Inlägg från: Anonym (Balansspelaren) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Balansspelaren)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Incel slem) skrev 2023-07-27 21:09:48 följande:
    det finns stöd, samtalsterapi, kuratorer, psykologer, kostnadsfria utbildningar. Där finns massor av stöd för den som är intresserad.

vad mer ska staten och samhället erbjuda? En kvinna per man? Hur ska det gå till? ska foster av fel kön aborteras? Ska vi omvända homosexuella etc?

Ja, hur i hela friden skall det gå till?

Låt oss tänka efter nu. Är det verkligen helt omöjligt att göra åt problemet Incel om man verkligen vill?

Staten skall inte hjälpa män att få sex. Däremot är det en rimlig begäran att staten erkänner problemet mansöverskottet och agerar för att eliminera överskottet på män. Staten hade då isf verkat för jämställdhet i form av en  jämnare könsfördelning  mellan kvinnor och män i Sverige.

Jag anser att det är viktigt att staten verkar för jämställdhet mellan kvinnor och män.

En utjämning av antal män/kvinnor kan t.ex  göras genom att kvinnor tillåts immigrera till Sverige i större utsträckning än män eller genom att premiera manlig utvandring.  Troligen hade problemet Incel hade försvunnit till allra största delen.

Behöver jag skriva att alla former av kriminalitet hade minskat genom åtgärden, behöver jag skriva att alla former av sexualbrott , t.ex. våldtäkter hade minskat.

Så jo, det finns definitivt stöd eller system som kan hjälpa till.

Finns den uppriktiga vilja att lösa problemet?

Anonym (Incel slem) skrev 2023-07-27 21:27:51 följande:
    du har en poäng, och bra att du håller med om att problemet beror på överskott av män och inte att kvinnor är kräsna eller dylikt.

om vi leker med tanken att vi erbjuder asyl (alltså en form av människohandel) till kvinnor så vi har jämnvikt. Löser det hela problemet? Eller kommer dessa ensamma män fortsätta sitta hemma och önska sig? Eller kommer de ta sig i kragen och jobba på sin människosyn/kvinnosyn? hur mycket man än försöker sminka en gris, är det fortfarande en gris (menar alltså det uttrycket och inte att män är grisar).

och om vi får jämvikt på könsfördelningen i sverige, hur blir det i övriga världen? Så det inte bildas nya ensamma män som blir incels i ex. Afrika? då har vi bara förflyttat problemet och inte löst rotorsaken.
    Självklart kan man inte eliminera problemet till 100%. 
    Ja, det kommer alltid att finnas ensamma bittra män. 

På precis samma sätt som man inte kan utrota sjukdomar, fattigdom, drogmissbruk eller några av alla andra 1000-tals samhällsproblem.

Detta får dock inte hindra att man gör vad man kan för minska antalet Incel.
    Anonym (SL) skrev 2023-07-29 07:29:04 följande:
    Och där kom offerkoftan på.

Det finns många kvinnor som inte ser det på detta sätt men de kommer inte välja dig på grund av din kvinnosyn.
    Vill du ha en jämställd kvinna som ser bortom synen där mannen ska bjuda/tjäna mer måste du själv ha jämställda värderingar.
    Är det så svårt att förstå?

Tyvärr, du har fel, SL.

Det är inte möjligt att få en kvinna att bli förälskad genom att vara jämställd med henne.

Det beror på att kvinnor bara kan bilda relation eller gifta sig med män som de uppfattar har högre status än de själva.

Termen kallas hypergami och är belagd genom forskning.

nihka skrev 2023-07-29 12:28:41 följande:
    Du får lära dig att tolka forskningsresultat och inte blanda in dina egna åsikter och fördomar i processen. Det finns inget som heter alltid, aldrig och bara. Det är alltid inte 100% och aldrig 100% utan tendenser åt nåt håll. 

Du menar att jag övertolkar?

