Anonym (hej) skrev 2023-07-18 02:23:01 följande:
Det kan inte bara vara var och ens personliga problem längre när det har uppstått en sån situation med många incels. Det är som att säga att cancer eller psykisk ohälsa är var och ens problem och inte en fråga för samhället.
Förut innan datingappar var det så att man fick vara själv om man hade orimliga förväntningar. Nu finns det attraktiva män som erbjuder obegränsat med sex till alla sorters kvinnor (dock inte förhållanden). Ingen kvinna behöver alltså vara helt själv. Därför finns det incels för kvinnor kan ha orimliga förväntningar.
Att säga att man inte har något ansvar för andra, när man själv har fått en förbättrad situation, är ungefär som att säga att man inte vill betala skatt fast man tjänar 100 000 kr i månaden. Ingen har dock ett personligt ansvar, men tillsammans har vi alla det.
Så vad är din lösning?
Hur ska kollektivet män och kvinnor hjälpa de som är ensamma.
För alla lyckligt lottade män som får sex har väl också ansvar för incelsen?
Ska de hoppa över ett tillfälle här och där i solidaritet. Sexstrejka för sina sorgsna bröder.
Eller varför inte kanske ha lite kompissex med de ensamma.
Om kvinnornas ansvar är att börja ha sex med sådana som de inte tänder på för att bota andras ensamhet så kan ju männen också göra det. Lite homosex för den goda sakens skull. De kan ju ha ögonbindel.
Många kvinnor lever i ensamhet, helt frivilligt. Kanske de kan öppna upp behandlingsskolor för incelsen, där de får lära sig acceptans för sin situation. Visa att det går utan att bli hatisk...
Nu raljerar jag.
Men tanken att jag som kvinna ska sänka mina krav och leva ett liv med någon som jag inte delar värderingar med eller tänder på är lika absurd som att män mot sina preferenser ska börja ha homosex.
Det går inte att jämföra skatt och sex.
Inte ett dugg samma sak.