Anonym (Palle) skrev 2023-08-13 19:24:21 följande:
Att se saker ur fler än ett perspektiv, det skulle jag rädda dig ifrån. Men du har ju i alla fall humor.
Vilket perspektiv? jag har sagt att jag ser skillnad på ofrivilliga singlar och incels. Med incels menar jag de ensamma män som sprider människoförakt och primärt kvinnoförakt.
de som är incels har jag noll sympati för. precis som jag har noll sympati för rasister, nazister, homofober etc.
ensamma män däremot har det tufft, och de har de svårare. de är uppväxta med en pappa/farfar/morfar där tider var annorlunda. Där mannen kunde gå till bruket, få jobb som försörjde familjen och www var inte en del av vardagen. Det är inte lätt att se upp till en sån förebild i en ny värld. Men majoriteten av männen klarar ändå det utan att tycka/säga/känna *det var bättre förr*. Det samhället behöver är manliga förebilder till dessa nya pojkar, så de kan fostras till att bli män. där de lär sig eget ansvar, ser vikten av utbildning etc. Annars kommer män halka efter ännu mer.
så hur hjälper det dessa män att reglera tinder? Att avskaffa tinder? Att staten bestämmer *lämpligt antal sexpartners*? på vilket sätt blir rotorsaken löst? det löser nada och noll. Kan vi vara överens om det åtminstone? eller kan du inte hålla med en person som inte sympatiserar med incels av princip?