• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (....)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-17 18:56:52 följande:
    Du förstår inte vad nedlåtenhet betyder heller i såna fall. Nedlåtenhet är att håna andra människor. Man kan inte håna andra människor från en sämre position än dem.

Nej, jag tycker inte att det krävs att man ser sex som en rättighet för att vara incel. Om man är singel och aldrig får någon respons på datingappar är man en incel oavsett om man är en bra eller dålig person, för att ta ett exempel.
    Beror på vad man menar med rättighet dessutom 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-17 18:56:52 följande:
    Du förstår inte vad nedlåtenhet betyder heller i såna fall. Nedlåtenhet är att håna andra människor. Man kan inte håna andra människor från en sämre position än dem.

Nej, jag tycker inte att det krävs att man ser sex som en rättighet för att vara incel. Om man är singel och aldrig får någon respons på datingappar är man en incel oavsett om man är en bra eller dålig person, för att ta ett exempel.

Det är skillnad på en incel och "den eviga singeln" krävs ett mått av misogynitet för att korsa gränsen. 

Självömkan såsom att "alla kvinnor har det så lätt i dejtingvärlden" "jag är så värdelös" handlar om en viss kvinnosyn som inte är smickrande. Ett kvinnoförakt helt enkelt.

• Anonym (hej)
    Anonym (Jadu) skrev 2023-07-17 12:28:22 följande:
    Det är klart att det finns massor av kvinnor som inte borde ha relationer, som är riktiga jävla häxor och behandlar sina män som skit trots att de själva inte har något att erbjuda över huvud taget. Men vi kan ju inte förbjuda någon att ha förhållanden med dessa häxor. Det är männen själva som måste höja sina krav och inte bli tillsammans med skadat gods. 

Tyvärr så skiljer sig kvinnor från män på det viset att väldigt många kvinnor hellre lever ensamma och sexlösa än att leva med en man som inte matchar de förväntningar kvinnan har på en ev partner. Många män är tvärtom. De lever hellre med en häxa som inte har något att erbjuda än att leva själv. Så ser verkligheten ut och det går inte att göra något åt det. Vi kan inte tvinga män att höja sina krav eller kvinnor att sänka sina. 

Majoriteten har inga problem att skaffa partner och barn och majoriteten består av helt vanliga män och kvinnor. 

Sen har vi gruppen som får det svårt. Tyvärr räknas inte alla ärkehäxor, psykiskt instabila och hopplösa kvinnor dit då många män har så låga krav. Så gruppen som har det svårt består av män som inte kan eller vill göra de förändringar som behövs för att attrahera kvinnan som individ eller kvinnor som grupp. För kvinnor räcker det inte bara med en kuk. Kuken behöver sitta på en man de attraheras av,  en man de känner att dom passar ihop med, annars får det vara. För många män räcker det med en fitta, resten spelar inte så stor roll. 

Det är männens desperation som gör att kvinnor som grupp inte behöver anstränga sig på samma sätt som män. Sluta stoppa kuken i vad galenskap som helst och om ni verkligen känner att ni måste, ta då på en kondom så att dessa kvinnor inte kan föra sina dåliga gener och beteenden vidare. 

Den enda som har makten över ens liv är man själv. Man får göra vad man kan med de förutsättningar man har. Det man kan söka hjälp för får man söka hjälp för. Man måste förstå och inse att livet inte är rättvist för att undvika bitterhet. Alla kommer inte att träffa någon, alla kommer inte ha bra hälsa, vara smart, alla kan inte bli miljonärer, få barn, köpa hus, osv. Alla kommer inte ens chansen att leva tills dom är gamla utan dör redan som barn. 

Oavsett vad man saknar i livet så kommer man inte att få det genom att bli bitter på omgivningen och skylla på andra. Ju snabbare man inser att ev förändring eller acceptans ligger i ens egna händer desto snabbare kan man förändra sin situation. 

Som sagt alla har sin egen kamp och är man en som kämpar hårt för att få och behålla livet så som man vill ha det så orkar man inte med folk som gnäller på sina liv utan att lyfta ett finger för förändring. Den första man tänker är: Men sitt där då, uppenbarligen är det tillräckligt bekvämt för att sitta kvar. 
    Tänk om det räckte som man att inte vara en skitstövel, psykiskt instabil och behandla kvinnor som skit, som du säger är den kvinnliga varianten av incels.

För män är problemet tvärtom. Om du är för snäll, för blyg, för tråkig, för alldaglig och saknar självförtroende är du inte attraktiv för kvinnor. Att vara en narcissist eller psykopat som bara tänker på sig själv är snarare en fördel när det kommer till att vara man.

Har alla dessa tråkiga män förtjänat att bli incels? Vad har de gjort för fel och är det bara extroverta mäns gener som borde föras vidare?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-17 19:09:40 följande:

Det är skillnad på en incel och "den eviga singeln" krävs ett mått av misogynitet för att korsa gränsen. 

Självömkan såsom att "alla kvinnor har det så lätt i dejtingvärlden" "jag är så värdelös" handlar om en viss kvinnosyn som inte är smickrande. Ett kvinnoförakt helt enkelt.

Det är sant dock. Kvinnor har det mycket lättare i dejtingvärlden. Är man incel känner man sig oftast värdelös vare sig man vill det eller inte. Det hade de flesta gjort om de hade levt som incels. Tänk om alla influencer-tjejer hade tvingats vara utan sex mot sin vilja. Hur tror att de hade mått då?

Får man inte säga vad som är sant? Det betyder inte att man föraktar eller anklagar alla kvinnor, utan pekar på en strukturell orättvisa.
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-07-17 12:39:51 följande:
    Tänk då vad svårt gruppen ärkesvin, psykiskt instabila och hopplösa män som då inte heller är intresserade av att ändra sig har att få till det.