Låt oss göra en enkel undersökning här i tråden.

Anmäl här i tråden alla ni kvinnor som kan tänka er inleda en relation  en låg status man (Incel)  ibland eller under vissa omständigheter.

Någon?

Anonym (Sol) skrev 2023-07-31 16:35:48 följande:

Självklart ska man ha samtycke, ingen har sagt något annat. Just nu vill ingen ligga med dig, varför nöjer du dig inte med det, du har ingen rättighet att ha sex med någon om de inte vill.

Det du inte förstår är att det handlar inte om att ha rätt till sex med vem som helst, utan att få ha hur mkt sex man vill med andra som också vill. Inga begränsningar, var och en bestämmer själv. Med samtycke, om du inte redan förstått det. Det är inte staten som ska bestämma vilka män en kvinna ska få välja att ligga med. Vill en kvinna liggande Torsten, som har en ny kvinna varje vecka, så de få ligga med varandra. Torsten ska inte få sitt sexliv begränsat för att du inte får ligga. 

Kul att Torsten har ett rikt sexliv. 
    Men borde Torsten dock avstå en del av sin löneökning så att kvinnor kan få högre löner?

Låt mig gissa, Ja, det borde han för det är en helt annan sak!

Anonym (Sol) skrev 2023-07-31 18:28:04 följande:

Då tror du fel. I dagens Sverige där kvinnor har råd att försörja sig själv, pluggar och t om skaffa barn själv, så behöver de verkligen inte ta vem som helst. 

Finns många kvinnor som lever själva idag. Varför gör de det, det finns ju massor av män?

Aah, den var lätt Sol!

Eftersom det finns ett överskott på män så kommer det att leda till att kvinnor sätter sig själv på piedestal och att de intalar sig att ingen eller nästan ingen man duger. Det beror också på att kvinnor inte har förmågan att tänka ?Tja, han var väl sådär men jag tror att han är fin innerst inne, så jag fortsätter dejta.? Detta i sin tur beror på att kvinnor ofta har dåligt självförtroende och är rädda för att bli sårade.

Jag vet med säkerhet att många kvinnor känner igen sig tydligt i detta, men jag är ändå övertygad om att många kommer att förneka.

Män är ju emellertid inte dummare än att dom kan räkna ut att om en kvinna har 2 fina klänningar i butik att välja emellan, så kommer hon att välja antingen den ena eller den andra, eftersom hon är rädd att bli utan klänning.

Om det däremot finns 10 fina klänningar att välja mellan så kommer det att leda till att ingen väljs, eftersom hon vill vara säker på hon väljer den bästa klänningen.

Anonym (hej) skrev 2023-08-02 16:52:30 följande:
    Om allt jag skrev var helt uppåt väggarna så hade jag inte drivit er till vansinne. Då hade ni kunnat skratta åt hur dum jag var istället. Att ni ägnar all den här kraften åt den här tråden, samtidigt som ni bara blir argare och argare, visar bara på att det ligger något i det jag säger. Det är det som ni till varje pris vill förneka för er själva och därför spårar ni ur.
    Stämmer till 110%!
    Ju närmare sanning desto större upprördhet. Slår aldrig fel.

Och visst är det så att Förnekelse är själva grundämnet i många kvinnor, iaf i denna tråden. 
    Klockrent!
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-03 14:00:36 följande:
    Vi har väl pratat om det här tidigare. En man som gillar att knulla runt, berättar inte det för en kvinna kan säkert klassas som mindre respektfull. Samma man kan också känna genuin attraktion och respektera kvinnan som han vill knulla med. Han kan uppskatta henne som en individ. Kvinnan känner det, hon kanske blir lurad, hon kanske bara är ute efter att träffa någon tillfälligt också.

