• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-18 16:39:43 följande:
    Ja, om man ska tyda det du skriver, om att samhället ska ha regler och lagar för dejting, göra det svårare för kvinnor att välja, då blir det barmhärtighetssex. Dvs kvinnor ska inte fritt få välja, som det är idag.

Så ja, om du anser att du är en incel, så har du skrivit det och vi är många som läst det. Alltså ingen nidbild. 
    Har männen barmhärtighetssex idag då? Eftersom du verkar resonera att det blir konsekvensen av att ha det svårt. Idag har männen svårare än kvinnorna om man får tro TS.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 16:22:36 följande:
    Kvinnor är inte skyldiga mig något och jag är inte skyldig dem något heller.

Det är så naivt att tro att det enda som hindrar incels från att vara incels skulle vara att de är dåliga människor som behandlar andra illa. Tror du att det räcker att vara en snäll kille?

Det är faktiskt det enda som hindrar incels från att vara incels. 100%, definitivt, helt övertygad.

Men det är ingen incel som ens försöker vara en snäll kille. (Och då menar jag genuint snäll, inte en "försöka-ta-sig-innanför-byxorna-snäll) eller en sk "niceguys" i stället verkar denne ägna sig mest åt att göda sitt kvinnoförakt på nätet.

Tror du verkligen att lagstiftning är det enda sättet för dig att lyckas i sexlivet?

• Anonym (Maria)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-18 17:08:27 följande:

Det är faktiskt det enda som hindrar incels från att vara incels. 100%, definitivt, helt övertygad.

Men det är ingen incel som ens försöker vara en snäll kille. (Och då menar jag genuint snäll, inte en "försöka-ta-sig-innanför-byxorna-snäll) eller en sk "niceguys" i stället verkar denne ägna sig mest åt att göda sitt kvinnoförakt på nätet.

Tror du verkligen att lagstiftning är det enda sättet för dig att lyckas i sexlivet?

De som kallar sig själva för snäll kille är verkligen inte snäll är min erfarenhet iallafall. De aktar jag mig för. Likadant trevlig kille eller ärlig kille. Röda flaggor är det.
  • Anonym (Sol)
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 17:02:11 följande:
    Har männen barmhärtighetssex idag då? Eftersom du verkar resonera att det blir konsekvensen av att ha det svårt. Idag har männen svårare än kvinnorna om man får tro TS.
    Det hoppas jag de inte har, jag tycker att all sex ska vara med samtycke. 

Du missuppfattar, jag skrev att det blir konsekvensen av att lagstifta. Lagstiftar vi inte om sex, så behöver ingen ha barmhärtighetssex. Då väljer man själv. 
  • Anonym (Jadu)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 15:49:36 följande:
    Tror du verkligen på att de hellre är själva hela livet om de inte får de män som de vill? Jag tror att det är struntprat och härskartekniker, för de har aldrig behövt testa det på riktigt.

Ingen person ska tvingas till något, men vi måste hitta ett sätt att minska valmöjligheterna för kvinnor som är för stora idag. Före preventivmedel och datingappar hade kvinnor mycket färre valmöjligheter än idag och fick acceptera de män som fanns i deras närhet. Ungefär som incels idag. Preventivmedel utjämnade spelplanen mellan könen, men datingappar har gett kvinnor ett för stort övertag.

Jag tror att det behövs lagstiftning för att skapa mer jämställdhet, som med föräldraförsäkringen. Inget tvång, men färre valmöjligheter.
    Och där visade du upp precis hur rubbad syn du har på kvinnor, sex och relationer. 

Ja, det finns många kvinnor som lever ensamma och sexlösa för att dom inte hittar någon man som lever upp till deras förväntningar. Varför skulle man ha en relation med någon man varken tycker om eller attraheras av? Vad i ens liv skulle bli bättre eller ens bra av det? 

Och varför i hela helvete skulle man beblanda sig med en man som vill inskränka ens valmöjligheter och rättigheter? Ge mig en enda bra anledning att som kvinna nedlåta sig till något dyligt, särskilt då den stora majoriteten av män inte vill ta ifrån kvinnor deras valmöjligheter eller rättigheter? Nä du, så mycket har INGEN man att erbjuda att man går med på något dylikt. 

Det du skriver är så fruktansvärt obehagligt att man saknar ord. Men vet du vad, det finns alternativ för dig i alla fall. Trots att det är 2023 så finns det fortfarande en hel del länder där tankegångar som dina fortfarande existerar och tyvärr tillhör normen. Ta och flytta till ett av dessa länder. Där kan du även tvinga på din kvinna burka, vägra låta henne lämna hemmet själv, knulla henne mot hennes vilja eller ge henne en käftsmäll om hon inte lyder. Dina döttrar kan du sälja eller tvinga dom att gifta sig med deras 50 åriga kusin när de är 10 år gamla. 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-14 17:53:43 följande:
    Hur populärt tror du att det är att som man säga på en dejt att man jobbar som undersköterska eller brevbärare? Jag gissar inte så mycket.

De flesta idag har karriärer, utbildningar, äger bostadsrätter eller hus. Medellönen är ca 40 000 kr/månad, så om du tror att de allra flesta är knegare som knappt har några pengar stämmer det inte.
    Det är nog inte lika impopulärt som att säga att man tycker att vi ska inskränka kvinnors rättigheter via lagstiftning. 
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 16:59:52 följande:
    Ok. Men det ju fel, för att jag valde så är ju mitt fel och mitt ansvar. 
    Det är helt OK om du vill barmhärtighetsknulla alla du träffar som vill ha sex med dig. Du är själv ansvarig för dina handlingar.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-14 17:31:53 följande:
    Är incel något man förtjänar att vara?
    Nej, jag skrev inga såna lösningar. Man måste dock få fundera. Kan man till exempel sätta ett tak på hur många sexpartners man får ha, är ett exempel. Eller. att samhället tar kontroll över dejtingapparna och reglerar dem på olika sätt.

De som har mycket pengar hatar dock att betala skatt, så ingen kommer att bli helt nöjd hur vi än väljer att strukturera samhället.

Jo, du skriver att vi ska ändra vår lagstiftning så att kvinnor får mindre valmöjligheter. 

• Anonym (Maria)
    nihka skrev 2023-07-18 17:21:38 följande:
    Det är helt OK om du vill barmhärtighetsknulla alla du träffar som vill ha sex med dig. Du är själv ansvarig för dina handlingar.
    Men det var inte frågan. Jag menar när jag valt att inte göra det. Det är väl ändå jag själv som är ansvarig för det valet. Du kan ju inte påstå att det inte är mitt ansvar.
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 17:24:25 följande:
    Men det var inte frågan. Jag menar när jag valt att inte göra det. Det är väl ändå jag själv som är ansvarig för det valet. Du kan ju inte påstå att det inte är mitt ansvar.
    Du är ansvarig gentemot dig själv, men du har inget ansvar för att andra inte får knulla.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?