Och det är väl dessa som är väl representerade bland de som sitter här och jämrar sig över att de inte kan landa någon fitta.
    Nej det är tvärtom. Man ärkesvin som är impulsiva har inga problem.

Manliga incels är motsvarigheten till snälla duktiga flickor.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-17 19:21:51 följande:
    Det är sant dock. Kvinnor har det mycket lättare i dejtingvärlden. Är man incel känner man sig oftast värdelös vare sig man vill det eller inte. Det hade de flesta gjort om de hade levt som incels. Tänk om alla influencer-tjejer hade tvingats vara utan sex mot sin vilja. Hur tror att de hade mått då?

Får man inte säga vad som är sant? Det betyder inte att man föraktar eller anklagar alla kvinnor, utan pekar på en strukturell orättvisa.
    Du får säga vad du vill. Men dina åsikter blottar också din kvinnosyn. Det är ett typiskt beteende att endast se "influensertjejer" som ett mått på det kvinnliga könet. I själva verket så existerar en mängd individer med olika svårigheter. 
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-17 19:27:49 följande:
    Du får säga vad du vill. Men dina åsikter blottar också din kvinnosyn. Det är ett typiskt beteende att endast se "influensertjejer" som ett mått på det kvinnliga könet. I själva verket så existerar en mängd individer med olika svårigheter. 
    Nej, jag tror inte att alla kvinnor är som influencers. Du undrade dock hur man kan känna sig värdelös för att man inte har sex och då skrev jag att alla hade gjort det i den situationen. Framförallt de vars liv verkar kretsa kring ytlighet och sex.

Det finns säkert många problem för kvinnor på olika områden. Det bästa vore självklart om alla får leva ett liv med god hälsa där man får känna sig behövd och älskad.

Jag förstår dock inte varför män inte ska få ha några problem för att kvinnor har andra problem.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-17 19:36:58 följande:
    Nej, jag tror inte att alla kvinnor är som influencers. Du undrade dock hur man kan känna sig värdelös för att man inte har sex och då skrev jag att alla hade gjort det i den situationen. Framförallt de vars liv verkar kretsa kring ytlighet och sex.

Det finns säkert många problem för kvinnor på olika områden. Det bästa vore självklart om alla får leva ett liv med god hälsa där man får känna sig behövd och älskad.

Jag förstår dock inte varför män inte ska få ha några problem för att kvinnor har andra problem.
    Nej, det undrade jag inte.
    Sättet du uttrycker dig på blottar även din kvinnosyn "
    Jag förstår dock inte varför män inte ska få ha några problem för att kvinnor har andra problem."

Den enda som påstår det är du. Varför ens blanda in kvinnor i dina tankegångar.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-17 19:55:03 följande:
    Nej, det undrade jag inte.
    Sättet du uttrycker dig på blottar även din kvinnosyn "
    Jag förstår dock inte varför män inte ska få ha några problem för att kvinnor har andra problem."

Den enda som påstår det är du. Varför ens blanda in kvinnor i dina tankegångar.
    Vad har för problem med att någon säger jag är världelös i såna fall?

Du skrev att incels borde vara tysta eftersom de inte har en aning om vad kvinnor har för problem. Alltså var det du som försökte jämföra män och kvinnors problem och blandade in detta.
  • Anonym (Jadu)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-17 19:13:58 följande:
    Tänk om det räckte som man att inte vara en skitstövel, psykiskt instabil och behandla kvinnor som skit, som du säger är den kvinnliga varianten av incels.

För män är problemet tvärtom. Om du är för snäll, för blyg, för tråkig, för alldaglig och saknar självförtroende är du inte attraktiv för kvinnor. Att vara en narcissist eller psykopat som bara tänker på sig själv är snarare en fördel när det kommer till att vara man.

Har alla dessa tråkiga män förtjänat att bli incels? Vad har de gjort för fel och är det bara extroverta mäns gener som borde föras vidare?
    Det räcker för många män. Jag har ingen kvinna i min närhet som är tillsammans med en instabil skitstövel. 

Sen är det klart att det blir problem för män/killar som är så osäkra och blyga att det påverkar den sociala kompetensen. Då behöver dessa män jobba med sig själva, det behöver alla med så stora problem med det sociala att det blir ett hinder i livet. Då behöver man fundera på vad det beror på och söka professionell hjälp om man inte kommer vidare på egen hand. 

Problemet med incels är inte bara det sociala utan deras syn på kvinnor, sex och relationer. 

Dessa män är incels för att dom inte kan attrahera kvinnor. Kvinnor som de dessutom har ett har mot. Den ekvationen går inte ihop helt enkelt. 

Förtjänar eller ej spelar ingen roll. Vi kvinnor har inga hemliga möten där vi bestämmer vilka män som "förtjänar" sex eller inte. Kvinnor vill bara träffa en man de trivs med, har något gemensamt med, som attraherar. Man vill hitta någon att bygga ett bra liv tillsammans med. Och en del män råkar vara totalt ointressanta av olika anledningar. 

Det enda dessa tråkiga män kan göra är att jobba med sig själva. Det finns ingen genväg att ta och det är bara att acceptera och det gäller inte bara incels utan alla som saknar vad som krävs för just den personen att uppfylla sina drömmar, vad det nu kan vara. Och ibland har man inte det som krävs oavsett hur mycket man försöker och då får man ändra fokus och göra något annat. 

Det finns både män och kvinnor vars gener inte borde föras vidare och det har inget att göra med om man är extrovert eller inte. Det har att göra med att somliga är vidriga människor helt enkelt. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?