• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Balansspelaren)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-14 19:54:19 följande:
    Har han uttryckt  sig lika grovt om kvinnor som Larsson gjort om män. Oavsett är han avskydd av de etablerade medierna. Det är skillnaden. Kvinnohatarna får följare i sociala medier men accepteras inte av etablerade medier. 

Visst är det så.

Medierna skulle aldrig våga kritisera en kvinna. För då kan dom ses som kvinnofientliga och är det någonting medierna är rädda för så är det detta.

Däremot är det fritt fram att kritisera män i media, för då kan man aldrig kritiseras, då belyser man bara verkligheten. Då är man bara PK. Förljuget är bara förnamnet. Mediemänniskor är dom riktiga fegisarna i samhället.

Så nä, att hitta någon man som uttrycker kritik mot kvinnor och som backas eller accepteras av medierna det kommer ni aldrig att hitta i Sverige.

• Anonym (Fol)
    Anonym (Sol) skrev 2023-08-14 20:02:20 följande:
    Donald ?grab them by the pussy?  Trump
    För Trump är ju så backad av svenska medier?

Sedan skulle jag inte titulera Trump som någon som uttryckt kvinnohat även om han uttryckt sig sexistiskt. Mig veterligen har han inte uttryckt hat gentemot kvinnor.
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-14 19:54:19 följande:
    Har han uttryckt  sig lika grovt om kvinnor som Larsson gjort om män. Oavsett är han avskydd av de etablerade medierna. Det är skillnaden. Kvinnohatarna får följare i sociala medier men accepteras inte av etablerade medier. 
    Nej Larsson har gjort uttalanden som skapat rubriker, men förklarat efteråt vad hon egentligen menade, medan Tate bekräftar att han menar precis det han säger.

Numer tänker Larsson sig för mycket mer för innan hon öppnar munnen, medan Tate fortsätter att hinka ur sig. Dessutom är Tate åtalad för människohandel, traffiking så givetvis står inte etablerad media bakom honom.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-14 19:37:47 följande:
    Du får gärna berätta om de känd man som basunerat ut kvinnohat i medierna med uppbackning inifrån.
    Du verkar ha svårt att svara på 3612. måste vara svårt att erkänna att en kvinna har rätt?
    du kan ju även läsa denna: https://www.forskning.se/2022/03/08/metoo-mans-oformaga-forsta-kvinnors-rattigheter/

men vad vet jag. Du vet ju exakt hur det är att vara kvinna, och sympatiserar ändå mer med de stackars männen. De har ju inte bett om att dela med sig av sina privilegier. De bara glider dom ur händerna. utkonkurrerade av kvinnor. Måste ju vara en slags rock bottom för dessa stackars män som inte kan ta eget ansvar.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Sol) skrev 2023-08-14 20:03:24 följande:
    Larsson uttalade sig om våldtäktsmän, det har hon förklarat. Men det passar ju inte in i ditt narrativ.
    Hon sa att hon hatar män. Om hon har våldtäktsmän i åtanke är ingen förmildrande omständighet.

Det är bekymmersamt att sådana manshatande  uttalanden ursäktas och slätas över.
  • nihka
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-14 20:12:28 följande:

Visst är det så.

Medierna skulle aldrig våga kritisera en kvinna. För då kan dom ses som kvinnofientliga och är det någonting medierna är rädda för så är det detta.

Däremot är det fritt fram att kritisera män i media, för då kan man aldrig kritiseras, då belyser man bara verkligheten. Då är man bara PK. Förljuget är bara förnamnet. Mediemänniskor är dom riktiga fegisarna i samhället.

Så nä, att hitta någon man som uttrycker kritik mot kvinnor och som backas eller accepteras av medierna det kommer ni aldrig att hitta i Sverige.

Tack Flash för den här mycket välformulerade inblicken in i den misogyna världsbilden.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-14 18:28:53 följande:

jag har inte sagt att det inte förekommer? utan att det troligen är mindre. det jag försöker få dig att förstå är att alla kvinnor som utsätts för dessa olika gliringar ser vissa män som rövhattar (de som är öppet kvinnofientliga) och vissa män som fega krakar eftersom de inte kan stå upp för rättvisa där det behövs.

dessa kvinnor kommer med största sannolikhet vara selektiva med vilka män de väljer att dejta (gäller iallafall i mina bekantskapskretsar och mig själv inräknad) vilket gör att många män sållas bort. Och tada, då skapas ensamma män. ser du hela kedjan? vissa ensamma män väljer då att ge utlopp för sin frustration på kvinnor och samhället, och vips har vi incels med kvinnoförakt och en misogyn verklighetsuppfattning där de vill ha statlig upprättelse för vad de anser sig ha rätt till.

det behövs mer manliga förebilder för dagens pojkar, så dessa kan växa upp med sunda värderingar om allas lika värde. vi måste få bort alla dessa tankar, åsikter om att kvinnor borde stå i tacksamhetsskuld för det fria land vi har i sverige och sluta vara så *otacksamma och kräsna*.

Jag har inget att invända mot detta inlägg utan håller med i stort. Vad vill du ha svar på?

Vad jag påtalat senare är att det finns flera kriterier som skapar incels.
  • nihka
    Anonym (Sol) skrev 2023-08-14 20:02:20 följande:
    Donald ?grab them by the pussy?  Trump
    Det är väl mer kvinnoförakt än kvinnohat?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-14 20:18:59 följande:
    Hon sa att hon hatar män. Om hon har våldtäktsmän i åtanke är ingen förmildrande omständighet.

Det är bekymmersamt att sådana manshatande  uttalanden ursäktas och slätas över.
    Vad är mest bekymmersamt? att det finns EN, singular, kvinna som skriver ogenomtänkt som inte får poängen att nå ut. ELLER, att det finns flera, PLURAL, män i denna tråd som vill reglera och inskränka friheter och rättigheter i naiv tro att de ska bli serverade flickvän?

vad är störst problem? Enstaka kvinnor eller FLERTALET män? det betyder inte att jag tycker det är rätt att hon kan säga vad som helst. men man brukar väl fixa de största problemen först för störst effekt? och sen jobba sig nedåt allt eftersom? Eller om du städar hemma, brukar du torka av bänken innan du plockat av den? (om det nu inte är under din värdighet att städa dvs)
  • Anonym (Til)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-14 20:12:28 följande:

Visst är det så.

Kvinnohat dödar, uppenbarligen. Och skapar traffickingoffer. Och våldtäktsoffer. Och offer för våld. Osv osv. 

Manshat gör...vad? Rör upp upprörda känslor? 

Manshat verkar ofta ha sin grund i ovanstående våld. Medan kvinnohat, likt Tates, har sin grund i...vad? Ingenting. Det beror inte på att kvinnor våldtar och misshandlar män (vilket kanske ändå i nån mån kunde förklara). Kvinnor hatas och föraktas för att de är just kvinnor, och inget annat, verkar det som. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?