• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-07-18 16:23:29 följande:
    Jag tycker det är fel att lagstifta bort människors möjlighet att välja partner.
    Om det var tvärtom att fler kvinnor var incels så hade du inte tyckt det, så du argumenterar bara ur ett egenintresse. Det är bara mäns friheter som ska begränsas enligt ditt synsätt.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Jakob) skrev 2023-07-18 18:25:41 följande:
    Jag var med i en kontaktsida där intresset för mig var lika med noll. Då testade jag med att byta ut min profilbild mot en bild som jag tog på måfå från nätet av en okänd man. Profiltexten ändrade jag inte. På två dagar hade 12 kvinnor skrivit brev till mig och ännu fler hade lagt till mig som favorit...
    Kan det bli mer solklart? Hursomhelst. Det blev droppen för mig.
    Och så skulle det säkert också kunna vara för de riktigt fula män som faktiskt har fått en kvinna om de gjorde en profil på en dejtsidor och testade samma sak. De gjorde väl på något annat vis för att attrahera den de har.
  • Anonym (Jakob)
    nihka skrev 2023-07-18 10:34:58 följande:
    Det största bullshitinlägget hittills!

Naturligtvis är det den enskilda mannens "fel" att han ratas av kvinnor. Relationsmarknaden är nämligen en tävling utan vinst varje gång. Den som attraherar nån får nån och den som inte attraherar nån får inte nån.
    Du kan vara lugn. Några myter går jag inte på. Inte nu längre......
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 18:26:52 följande:
    Om det var tvärtom att fler kvinnor var incels så hade du inte tyckt det, så du argumenterar bara ur ett egenintresse. Det är bara mäns friheter som ska begränsas enligt ditt synsätt.
    Dina fria fantasier om mitt synsätt är bara dina fria fantasier. Givetvis ska det inte stiftas några lagar som inskränker någons valfrihet att välja partner.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (hej)
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 16:25:19 följande:
    Vadå i verkligheten? Det spelar väl ingen roll vad de säger, om de i verkligheten lever ensamma så är det ju så. Det är väl klart att de hellre velat ha de män de önskade, men nu gick inte det. Då får de välja ensamhet eller någon annan man, och uppenbarligen valde de ensamheten.

Du skrev ju att det var precis som incels får göra. Det kan väl även de ensamma kvinnorna hoppas på då om du anser det är precis som för incels.

Vem ska ta ett steg tillbaka? Om kvinnorna backar så får väl männen ännu svårare att hitta någon. 
    De säger att de kan tänka sig att leva ensamma, men i verkligheten lever de inte alls ensamma. Det är bara tomt prat. Du kanske tänker på en annan generation av kvinnor, alltså de som är gamla idag. Skillnaden är att då var balansen mellan män och kvinnor helt annorlunda.

Idag är kvinnor ensamma av fri vilja, till skillnad från män.

Ta ett steg tillbaka i den meningen att sluta leta efter och ge uppmärksamhet åt bara de bästa männen.
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-07-18 18:30:42 följande:
    Dina fria fantasier om mitt synsätt är bara dina fria fantasier. Givetvis ska det inte stiftas några lagar som inskränker någons valfrihet att välja partner.
    Betyder det att du vill legalisera sexköp? Annars är du helt inkonsekvent när det kommer till alla människors valfrihet.
  • nihka
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 18:26:37 följande:

Du menar som liknelse till att våldta någon då? Ja 

Nej, det tänkte jag inte alls på, men det var en bra liknelse. Du är inte ansvarig för att någon våldtar någon med ursäkten att du nekade honom sex.

Ingen kvinna skulle resonera så.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 18:34:39 följande:
    Betyder det att du vill legalisera sexköp? Annars är du helt inkonsekvent när det kommer till alla människors valfrihet.

Du blandar ihop verben välja och köpa.

• Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-18 16:48:11 följande:

Så du väljer bort utländska kvinnor, men har problem när kvinnor väljer bort dig? 

Att importera utländska kvinnor är som prostitution. Jag är emot alla former av sexköp och det som liknar det.
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-07-18 18:37:24 följande:

Du blandar ihop verben välja och köpa.

Varför ska det inte finnas valfrihet när det kommer till pengar?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?