En incel är en man som traditionellt inte ser individen bakom kvinnan. Han känner ett entitlement till kvinnan.  Ingen genuin attraktion inträffar mer än att incelen vill ha sex med kvinnan. Han kan säkert försöka dölja sina åsikter men sexet uteblir. Hon kommer säkert att le och vara artig mot honom för att inte göra han arg (som en överlevnadsstrategi för henne)

ser du skillnaden här. Skulle incels vara de enda männen kvar på jorden så skulle han inte få en dejt heller. Kvinnor vill inte ha sex med någon som föraktar dom. Ju tidigare en incel inser det, desto bättre. Ingen statlig reglering av dejting kommer att se till att kvinnoföraktande incels får knulla.

Alla marknader styrs av utbud och efterfrågan. Självklart gäller detta även dejtingmarknaden. Det innebär att ju fler män som finns tillgängliga på dejtingmarknaden desto lägre kommer efterfrågan hos kvinnor att bli.

Precis som TS antyder så kommer ett minskat utbud av män att öka efterfrågan bland kvinnorna. Observera att detta inte är min personliga uppfattning, utan en vedertaget ekonomiskt fenomen. Att tro att lagen om utbud och efterfrågan inte gäller människor eller relationer är enfaldigt.

Eller du tänker att all forskning och vetenskap vilar på en stor bluff?

Nästa vetenskapliga aspekt du behöver ta in är att människors oförmåga att göra rationella val.

I ditt fall inbillar du dig att alla kvinnor rationellt kan selektera ut vilka män som är Incel och därefter rata dom. Om det vore så hade denna meningen stämt:

? Skulle incels vara de enda männen kvar på jorden så skulle han inte få en dejt heller. Kvinnor vill inte ha sex med någon som föraktar dom.?

Men eftersom människor har svårt att göra rationella val kan det ändå bli så att det som du betraktar som en Incel ändå kan bli vald av en kvinna. Mycket hänger på hur utbudet av män på marknaden ser ut.

Cloffe, du har alltså fundamentalt missförstått hur dejtingmarknaden fungerar. Visst dina ord är väldigt populära och gångbara hos kvinnor.

Läsaren av denna tråden har därför ett val, antingen tror du på vedertagen verklighetsbaserad forskning eller så hoppas du på Cloffe, eftersom han har en mycket god intuition av vad kvinnor önskar att höra.   

nihka skrev 2023-08-03 17:11:31 följande:
    Vi kvinnor har faktiskt förmågan att själva välja vad vi vill ha och hur vi vill ha det och behöver ingen att styra oss rätt.

Vi väljer vad vi vill ha, inte det minst dåliga av vad som råkar stå till buds. Vi kan vänta på "den rätte" och kommer inte att nöja oss med mindre ifall någon döljer delar av utbudet. Vi kommer att märka det för vi är inte dumma i huvudet.

Tydligen kan kvinnor det för annars skulle det inte finnas några incels.
    Nej, er förmåga att välja beror på utbudet. Just nu är utbudet stort. 
    Det som är typiskt människan (alltså även män) är att hon tror att hon väljer rationellt, forskning visar att det inte stämmer. 

Låt mig ta ett exempel. Skall man tro på denna tråden väljer kvinnor konsekvent män med sunda, goda och jämställda värderingar som partner. Som forskning i denna tråden visade väljer kvinnor i verkligheten istället män som har högre status. Det är alltså belagt en skillnad i vad man tror att man väljer och vad man i verkligheten väljer.
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-03 17:57:58 följande:

Är du medveten om att du försöker säga till kvinnor vad det är meningen att dom ska gilla? Haha! Så "incelligt" gjort av dig

ditt exempel berättar om en man som är framgångsrik inom det mesta, den mannen har troligen sunda värderingar också. Det är väl klart att han är eftertraktad. En man som är obehaglig för kvinnor, inga vänner, jobb och generellt svårt med relationer kommer naturligtvis ha svårt att hitta en partner också.

Tack för dina spekulationer.
    I så fall hade det stått i forskningsrapporten, eller hur?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?