• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 16:14:56 följande:
    Det är inte på riktigt. De har inte valt att leva ensamma, utan de bara säger det för att visa sin makt. I verkligheten skulle de inte göra det.

Incels får hoppas på att en dag om flera år träffa någon genom ett jobb eller liknande trots att det är osannolikt. De har inga möjligheter att välja och vraka.

Det går åt båda hållen. Båda sidor deltar i ett spel som lämnar incels därhän och borde ta ett steg tillbaka.
    Vadå i verkligheten? Det spelar väl ingen roll vad de säger, om de i verkligheten lever ensamma så är det ju så. Det är väl klart att de hellre velat ha de män de önskade, men nu gick inte det. Då får de välja ensamhet eller någon annan man, och uppenbarligen valde de ensamheten.

Du skrev ju att det var precis som incels får göra. Det kan väl även de ensamma kvinnorna hoppas på då om du anser det är precis som för incels.

Vem ska ta ett steg tillbaka? Om kvinnorna backar så får väl männen ännu svårare att hitta någon. 
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 15:59:51 följande:
    Det är ju det som inte går ihop med vad du tidigare skrev.
    Jodå. Det går alltid ihop när jag säger att alla är själva ansvariga för sina liv. 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Maria)
    nihka skrev 2023-07-18 16:26:03 följande:
    Jodå. Det går alltid ihop när jag säger att alla är själva ansvariga för sina liv. 
    Fast nu var det ju att jag skrev det är mitt fel att mannen inte får ligga. Det tyckte du att jag skulle byta till vårt ansvar att mannen inte får ligga. 
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 16:22:36 följande:
    Kvinnor är inte skyldiga mig något och jag är inte skyldig dem något heller.

Det är så naivt att tro att det enda som hindrar incels från att vara incels skulle vara att de är dåliga människor som behandlar andra illa. Tror du att det räcker att vara en snäll kille?
    Absolut räcker det inte med avsaknad av dåliga egenskaper utan det måste finnas något som någon annan ser som en plusfaktor.

Och om ingen hittar någon plusfaktor så blir det inget nuppa.
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 16:28:13 följande:
    Fast nu var det ju att jag skrev det är mitt fel att mannen inte får ligga. Det tyckte du att jag skulle byta till vårt ansvar att mannen inte får ligga. 
    Precis. Det är inte ditt fel och inte ditt ansvar att mannen inte får ligga. Det är hans.
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-17 22:32:17 följande:
    Det är en hårfin gräns mellan att bara tänka på sig själv och att vara självsäker, vilket är attraktivt. Det finns stora likheter mellan att vara narcissist och att vara en driven person som är framåt (attraktivt). Det sämsta en man kan vara är inte att vara en psykopat utan att vara osäker och tråkig. Psykopater får i alla fall chansen till relationer.

Har du hört om någon incel som har sagt att kvinnor ska ställa upp på barmhärtighetssex eller är det bara en nidbild?
    Ja, om man ska tyda det du skriver, om att samhället ska ha regler och lagar för dejting, göra det svårare för kvinnor att välja, då blir det barmhärtighetssex. Dvs kvinnor ska inte fritt få välja, som det är idag.

Så ja, om du anser att du är en incel, så har du skrivit det och vi är många som läst det. Alltså ingen nidbild. 
  • Anonym (Maria)
    nihka skrev 2023-07-18 16:30:38 följande:
    Precis. Det är inte ditt fel och inte ditt ansvar att mannen inte får ligga. Det är hans.
    Vårt ansvar att han inte får sex var det som du tyckte att det skulle stå.
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-14 19:02:24 följande:
    Det var inte jag som påstod det utan andra i tråden som skrev att man borde inte förvänta sig ett förhållande om man inte är en duktig person med en stor social vänkrets osv... Om du vill får du bemöta deras inlägg också.

Absolut inte. Har ingen som helst samhörighet med dem. Det finns inget mer patetiskt än folk som importerar fruar/män.

Så du väljer bort utländska kvinnor, men har problem när kvinnor väljer bort dig? 

• nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 16:44:25 följande:
    Vårt ansvar att han inte får sex var det som du tyckte att det skulle stå.
    Fast du får lägga till ordet "inte", så som jag skrev i inlägget du svarade på.

Inte vårt fel/ansvar, inte ditt fel/ansvar och inte mammas utan hans. Hans fel/ansvar.
  • Anonym (Maria)
    nihka skrev 2023-07-18 16:55:21 följande:
    Fast du får lägga till ordet "inte", så som jag skrev i inlägget du svarade på.

Inte vårt fel/ansvar, inte ditt fel/ansvar och inte mammas utan hans. Hans fel/ansvar.
    Ok. Men det ju fel, för att jag valde så är ju mitt fel och mitt ansvar. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?