-07-18 18:42:46 följande:
    Hur menar du nu?
    De flesta män jag känner vill vara en aktiv del i barnens liv och anser snarare att det är ett steg mot lika rättigheter.

(Män som inte vill vara pappor kan helt valfritt låta dagarna brinna inne)
    På samma sätt borde de flesta kvinnor tycka att det är ett steg mot mer jämställdhet och lika rättigheter att relationsmarknaden blir mer balanserad.
  • Fiona M
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 18:43:57 följande:
    Det är väl lite samma resonemang som det folk känner sig ansvariga att någon tog livet av sig. Hade jag kunnat göra något annorlunda osv.
    Känner du dig överlag ansvarig för och skyldig för allt du nekar till (inte bara sex)?
    Det är inte ett hälsosamt sätt att leva och du kommer få problem med nära relationer om du aldrig kan säga nej.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?