• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Jadu)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-17 23:36:55 följande:
    Det låter fint när du beskriver det så, men i verkligheten så räcker inte de egenskaper som du tar upp här. En man måste ha mer än så. Framförallt självsäkerhet och status. Det har man inte lika stort inflytande över själv som sin hygien eller om man är omtänksam.

Lägger du skulden på män för att tjejer drabbas av anorexia? Antagligen inte. Det betyder inte att män borde bete sig hur de vill och "inte acceptera" fulhet.
    Skitsnack, det räcker gott och väl. Det räcker för mig väldigt många andra. Jag känner definitivt ingen kvinna som går igång på status. Alla mina väninnor är tillsammans med helt vanliga män, med vanliga jobb som inte heller går igång på status. Vi lever helt vanliga svenssonliv. Sen vet jag inte vad du menar med självsäkerhet. I min vänskapskrets är kvinnorna mer självsäkra än männen. Få vanliga kvinnor vill ha en gapande Andrew Tate i en ful sportbil. 

Sen om du inbillar dig att tjejer får anorexi pga av män så är du helt ute och cyklar. Det är väldigt mycket mer komplext än så. Jag anser definitivt inte att män som inte tänder på feta kvinnor ska bli tillsammans med feta kvinnor för att vara snäll. Vill en fet kvinna ha en man som gillar smala kvinnor så får hon helt enkelt gå ner i vikt. 
  • Anonym (Balansspelaren)
    Anonym (Jakob) skrev 2023-07-18 00:16:09 följande:
    Jag ser ut som jag gör. Jag får väl skylla på naturen.....

I mitt fall är det solkart varför jag är ensam. Hade jag lagt ut ett ansiktsfoto av mig här hade du hållit med..

Jacob, Jacob, jag förstår hur du känner dig.

Men vi måste bort från utseende frågan. Du måste bort från dåligt självförtroende. Jag vill inte att du fokuserar på ditt utseende eller andra irrelevanta brister. Vad du behöver är metoder eller verktyg för hur man förför kvinnor! Jag vill att du lägger allt fokus på att behärska förförelseteknik fullt ut.

Om det hjälper dig kan du tänka på en jägare. Han lägger allt fokus på hur han skall fälla sitt byte. Hur han ser ut, om han har skägg eller inte, är fullständigt ovidkommande för slutresultatet. Vilken kvinna som helst kan falla handlöst förälskad i dina armar, oavsett ditt utseende och allt annat. Jag har sett och själv upplevt detta massor av gånger.

Innan månaden är till ända vill jag att du har två dejter. Det finns inga som helst hinder från att det kan vara unga, vackra och smala kvinnor.

Jag tror på dig, okey?

• Anonym (Maria)
    nihka skrev 2023-07-18 10:34:58 följande:
    Det största bullshitinlägget hittills!

Naturligtvis är det den enskilda mannens "fel" att han ratas av kvinnor. Relationsmarknaden är nämligen en tävling utan vinst varje gång. Den som attraherar nån får nån och den som inte attraherar nån får inte nån.
    Om jag ratar en man så är det väl mitt eget fel. Det blir ju mitt fel att han inte fick sex med mig. För det var ju mitt val att det inte skulle bli något. Är det så fel att uttrycka det så? Det var ju rätt för mig dock. Så för mig var det inte fel att det blev som det blev. Jag tycker det blir lite konstigt med semantiken eller rättare sagt jag blir osäker på hur som är rätt sätt att uttrycka det.
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 02:23:01 följande:
    Det kan inte bara vara var och ens personliga problem längre när det har uppstått en sån situation med många incels. Det är som att säga att cancer eller psykisk ohälsa är var och ens problem och inte en fråga för samhället.

Förut innan datingappar var det så att man fick vara själv om man hade orimliga förväntningar. Nu finns det attraktiva män som erbjuder obegränsat med sex till alla sorters kvinnor (dock inte förhållanden). Ingen kvinna behöver alltså vara helt själv. Därför finns det incels för kvinnor kan ha orimliga förväntningar.

