Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-14 12:05:57 följande:
om inte alla män är lika starka, vems problem är det? Är det kvinnorna/mammorna som misslyckats i att uppfostra starka män? Eller är det kanske som så att de manliga förebilderna lyst med sin frånvaro? dvs pappan, farfar, morfar etc. vad menar du att jag som kvinna kan göra för dessa svaga män? Vad är min *plikt och skyldighet*?
är det kvinnorna som grupp som slår ut dessa svaga män? om samhället ska bli jämställt så vi kvinnor kan söka jobb, studier och bostad på samma villkor så måste ju vissa män inse vilken gräddfil de haft tidigare. Eller ska kvinnorna be om lov och tacka ödmjukast för att de ska få samma villkor och rättigheter?
Det är dels dessa mäns problem men också ett samhällsproblem att vi har människor som inte klarar av att bära upp sig själva, än mindre de som är runt om.
Vad som skapar dessa individer? Bra fråga.
Du har ingen plikt eller skyldighet gentemot dem över huvud taget imo.
Nej, det är inte kvinnor som slår ut dessa svaga män.
Att dessa män påstås av vissa ha haft en gräddfil är däremot en del av problemet för det är helt enkelt inte sant för dem. Säg det till dessa män och de kommer att bli förbannade och några av dem kommer sannolikt att slå tillbaka. Det är också det vi ser hända.
Kvinnor har redan samma villkor och rättigheter i Sverige. Därför blir det en märklig diskussion som hör hemma i historien. Samhället har däremot andra faktiska problem i nutid som specifikt drabbar kvinnor hårdare såsom t.e.x. våld i nära relationer, nedvärderande kommentarer och hat och hot irl samt i sociala medier.
Men behöver dock se ekorrhjulet där kvinnohat föder manshat som föder kvinnohat osv. Att tro att man kan få bukt med det ena utan att ta tag i det andra är enkelspårigt tänkande för att uttrycka mig milt.