Inlägg från: Anonym (Balansspelaren) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Balansspelaren)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-14 12:08:52 följande:
    Vad ska jag kalla de män som i tysthet håller med rövhattarna? Eller de män som inte vågar stå upp och försvara mig mot dessa rövhattar? Är det fega krakar eller är det män? På vilket sätt kan dessa rövhattar ändras om inte fega krakar börjar ifrågasätta? Det hjälper inte riktigt att jag själv säger ifrån. Så hur borde en man bete sig i en sådan situation? som en man eller feg krake? Och vad tror du jag känner om dessa fega krakar som inte kan stå upp för mig? tror du jag tycker dessa är reko män?

Ja, det är här det resonemanget kollapsar.

Det du i klartext antyder är :

"Jag förväntar mig att män står upp och försvarar kvinnor i högre utsträckning än vad jag som kvinna är beredd att göra. Jag förväntar mig att män använder sin auktoritet för att minska  kvinnoföraktet. Eftersom jag är kvinna hjälper det inte att jag säger ifrån, för jag är ju bara en kvinna och är utsatt för detta och därför borde jag slippa ta ansvar.  Jag vill härmed skuldbelägga män som inte står upp för kvinnor. Eftersom de flesta män i mina ögon inte gör detta så väljer jag att generalisera och säga att män är fega krakar"

Detta är resonemang är mansförakt. När män uppfattar att de kallas fega krakar är det stor risk att de uppvisar kvinnoförakt.

En ond cirkel har skapats.

Anonym (Fol) skrev 2023-08-14 19:54:19 följande:
    Har han uttryckt  sig lika grovt om kvinnor som Larsson gjort om män. Oavsett är han avskydd av de etablerade medierna. Det är skillnaden. Kvinnohatarna får följare i sociala medier men accepteras inte av etablerade medier. 

Visst är det så.

Medierna skulle aldrig våga kritisera en kvinna. För då kan dom ses som kvinnofientliga och är det någonting medierna är rädda för så är det detta.

Däremot är det fritt fram att kritisera män i media, för då kan man aldrig kritiseras, då belyser man bara verkligheten. Då är man bara PK. Förljuget är bara förnamnet. Mediemänniskor är dom riktiga fegisarna i samhället.

Så nä, att hitta någon man som uttrycker kritik mot kvinnor och som backas eller accepteras av medierna det kommer ni aldrig att hitta i Sverige.

Anonym (Smurf) skrev 2023-08-14 20:46:34 följande:
    Fast du kan ju inte jämställa kvinnohat och manshat.

Kvinnohat=kvinnor dör

Manshat=män blir ledsna

Du förminskar och sopar undan det lidande som kvinnor utsätts för i hela världen genom att jämföra fara för liv med sura män.

Fult gjort av dig 
    Jo, Smurf det kan man visst jämställa. 

Att skriva att män blir lite ledsna (ungefär som en 5-åring som inte får godis) är dels föraktfullt och dels att blunda för hur verkligheten ser ut.

Om män utsätts för manshat leder det mycket oftare till att dom tar livet av sig själva än att dom mördar en kvinna.

Manshat är allvarligt och skall inte förringas eller bagatelliseras. (som du gör här)

Kvinnohat är allvarligt och skall inte förringas eller bagatelliseras.

Jag tror att ömsesidig respekt kan leda till minskat hat. 

Anonym (Til) skrev 2023-08-14 21:43:39 följande:
    Om vi leker med tanken på att våld, våldtäkt, mord etc skulle upphöra. Att kvinnor slapp vara rädda osv. Då kan vi tänka oss att manshatet skulle minska eller uppphöra. 

Men hur ska kvinnohat försvinna, om det räcker med att bara vara kvinna för att bli hatad? Ska kvinnor inte få neka män? 

