• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Jadu)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 19:39:31 följande:
    Det där tror jag är en förlegad myt. Lyssna på olika poddar så låter det helt annorlunda.
    Skillnaden är att för män, i alla fall om man ska lyssna på dig och anonym (....) Så räcker det med en fitta att tömma sig i och det spelar ingen roll om fittan sitter på satkärringen nummer 1. Bara kuken får sin fitta att spruta i. 

För kvinnor är det av stor betydelse vem kuken sitter på. För vem kuken sitter på avgör om det blir njutbart eller inte. Det avgör om sexet blir säkert eller farligt. Det avgör om man mår bra eller dåligt efteråt. Sex är bara viktigt för kvinnor om det känns bra, om man får njuta och om det känns tryggt. Och en man som bara vill ha en fitta att spruta i oavsett vem den sitter kan inte erbjuda något av det jag skrivit. Finns det bara män som bara vill ha en fitta att spruta i är det ingen som helst mening att ha sex övht. Män som dessutom tycker att kvinnor som inte vill vara bara en fitta att spruta i är oträttvisa horor som inte ställer upp i alla fall är fruktansvärt obehagliga och utgör en stor risk för kvinnan. Det är ren självbevarelsedrift att undvika såna män.
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-07-18 19:43:02 följande:
    Relationsmarknaden har aldrig "balanserad" och kommer aldrig bli "balanserad". Den som attraherar någon vinner, resten förlorar.
    Den var mer balanserad från 70-talet till slutet av 90-talet.
  • Anonym (Jadu)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 19:53:04 följande:
    Jag tror inte att incels är så dåliga och egoistiska människor som ni vill framställa dem till.
    Du gör verkligen ingen bra reklam för andra incels här i tråden direkt. 
  • Anonym (Perka)
    Jag tror inte att incels är så dåliga och egoistiska människor som ni vill framställa dem till.
    Börjar man orera om hur sex ska fördelas rättvist har man diskvalificert sig från vidare försök att säga att man är en schysst snubbe.
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Jadu) skrev 2023-07-18 19:54:54 följande:
    Du gör verkligen ingen bra reklam för andra incels här i tråden direkt. 
    Eller hur!
  • Anonym (Palle)
    Verkligen inte. Men allt hat måste ut. Det finns ju kvinnor som tycker att män är rätt jobbiga på olika sätt, några här i tråden tom.. dom kallas inte för incels, misogyna etc
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 19:06:15 följande:
    Man kan införa särskilda algoritmer i dejtingappar som gör att de män som får flest matchningar inte visas lika ofta för kvinnor. Ju fler matchningar du får, desto mer osynlig blir du. Det är ett exempel och det finns säkert flera.
    Hahaha! Jomenvisst då skulle jättemånga använda sig av dejtingappar, för du skulle välja en affär som tog bort mat utifrån popularitet och lämnade kvar det de flesta inte ville ha. Och på stan kunde alla snygga tjejer synas medan de snygga killarna fick ha pappåsar över huvudet så de andra blev mer synliga. Och sen slänger sig alla på gräset och knullar. Problem solved. Hahaha! 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-18 19:54:12 följande:
    Den var mer balanserad från 70-talet till slutet av 90-talet.
    Det var då du fick knulla som fan, eller?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-18 19:34:01 följande:
    Jag är väl ändå ansvarig för de val jag gör. Om jag väljer sex med någon så får han ju sex med mig. Tack vare valet jag gjorde.

Självskadebeteende eller ej, det intressanta här var att diskutera vems ansvar det var. Om jag ger pengar till en hemlös så han kunde köpa mat så var jag ju ansvarig för konsekvensen att han blev mätt den gången .
    Jag vet inte om du snurrat in dig i tankarna här. De flesta ser sex som ömsesidig njutning, inte som någon slags välgörenhet eller ansvar för den delen. 
  • Anonym (SL)
    nihka skrev 2023-07-18 19:56:46 följande:
    Hahaha! Jomenvisst då skulle jättemånga använda sig av dejtingappar, för du skulle välja en affär som tog bort mat utifrån popularitet och lämnade kvar det de flesta inte ville ha. Och på stan kunde alla snygga tjejer synas medan de snygga killarna fick ha pappåsar över huvudet så de andra blev mer synliga. Och sen slänger sig alla på gräset och knullar. Problem solved. Hahaha! 
    Asså denna kommentaren...
    Skrattade så jag nästan kissade på mig...
    Klockren....
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?