• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-07-19 12:33:43 följande:
    Frihet handlar om att kunna välja om man vill ha en partner eller inte. Inte vara tvungen att ha en partner för att bli försörjd. 
    Alla män kan inte välja om de vill ha en partner eller inte.
  • 567890
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 12:47:02 följande:
    Alla män kan inte välja om de vill ha en partner eller inte.
    Har du svarat på frågan om du har vänner? Ett i övrigt socialt liv?

En människa som ska leva med dig kommer ju vilja leva ibland i dina skor, vad i ditt liv vill du dela med dig av? Vad är roligt, spännande, fint eller härligt och kommer att förgylla hennes liv?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-07-18 20:40:50 följande:
    Bara en illustration av att det är bullshit att kvinnor är så kräsna och män (ja incels i detta fall då) inte är det. De tar naturligtvis inte vad som helst som står till buds, det gör i princip ingen. Kvinnor kanske ser mer till trygghets- och personlighetsaspekter, men nog sjutton är män kräsna också, t.ex med utseende. 
    Titta på statistiken hur stor andel kvinnor avfärdar på dejtingappar jämfört med män. Det du säger är bullshit.

Därför hade det varit bra om dejtingappar användes mindre för kvinnor är antagligen mindre kräsna i verkligheten än på nätet.
  • Anonym (hej)
    567890 skrev 2023-07-19 12:51:44 följande:
    Har du svarat på frågan om du har vänner? Ett i övrigt socialt liv?

En människa som ska leva med dig kommer ju vilja leva ibland i dina skor, vad i ditt liv vill du dela med dig av? Vad är roligt, spännande, fint eller härligt och kommer att förgylla hennes liv?
    Ja.

Varför är det så viktigt att misskreditera mig som person?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-18 20:47:36 följande:
    Som med dig. Du tackar nej till utländska kvinnor, men du har valet att tacka ja. 
    Tackar jag nej till dem bara för att jag inte åker till Thailand och importerar en fru? Det är inte så jag uppfattar det.

Det är ungefär som att säga till någon "Får du inget jobb? Åk till Malaysia/ Indonesien/ Bangladesh och sök jobb där istället". Härskartekniker med andra ord.
  • Anonym (Perka)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 12:25:41 följande:
    Att vara en schysst snubbe är inget som gör en man mer eller mindre attraktiv, så det är helt irrelevant i sammanhanget.
    Ja. Men ändå är det vad ni för fram, hur trevliga ni är, som om det vore relevant.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2023-07-19 12:58:42 följande:
    Ja. Men ändå är det vad ni för fram, hur trevliga ni är, som om det vore relevant.
    Nej, det var ni som påstod att incels är incels bara för att de är otrevliga mot kvinnor och det "märks direkt".
  • Anonym (Perka)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 13:02:28 följande:
    Nej, det var ni som påstod att incels är incels bara för att de är otrevliga mot kvinnor och det "märks direkt".
    Jag har aldrig skrivit att de är otrevliga per se, bara socialt inkompetenta, och ofta med dålig kvinnosyn.
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 12:53:16 följande:
    Ja.

Varför är det så viktigt att misskreditera mig som person?

När du skriver att du vill att staten ska minska kvinnors valfrihet att själv välja partner, då misskrediterar du dig själv. Inget vi andra behöver göra, det klarar du själv. 

Lägg sedan till att du anklagar kvinnor för att ljuga och använda härskartekniker när de berättar att de hellre lever ensamma än i ett dåligt förhållande. 

Det är nästan komiskt att ni ensamma män med knappt någon erfarenhet av kvinnor och sex tar er rätten att tala om för kvinnor vad de egentligen tycker och tänker. Vem vill ha en sådan man?

• molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 12:33:05 följande:
    Det här är enbart härskartekniker. Kommer aldrig att hända på riktigt.
    Varför tror du att det handlar om härskartekniker?
    Varför tror du inte att en kvinna vill leva ensam frivilligt?
    Det finns kvinnor som vill det,liksom det finns män som vill detsamma.
    Om jag inte hade hittat min man så hade jag också hellre levt ensam med min vibrator.
    Hellre än att vara någons sexleksak. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?