Anonym (Jadu) skrev 2023-07-17 20:40:11 följande:
Nu brukar det ju inte märkas till en början om en man har psykopatiska personlighetsdrag eller bara är väldigt trevlig och charmig. Sånt kryper tyvärr fram med tiden. Vad är det som säger att den där snälla och blyga killen inte är lika narcissistisk han med? Om du bara visste hur ruttna självutnämnda "snälla killar" kan vara på insidan, jag talar av egen erfarenhet.
Om det går eller inte får man ju såklart reda på om man försöker och ger det en chans. Det kanske inte går, men då har man ju i alla fall provat. Lyckas man inte så får man välja en annan väg i livet.
Incels döms inte för att de är oattraktiva. De döms först när deras rubbade syn på kvinnor, sex och relationer visar sig. Man kan inte gå runt och hata kvinnor och samtidigt förvänta sig ett ligg. Jag vet inte hur de är med er män, ni kanske inte bryr er om kvinnan ni ligger med anser att män ska tas ifrån deras rättigheter och förtjänar olika slags straff. Men för mig som kvinna är bara tanken på att stå och prata med en sån man sjukt obehaglig och väcker en stark avsmak. Kan du förstå att kvinnor känner så? Att såna män upplevs som väldigt obehagliga? Att såna män utgör ett hot som man som kvinna inte vill utsätta sig själv för.
Psykopatiska personlighetsdrag är vad som gör en person trevlig och charmig. Det går hand i hand. Narcissister tänker bara på sig själva och därför upplevs de som självsäkra. De behöver inte fundera på vad andra tycker om dem så de bara pratar på.
"Snälla killar" är fel ord. Tafatta, osäkra, försiktiga killar är bättre ord. De kan säkert vara ruttna på insidan också, men de får inte chansen lika ofta att bevisa att de inte är det. Det privilegium som du pratar om att du provar olika relationer och sen börjar om på nytt har inte de männen.
I den här tråden har incels dömts för att de
inte har något att erbjuda kvinnor. Hur kan de tro att de ska kunna ha sex när de är så otillräckliga, verkar många tycka. Alltså döms inte bara de som hatar kvinnor.