• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-14 22:32:43 följande:
    De männen ska man straffa. Mig veterligen kan även terapi i fängelset minska risken för att de återfaller i brott.

Jag håller inte med om att incels är ett manligt problem. Jag tycker hela uppdelningen i manliga och kvinnliga problem i de flesta fall är förlegad.
    De flesta män har inga problem att hitta en partner. Incels är ett samhällsproblem.
    Incels är framförallt är män. Kvinnors ofrivilliga sexlöshet yttrar sig på ett annat sätt. Varför ska samhället blunda för det?
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-14 22:44:54 följande:
    Incels är framförallt är män. Kvinnors ofrivilliga sexlöshet yttrar sig på ett annat sätt. Varför ska samhället blunda för det?
    Hur menar du? Det du säger gör det inte till ett manligt problem. Det är ett samhällsproblem där de flesta "drabbade" är män men där samhället och medborgarna drabbas i nästa led.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Til) skrev 2023-08-14 19:48:10 följande:
    Andrew Tate har förvånansvärt många anhängare.
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-14 19:54:19 följande:
    Har han uttryckt sig lika grovt om kvinnor som Larsson gjort om män. Oavsett är han avskydd av de etablerade medierna. Det är skillnaden. Kvinnohatarna får följare i sociala medier men accepteras inte av etablerade medier. 
    Jag tror han är väldigt misstänkt för brott efter att ha skrytit om traffiking i klipp han själv laddat upp, jag tror inte feminister med blått hår kommer undan med liknande i etablerade medier.Andrew Tate
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-14 22:55:45 följande:
    Hur menar du? Det du säger gör det inte till ett manligt problem. Det är ett samhällsproblem där de flesta "drabbade" är män men där samhället och medborgarna drabbas i nästa led.
    Det är ju det jag menar. Sen tycker jag att incels är den mest extrema varianten på misogyniteten som råder. Ta "balansspelaren" exempelvis, han anser att kvinnor sätter sig själva på piedestal. Sånt passerar utan ett uns av reflektion.

Det är som en temperatur som skruvas upp.
  • Anonym (Sol)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-14 22:34:30 följande:
    Okey, vore det bäst att inte hata varken män eller kvinnor? 
    Om man måste hata Är det bäst att rikta hot mot en individ eller mot en grupp?

Inget fel att rikta hat mot en grupp. Pedofiler är t ex en grupp som många hatar, många med egna erfarenheter. Samma sak med våldtäktsmän. 

Men jag säger som många andra, det är lättare att förstå hatet mot vissa grupper av män, eftersom de orsakar så mkt skada och förödelse i samhället. Läser man t ex Flashback så hatas kvinnor för att de är kvinnor, för att de inte föder tillräckligt många barn eller för att de har för mkt sex. 

Konstigt att alla inte ser skillnaden. 

• Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-14 19:34:00 följande:
    Ganska talande exempel på det jag nyss skrivit. Offermentaliteten cementeras av att du hittar på att "folk nedvärderar och slå på ensamma män" trots att det inte existerar i tråden.

Du är offret, eller "victimhood mentality" som kännetecknar incels.
    För incels finns det i alla fall framtidshopp. 3 personer i den här tråden har angett att de lever tillsammans med män som var incels när de träffades. Att vara incel är inte ett bestående tillstånd som aldrig kan upphöra som du hävdar.

För dig finns det inte så mycket att sträva efter mer än att sprida dynga på nätet. Det är nog därför du är avundsjuk på incels.
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-08-14 19:49:33 följande:
    Jo, jag kan göra som de flesta av dina idoler och inte prata med dig. Fast de tycker visst dina idéer är lika fucked up som jag tycker, bara att de inte ids/vågar säga det direkt till dig ifall du skulle uppjöjas Baby och då kan du inbilla dig att du har fått kompisar här som håller med dig, medan verkligheten är no friends och no fitta Skål
    Jag har inga problem med att andra personer inte håller med mig eller att du tycker att mina förslag inte borde genomföras. Det jag har problem med är att ni nedvärderar ensamma män och beskriver de som dåliga människor som förtjänar en eländig situation. Speciellt när flera av er som skriver såna hånande och förlöjligande saker förmodligen har samma eländiga livssituation själv.

Inga vänner och ingen partner är helt säkert din egen verklighet. Trots det använder du det kortet för att trycka ner andra. Det är så patetiskt.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-14 22:25:44 följande:
    Ja, jag anser det helt obegripligt att hata kvinnor exempelvis för att man inte får tillgång till att ligga eller relationer. 
    Det finns ingen i den här tråden som gör det. Däremot finns det många som hatar män.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-14 21:46:05 följande:
    Vad ska vi göra med dessa 5% av männen? Är det ok att 5% är rövhattar? ganska många procent fler än kvinnor. Addera parameter att det finns fler män. Så antalet män som är rövhattar är fler än antalet kvinnliga rövhattar.

nu är vi i en tråd och diskuterar manliga rövhattar, incels. Hur ska dessa minska? vem ska ändra på dessa? Vilka är det som behöver ändras? det är därför det är viktigt att vara utbildad och kunna kategorisera, antingen är det en DEL av männen som är rövhattar. Incels. Eller så är män rövhattar. Vad väljer du? Jag vill gärna separera och göra skillnad. Precis som att konstatera att det är en fotbollsspelare eller bandyspelare i en diskussion om sport.

incels är män, ett manligt problem. Därför är kön viktigt. Och därför det är viktigt att komma till bukt med könsnormer och stereotyper. Att försöka sopa under mattan att män är incels kommer inte få de att minska i antal.
    Din sambo var incel innan ni träffades. Helt obegripligt hur du kan vara så fördomsfull mot incels givet det faktumet. En helt vanlig snäll kille som aldrig hade haft tjej innan han träffade dig var han. Precis som nästan alla andra incels.

Det finns manliga rövhattar som Harvey Weinstein, Donald Trump, Jean-Claude Arnault osv, men de är inte incels. Det använder sin psykopatiska personlighet till att utnyttja kvinnor. Incels är inte rövhattar.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-14 18:28:53 följande:

jag har inte sagt att det inte förekommer? utan att det troligen är mindre. det jag försöker få dig att förstå är att alla kvinnor som utsätts för dessa olika gliringar ser vissa män som rövhattar (de som är öppet kvinnofientliga) och vissa män som fega krakar eftersom de inte kan stå upp för rättvisa där det behövs.

dessa kvinnor kommer med största sannolikhet vara selektiva med vilka män de väljer att dejta (gäller iallafall i mina bekantskapskretsar och mig själv inräknad) vilket gör att många män sållas bort. Och tada, då skapas ensamma män. ser du hela kedjan? vissa ensamma män väljer då att ge utlopp för sin frustration på kvinnor och samhället, och vips har vi incels med kvinnoförakt och en misogyn verklighetsuppfattning där de vill ha statlig upprättelse för vad de anser sig ha rätt till.

Du själv kan inte ha varit särskilt kräsen om du träffade en man som hade varit ensam hela livet. Kräsenhet har inget att göra med att sortera bort män som beter sig illa. Det är något som möjliggörs av att utbudet av män som söker sex är större än motsvarande kvinnor. Om män hade möjlighet skulle de vara lika kräsna också. Detta perspektiv verkar ignoreras medvetet för att det inte passar in i mallen av att incels är misogyna.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?