Att säga att man inte har något ansvar för andra, när man själv har fått en förbättrad situation, är ungefär som att säga att man inte vill betala skatt fast man tjänar 100 000 kr i månaden. Ingen har dock ett personligt ansvar, men tillsammans har vi alla det.
    Om man ska ta nätdejtning som ett exempel så är ju ett stort problem att man som kvinna ofta får medderlanden från män som enbart söker sex eller vill prata sex,när man själv söker något seriöst.
    Så var det när jag nätdejtade och så verkar det fortfarande vara.
    Och detta gör att man tvingas sålla bort en massa meddelanden istället för att läsa igenom alla.
    Det blir ganska tröttsamt med män som inte ens bemödar sig med att läsa ens presentation där man varit tydlig med vad man söker utan bara går på om sex.
    Och det kan ju också leda till att man kanske missar en bra man.
    Så kanske ligger en del av skulden till att incels existerar där?
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 12:20:13 följande:
    Om jag ratar en man så är det väl mitt eget fel. Det blir ju mitt fel att han inte fick sex med mig. För det var ju mitt val att det inte skulle bli något. Är det så fel att uttrycka det så? Det var ju rätt för mig dock. Så för mig var det inte fel att det blev som det blev. Jag tycker det blir lite konstigt med semantiken eller rättare sagt jag blir osäker på hur som är rätt sätt att uttrycka det.
    Byt ut "fel" mot "ansvar" och "mig" mot "alla/nån".

Du är bara en av många kvinnor som ratar denna man som inte får ligga med nån. Du är inte ansvarig för att en man inte får ligga med nån. Han är det.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Maria)
    nihka skrev 2023-07-18 12:34:06 följande:
    Byt ut "fel" mot "ansvar" och "mig" mot "alla/nån".

Du är bara en av många kvinnor som ratar denna man som inte får ligga med nån. Du är inte ansvarig för att en man inte får ligga med nån. Han är det.
    Då blir det ju alla har ansvar för att han inte fick ha sex. Flera kvinnor som solidariskt ansvarar för att mannen inte fick sex.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Balansspelaren)
    nihka skrev 2023-07-18 10:34:58 följande:
    Det största bullshitinlägget hittills!

Naturligtvis är det den enskilda mannens "fel" att han ratas av kvinnor. Relationsmarknaden är nämligen en tävling utan vinst varje gång. Den som attraherar nån får nån och den som inte attraherar nån får inte nån.

En hypotetisk fråga till dig

Tänk dig att Knäppgöken och inceln Kalle träffar tjejen Nikolina. Kalle stöter på Nikolina.

Alla har förstått att du tycker att Kalle får skylla sig själv om han ratas av Nikolina.

Men om Inceln Kalle lyckas få Nikolina att falla för honom  och bli förälskad i honom.

Om jag förstår dig rätt så är det då Incelns Kalles förtjänst?

• Anonym (Maria)
    Anonym (Jadu) skrev 2023-07-18 13:14:29 följande:
    Är du samma person som Anonym (....) ?
    Nej? Det var inte jag som sa den förklaringen. Kolla på inlägget jag citerade och hur hon skrev jag skulle byta ut orden jag skrev. Då blir det väl så?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-07-18 13:50:35 följande:

En hypotetisk fråga till dig

Tänk dig att Knäppgöken och inceln Kalle träffar tjejen Nikolina. Kalle stöter på Nikolina.

Alla har förstått att du tycker att Kalle får skylla sig själv om han ratas av Nikolina.

Men om Inceln Kalle lyckas få Nikolina att falla för honom  och bli förälskad i honom.

Om jag förstår dig rätt så är det då Incelns Kalles förtjänst?

Jag tycker också att förklaringarna går inte ihop. Om en tjej bara faller för någon utan att han ansträngt sig något särskilt vems förtjänst är det då? 

Och vems förtjänst är det omvänt att en kvinna får ligga men vem som helst som är villig?

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?