Inlägg från: Anonym (Balansspelaren) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Balansspelaren)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-17 01:20:20 följande:
    Vad pratar du om? frågan är om incel är något man är förtjänt att vara. Tycker det är i linje med sakfrågan. Varför eftersträvar någon att vara incel? Är det något någon faktiskt vill vara? Enligt personen i fråga så gör denne saker för att inte vara incel. Jag undrar om denne egentligen gör något rent praktiskt, eller om de ser sitt gnäll och klagan på kvinnor som att de gör något.

incels traditionellt ser inte sin egen delaktighet i varför de inte lyckas inom partnerskap, sex eller dejting. Vilket också betyder att de faktiskt förtjänar att vara singlar.

nyfikenhet helt enkelt.

Så intressant, ja, låt oss nu alla se vår egen delaktighet i incel-problematiken.

Jag tror många kvinnor är glada över begreppet incel. Då finns det ju ett namn på otillräckliga män.

Och det är per (kvinnlig) definition Incel-ens eget fel att han är singel.

Tänk så enkelt och bekvämt att bara kunna skylla på en grupp män. Det är alltid männen som måste förändra sig. Hade dom bara förbättrat sig så?

Kvinnor behöver då inte ta tag i sina egna brister.

Dessa brister kan t.ex. vara dåligt självförtroende, övervikt (verklig/upplevd) eller psykisk ohälsa.

Eller varför inte några av kvinnors expertgrenar: att sätta sig själv på piedestal, leta fel på män, skapa drama i relationer,  oförmåga att ta kritik samt rädsla att bli sårad i nya relationer med män.

Det sig väl sig självt att sådana kvinnor inte vill eller vågar dejta män öht. Självklart bidrar detta i sin tur till att det finns många ?incels?.

Du som är man, inser du att många kvinnor och män försöker inbilla dig att tro att det bara är dig det är fel på?

Narrativet är att det är dig personligen det är fel på. Andra män är bättre.

Ingen balanserad diskussion om eventuella strukturella orsaker (exempelvis Mansöverskottet).

Ingen balans kring att både män och kvinnor har förbättringspotential i dejtingdjungeln.

Ingen vilja att förstå perspektivet ur motsatta könets synvinkel.

Ingen självinsikt eller fundering kring sanningen att man kan bara förändra sig själv, man kan inte förändra andra.

Ingen respekt för alla människors lika värde, utan istället klassificering av män som bättre (högutbildad, rik, stor penis etc) eller som sämre (incel, ärthjärnor) . Inlägg #306

Köper du detta?

Anonym (Jakob) skrev 2023-07-17 22:17:37 följande:

Jag har social kompetens, sysselsättning och ett ordnat liv, men har utseendet emot mig, vilket har följt mig i hela mitt liv. Kvinnorna har ratat mig fullständigt. Har inte varit i närheten av en träff ens. Jag är 45 nu och gav upp alla förhoppningar om att hitta någon för 5 år sedan. Förtjänar jag att vara incel? Må så vara då.....

Det allra viktigaste för dig Jakob är du inte går på myten som odlas härinne, nämligen att det alltid är den enskilda mannens fel att han ratas av kvinnor, att om han bara hade ändrat sig så hade han haft kvinnor.

Det var detta jag menade när jag tidigare skrev om att det finns strukturella orsaker samt att kvinnors agerande och egenskaper är en delförklaring till att det finns ensamma män.

Anonym (Jakob) skrev 2023-07-18 00:16:09 följande:
    Jag ser ut som jag gör. Jag får väl skylla på naturen.....

I mitt fall är det solkart varför jag är ensam. Hade jag lagt ut ett ansiktsfoto av mig här hade du hållit med..

Jacob, Jacob, jag förstår hur du känner dig.

Men vi måste bort från utseende frågan. Du måste bort från dåligt självförtroende. Jag vill inte att du fokuserar på ditt utseende eller andra irrelevanta brister. Vad du behöver är metoder eller verktyg för hur man förför kvinnor! Jag vill att du lägger allt fokus på att behärska förförelseteknik fullt ut.

