• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-14 15:05:32 följande:
    Så då är jag berättigad till mina känslor? Och alla andra kvinnor som utstår samma? Och vad har vi för situation då? Jo, nuläget. Så hur ska vi ändra på det? Vad kan jag och kvinnor ändra på?
    Ser till att anmäla dessa män så att de får kännbara straff.

Arbeta politiskt för strängare straff för den typen av brott. 
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-14 18:16:46 följande:
    Jag ser inget om att influensers generellt hatar män. Jag ser däremot andra (misogyna) män skriva att "feminister hatar män" eller att "feminister skickar ut så mycket hat mot män" som ett slags självklart faktum. Dom göder därför varandra genom att hitta på saker. Sånt förstärker offermentaliteten.
    De behöver inte hitta på. Det räcker att de cherrypickar så har de tillräckligt med vatten på sin kvarn.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-14 18:13:38 följande:
    Rätt övertygad om att du har fel om att män skulle vara sämre än kvinnor på att ingripa. Du är i ditt scenario och ser det scenariot. Men människor är konflikträdda i allmänhet och går inte gärna in i konfrontation.  Din situation gör att du främst ser män som inte ingriper när kvinnor skulle agerat likadant.

Största skillnaden skulle jag hävda är att det är fler män med antisociala diagnoser varför kvinnor blir mer utsatta.

Även på kvinnodominerade arbetsplatser förekommer det sexuella kommentarer mot män vilket jag personligen fick uppleva när jag arbetade i en kvinnodominerad branch någon sommar i tonåren. Och då stannade det inte vid sexuella kommentarerkan tilläggas.

jag har inte sagt att det inte förekommer? utan att det troligen är mindre. det jag försöker få dig att förstå är att alla kvinnor som utsätts för dessa olika gliringar ser vissa män som rövhattar (de som är öppet kvinnofientliga) och vissa män som fega krakar eftersom de inte kan stå upp för rättvisa där det behövs.

dessa kvinnor kommer med största sannolikhet vara selektiva med vilka män de väljer att dejta (gäller iallafall i mina bekantskapskretsar och mig själv inräknad) vilket gör att många män sållas bort. Och tada, då skapas ensamma män. ser du hela kedjan? vissa ensamma män väljer då att ge utlopp för sin frustration på kvinnor och samhället, och vips har vi incels med kvinnoförakt och en misogyn verklighetsuppfattning där de vill ha statlig upprättelse för vad de anser sig ha rätt till.

det behövs mer manliga förebilder för dagens pojkar, så dessa kan växa upp med sunda värderingar om allas lika värde. vi måste få bort alla dessa tankar, åsikter om att kvinnor borde stå i tacksamhetsskuld för det fria land vi har i sverige och sluta vara så *otacksamma och kräsna*.

• Anonym (Til)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-14 18:17:49 följande:

Det finns inga kännbara straff för exempelvis sexuella trakasserier eller våldtäkt. I de flesta fall frias förövaren, även i solklara fall. 

Möjligen kan detta ändras om fler kvinnor tar plats i rättsväsendet. Eller möjligen "rätt" sorts män. Tyvärr kan man inte dra andra slutsatser än att rättsväsendet präglas av en del misogyni, då man verkar försöka överträffa sig själv i att frikänna även helt uppenbara förövare. 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-14 18:17:49 följande:

Vad ska jag anmäla? om knappast våldtäkter döms till straff vilka straff tror du det blir av att Kalle kallar mig lilla gumman, Roffe frågar om jag har mens, eller Palle rullar ögonen åt mig?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-14 18:21:58 följande:
    De behöver inte hitta på. Det räcker att de cherrypickar så har de tillräckligt med vatten på sin kvarn.
    Vilket också innebär att det inte är kvinnors fel att incels uppstår. Kvinnor kan inte begränsa antalet incels, män kan däremot göra det genom att inte uppvisa misogynitet.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-14 18:21:58 följande:
    Då kanske incels borde besöka den riktiga världen och inte bara den på www framför flashback. men vad vet jag? kanske orimligt krav. Att folk ska bilda sig 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-14 18:31:41 följande:
    Vilket också innebär att det inte är kvinnors fel att incels uppstår. Kvinnor kan inte begränsa antalet incels, män kan däremot göra det genom att inte uppvisa misogynitet.
    Vill bara ödmjukast tacka dig Cloffe. du och ett par till män i tråden, tillsammans med min sambo får mig ändå att känna hopp om mänskligheten. Tack för att ni är modiga, godhjärtade män som står upp för allas lika värde! <3
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-14 18:30:38 följande:
    Vad ska jag anmäla? om knappast våldtäkter döms till straff vilka straff tror du det blir av att Kalle kallar mig lilla gumman, Roffe frågar om jag har mens, eller Palle rullar ögonen åt mig?
    Anmäla kan man även göra hos överordnad. Känner en kvinna som fick stop på en mans sexuella trakasserier genom att prata med chefen som sedan talade honom till rätta. Vet flera andra fall med män som blivit avstängda och avskedade. 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-14 18:39:12 följande:
    Anmäla kan man även göra hos överordnad. Känner en kvinna som fick stop på en mans sexuella trakasserier genom att prata med chefen som sedan talade honom till rätta. Vet flera andra fall med män som blivit avstängda och avskedade. 
    Hur många män ska jag anmäla? Det kommer ju bara nya? ska min arbetsgivare sluta anställa män för att garantera min och övriga kvinnors säkerhet? Är det lösningen?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?