Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-19 02:33:03 följande:
Vill någon ha alla dina pengar och de blir ledsen på ögat för att de inte får pengarna, så är deras sårade känslor inte ditt ansvar heller.
ja, det är orimligt att bli sårad över att någon annan nekar en sex. Det är orimligt att den som nekar sex på något sätt känner ett ansvar över den sexhungrigas känsla. Folk har rätt att neka sex och känna sig ok med det.
Ditt resonemang är konstigt, vem skulle vilja ha välgörenhetssex? Vilken individ som vill ha sex och blir nekad skulle känna att "felet" ligger hos nekaren som inte tog sitt "ansvar"
Ditt sätt att förhålla sig till sex liknar incels tankegångar.
Jag tycker att du inte lyssnar vad jag menar riktigt.
Poängen är inte om jag vill ha välgörenhetssex eller inte, men mina val är ju alltid mitt ansvar oavsett vilket jag väljer. Om jag väljer att ha sex så händer ju sexet tack vare att jag ville det. Om jag väljer att inte ha det, ja då är det uteblivna sexet också tack vare mitt val. Och mina val är mitt egna ansvar, ingen annans.
Ska du resonera så ja då är det ju alltid fritt att behandla andra lite som man tycker utan att behöva bry sig om man sårar någon. Deras känslor deras ansvar. Gillar du resonemanget? Har någon sårat dig någon gång? Var det ditt fel att du blev ledsen av deras handlande?