Om det hjälper dig kan du tänka på en jägare. Han lägger allt fokus på hur han skall fälla sitt byte. Hur han ser ut, om han har skägg eller inte, är fullständigt ovidkommande för slutresultatet. Vilken kvinna som helst kan falla handlöst förälskad i dina armar, oavsett ditt utseende och allt annat. Jag har sett och själv upplevt detta massor av gånger.

Innan månaden är till ända vill jag att du har två dejter. Det finns inga som helst hinder från att det kan vara unga, vackra och smala kvinnor.

Jag tror på dig, okey?

nihka skrev 2023-07-18 10:34:58 följande:
    Det största bullshitinlägget hittills!

Naturligtvis är det den enskilda mannens "fel" att han ratas av kvinnor. Relationsmarknaden är nämligen en tävling utan vinst varje gång. Den som attraherar nån får nån och den som inte attraherar nån får inte nån.

En hypotetisk fråga till dig

Tänk dig att Knäppgöken och inceln Kalle träffar tjejen Nikolina. Kalle stöter på Nikolina.

Alla har förstått att du tycker att Kalle får skylla sig själv om han ratas av Nikolina.

Men om Inceln Kalle lyckas få Nikolina att falla för honom  och bli förälskad i honom.

Om jag förstår dig rätt så är det då Incelns Kalles förtjänst?

Det är så viktigt att alla Incel själva tar ansvar för sin situation. Det är ingen annans ansvar. Om du har drabbats av någon sjukdom/olyckshändelse, som försvårar dina möjligheter, otur men det innebär bara att du måste kämpa hårdare.  

Det är inte kvinnors ansvar att hjälpa till minska problemet. Det är inte heller samhällets problem att vissa män är oförmögna att hitta partner/sex.

Det är kvinnors eget ansvar om de vill göra abort, det är deras kroppar. Det är ingenting som skall belasta män, varken ekonomiskt eller på annat sätt

Kvinnokliniker borde avskaffas eller bekostas uteslutande av kvinnor, eftersom män inte har någon nytta av dessa.

Tonårstjejer som tycker att på skolan skall det finnas sanitetsutrustning (bindor etc.), dom måste verkligen själva bekosta detta. Dom får anstränga sig mer, t.ex. genom helg och sommarjobb. Det är verkligen ingenting som den manliga kommunledningen/skolledningen skall behöva bry sig om.

Alla ovanstående meningar här är exempel på egoistiskt tänkande.

De företeelserna jag nämner här är självklart inte samma sak, men alla har samma grund i ett egoistiskt tänkande.

Min fråga är  Skall vi ha ett egoistiskt samhälle?

Svara bara Ja eller Nej.

Anonym (SL) skrev 2023-07-23 17:58:24 följande:
    Om jag ska vara ärlig så är den ultimata egoismen att tänka att du har rätt till någon annans kropp mot dens vilja.

Att hjälpa varandra även om du inte har just det problemet (som de exemplen du tar upp) är en självklarhet i ett humanistiskt samhälle men du kan inte tvinga någon till en relation eller använda någons kropp utan dens samtycke.
    Eller tycker du det är rimligt att tvinga någon att donera blod eller donera organ för att någon annan råkar behöva det?

Enligt min mening är det fel att tvinga eller försöka tvinga någon till sex (eller blod för den delen).

Så du menar att hade kunnat stötta Incels så länge dom inte kräver sex?

nihka skrev 2023-07-25 19:04:01 följande:
    Relationer och lönepotter hör inte till samma förhandlingsbord.

Jo, om man vill ha jämställdhet så är dessa definitivt jämförbara eftersom bägge är att betrakta som förmåner.  

Därför, med din retorik tillämpat lika på både män och kvinnor så blir det kvinnornas eget fel att de är lågavlönade.

Nikha, om du är konsekvent och minsta trovärdig i din retorik förklarar du nu för lågavlönade kvinnor att dom måste jobba mer övertid, vara mer inställsamma mot manliga chefer vid löneförhandlingar eller om du har andra knep hur kvinnor skall få samma löner som män. Precis på samma sätt som du förklarade för alla män att de får skylla sig själva.