Män är överrepresenterade gällande självmord, men vad har du för källa på att det har nån koppling till manshat? Vad jag förstått har det att göra med att män exempelvis har svårare att be om hjälp, pga normer och just machokultur om man nu vill kalla det så (vilket var vad Larsson kritiserade som skadligt för både män och kvinnor). Men det har inget med manshat att göra, utan förlegade normer kring män som gärna får upphöra (vilket också feminismen försöker lyfta). 
    Kvinnohatet kommer att minska om manshatet minskar. Självklart är det tvärtom också. 
    Anser du att manshat är motiverat medan kvinnohat är obegripligt? 
    Anonym (Til) skrev 2023-08-14 22:25:44 följande:
    Ja, jag anser det helt obegripligt att hata kvinnor exempelvis för att man inte får tillgång till att ligga eller relationer. 
    Okey, vore det bäst att inte hata varken män eller kvinnor? 
    Om man måste hata Är det bäst att rikta hot mot en individ eller mot en grupp?
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-14 22:34:30 följande:
    Okey, vore det bäst att inte hata varken män eller kvinnor? 
    Om man måste hata Är det bäst att rikta hot mot en individ eller mot en grupp?
    *rikta hat...
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 01:20:44 följande:
    Varför anser feminister att staten ska reglera marknaden till deras fördel genom könskvotering i olika sammanhang? Är det för att de anser sig vara bättre och mer viktiga än andra?

De använder samma argument som mig om strukturella orättvisor. Vad är skillnaden?

"Bästa TS, du frågar vad skillnaden är. Låt mig ge ett exempel

Vi feminister tycker faktiskt att det jätteviktigt att svenska bolagsstyrelser har en jämn könsfördelning. I varje bolagsstyrelse skall det finnas lika många kvinnor som män. I detta fallet måste vi ju styra mot jämställda Styrelse-relationer, eller hur? Nu visade det sig också vara fullt möjligt att lagstifta om detta! Hurra!

I Sverige finns visserligen 10 miljoner människor men att det finns en jämn könsfördelning mellan antalet män och kvinnor i samhälle  (och därmed också på dejtingappar) som helhet, det är inte så viktigt.  

För det är ju en Helt annan sak, det vore ju Helt omöjligt att reglera balansen, hur skall detta gå till?

(Plus att skulle ju missgynna oss kvinnor, Hihihi)

Nä, jag lovar dig, TS. Vi svenska feminister är ju inte alls egoistiska, vi är konsekventa och vi bryr oss jättemycket om jämställdhet mellan män och kvinnor."

Jo, tjena!
    Anonym (Til) skrev 2023-08-17 12:02:53 följande:
    Du ser ingen skillnad i att en person med goda kvalifikationer men ett underrepresenterat kön pga tradition etc får en befattning de är kvalificerade för, och att folk har rätt att välja vem de attraheras av och vill ligga med?

Kan du själv tänka dig att ligga med och dejta nån du inte är attraherad av?

Hur menar du?

Att en kvinna automatiskt har bra kvalifikationer (bättre än en man) och därför borde ta plats i styrelsen? Och att en man (incel) automatiskt har dåliga värderingar och därför inte borde få tillgång till relationer?

Vad lustigt, jag ser följande scenario, en inkompetent kvinna får plats i styrelsen, trots att det finns åtminstone 2 män som objekt sett har bättre kvalifikationer enligt styrelsen själva.

Jag funderar därför på varför den inkompetenta kvinnan skall få plats i styrelsen när den inkompetenta inceln bara måste jobba med sig själv och ändra värderingar, han måste kvalificera sig.

Anonym (Perka) skrev 2023-08-17 12:45:44 följande:
    Vad får du det ifrån att inkompetenta personer kvoteras in?
    Kvotering används för att få en jämnare fördelning när det finns i övrigt likvärdiga sökande.

Du begriper inte att kompentens i detta fall är ett relativt begrepp?

Kvinnan är kanske inte inkompetent, bara det att styrelsen (som innehåller kvinnor) har bedömt mannen som aningen mer kompentent/relevant.

Nä, låt oss alltid anta män och kvinnor automatiskt är lika kompententa för en styrelsepost och styrelserelationer. Trots att styrelsen säger annorlunda. Jag menar vad begriper dom?

När det gäller andra relationer, så låt oss automatiskt anta att det alltid är fel på inceln, bara.

Då kan vi ju behålla regleringar för bolagsstyrelserna.

Men vill slipper insatser relation man/kvinna

Anonym (Sol) skrev 2023-08-17 13:33:51 följande:
    Vill du att staten ska reglera folks sexliv och relationer? 

Nej, staten skall inte hjälpa män att få sex, däremot är det en rimlig begäran att staten erkänner problemet mansöverskottet och agerar för att minska överskottet på män.

Staten hade då isf verkat för jämställdhet i form av en  jämnare könsfördelning  mellan kvinnor och män i Sverige.

Jag anser att det är viktigt att staten verkar för jämställdhet mellan kvinnor och män.

Är du intresserad av en sådan jämställdhet?

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?