Om inte, är du genomskådad som en äkta egoist!

StudierKemi skrev 2023-07-25 20:44:29 följande:

Kvinnor lever längre som singlar:

www.familjeliv.se/forum/thread/80397312-kvinnor-utan-man-och-barn-lyckligast-enligt-forskning

Jag var gift förut, men vi bråkade mycket och jag tvingade mig själv till att stanna och lösa allt ändå. Det var skittråkigt ju mer tiden gick, att vara gift. Han spanade in andra utomhus hela tiden. När många år väl hade gått och barnet blivit större så skiljde vi oss, och jag minns vilken LÄTTNAD och frihet det var. Kvinnor borde våga leva själva. Hoppas att de inte är rädda för ensamheten nu för tiden. Man borde skita i dejting totalt. Hoppas att ännu fler bryter upp sina förhållanden från män som spanar in andra, och så försöker inte kvinnorna igen med sånt. Det är mer givande att läsa böcker, träffa folk som man redan känner och gosa med husdjuren. Män är farliga dessutom, så skit i dem. Var försiktiga jämt, och minns att man lever längre ensam (ingen nöter på en)!

Ja, det är ju verkligen bara Incel-männen som sitter hemma och är bittra. Det skulle ju Aldrig en kvinna göra. 
    Yeah, right!
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-27 16:09:20 följande:

Ja, de verkar fasta i sin tro att männen själva i såna trådar vet hur man attraherar kvinnor. En slags arrogans. Göder sig själva med att det enbart är ytliga saker såsom gå på gymmet (visst, gymmet är aldrig fel) men allt mynnar ut till att dessa män vill bibehålla sin misogyna syn på kvinnor och samtidigt knulla. De riktigt framgångsrika männen tänker inte på det sättet enligt min erfarenhet. 

man kan inte äta kakan och behålla den. En man kan inte inneha ett kvinnoförakt och samtidigt attrahera kvinnor.

och nu kommer andra män att strömma till och påstå att "det faktiskt är så" eller att "det är ett framgångskoncept" fortfarande med samma arrogans. Varför inte bara läsa och ta till dig det kvinnorna faktiskt skriver? 

Ja du, Cloffe vi män här inne, till skillnad från dig, lägger oss inte helt platta bara för att en kvinna skriver något. Som du borde veta är det mycket vanligt kvinnor sätter sig själva på piedestaler och vill att vi män skall visa oss kvalificerade. För mig är detta inget stort problem, det drabbar mest kvinnorna själva.

Vad du dock gör är att berätta för männen hur vi skall kyssa kvinnornas fötter, att vi män måste anpassa oss så vi att behagar kvinnor bättre, annars blir det inget sex.  Detta går igen i samtliga dina inlägg.

Det är inte så Cloffe att kvinnor vill ha knähundar som lismar för dom.

Visst kvinnor vill ha respekt och förtjänar (oftast) också respekt av män.

Men komihåg Cloffe riktiga män vågar stå för både för sin åsikt och för sin kvinna. 

Anonym (SL) skrev 2023-07-27 20:23:30 följande:
    Det som samhället kan hjälpa till med är ju att ge människor lika möjligheter att leva ett självständigt liv. Och att lagar och rättigheter ska vara baserade på människors lika värde.

Men mycket kommer att ligga på individen ändå.
    Som att ta tillvara på möjligheter såsom utbildning, söka och sköta ett arbete och delta och upprätthålla relationer.

Och relationer är alltid något som sker mellan individer. Det kan inget system någonsin hjälpa till med. För i ett demokratiskt samhälle har du även möjlighet att faktiskt tacka nej till relationer och leva ensam, även om det i sin tur innebär att någon annan också behöver leva ensam.

I samhället har vi ju system för det mesta här i Sverige. Exempelvis  sjukvården, arbetsmarknaden (inkl. löner) och lagar, regler samt föreskrifter för i princip allt. Men när det kommer till relationer då alltså omöjligt att ha någon slags stöd eftersom det handlar om individer.

Har jag förstått dig rätt?

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?