• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-15 00:36:47 följande:
    För incels finns det i alla fall framtidshopp. 3 personer i den här tråden har angett att de lever tillsammans med män som var incels när de träffades. Att vara incel är inte ett bestående tillstånd som aldrig kan upphöra som du hävdar.

För dig finns det inte så mycket att sträva efter mer än att sprida dynga på nätet. Det är nog därför du är avundsjuk på incels.
    Du förväxlar fortfarande incels med killar som inte hittat en partner än. 
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-15 01:20:18 följande:
    Du förväxlar fortfarande incels med killar som inte hittat en partner än. 
    Incels är i många fall killar som inte hittat en partner än. Det kan också vara äldre män som tidigare har haft en partner som är incels.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-15 00:54:11 följande:
    Din sambo var incel innan ni träffades. Helt obegripligt hur du kan vara så fördomsfull mot incels givet det faktumet. En helt vanlig snäll kille som aldrig hade haft tjej innan han träffade dig var han. Precis som nästan alla andra incels.

Det finns manliga rövhattar som Harvey Weinstein, Donald Trump, Jean-Claude Arnault osv, men de är inte incels. Det använder sin psykopatiska personlighet till att utnyttja kvinnor. Incels är inte rövhattar.
    Min sambo var INTE incel. Han var ensam man. en dold pärla med goda jämställda värderingar. bunta inte ihop han med misogyna incels
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-15 01:02:52 följande:
    Du själv kan inte ha varit särskilt kräsen om du träffade en man som hade varit ensam hela livet. Kräsenhet har inget att göra med att sortera bort män som beter sig illa. Det är något som möjliggörs av att utbudet av män som söker sex är större än motsvarande kvinnor. Om män hade möjlighet skulle de vara lika kräsna också. Detta perspektiv verkar ignoreras medvetet för att det inte passar in i mallen av att incels är misogyna.
    han var/är en blyg man som jag lärde känna via aw, och blev del av bekantskap med. En incel skulle inte lämna www och sina forum. en av alla skillnader mellan ensamma män och incels
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-15 01:46:03 följande:
    Incels är i många fall killar som inte hittat en partner än. Det kan också vara äldre män som tidigare har haft en partner som är incels.

Incels är något helt annat. Men det har vi redan diskuterat. 

Vad var det du tror att jag är avundsjuk på beträffande incels förresten?

• Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-14 22:32:43 följande:
    De männen ska man straffa. Mig veterligen kan även terapi i fängelset minska risken för att de återfaller i brott.

Jag håller inte med om att incels är ett manligt problem. Jag tycker hela uppdelningen i manliga och kvinnliga problem i de flesta fall är förlegad.
    De flesta män har inga problem att hitta en partner. Incels är ett samhällsproblem.
    Prata ur skägget. I ett antal svar tidigare har du sagt att jag som kvinna har rätt att vara selektiv efter att män (återigen plural) är rövhattar, eller fega krakar. Då har alltså andra kvinnor samma rätt att undvika dessa män. om vi som kvinnor som grupp har rätt att undvika män, så är det inte ett samhällsproblem. Vi gör vad som vi har rätt till och vad som är rimligt i situationen där män återigen är överrepresenterade bland grova brott.
    vad ska vi kvinnor ändra på i samhället så dessa rövhattar till män slutar vara just rövhattar? antingen så vill du att vi ändå ska ändra på oss *för att lösa samhällsproblemet*. Eller så inser du att det är ett manligt problem och som kan ändras av just, män.

vilka kvinnor kommer vilja ändra på sig för misogyna män tror du? det är ett problem skapat av män som inte hittat sin nya roll i det nya samhället. det är inte kvinnornas fel att situationen uppstått, utan de män som en gång i tiden ansåg sig vara i högre rang än just kvinnan.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-15 01:56:10 följande:
    Min sambo var INTE incel. Han var ensam man. en dold pärla med goda jämställda värderingar. bunta inte ihop han med misogyna incels
    Det spelar ingen roll exakt vilket ord du använder, incel eller ensam man. De incels som du försöker nedvärdera genom att kalla för misogyna är precis likadana. De skulle behandla kvinnor bra precis som din sambo.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-15 01:58:04 följande:
    han var/är en blyg man som jag lärde känna via aw, och blev del av bekantskap med. En incel skulle inte lämna www och sina forum. en av alla skillnader mellan ensamma män och incels
    Detta är enbart fördomar mot incels. Det finns inget du kan göra åt att många incels kommer att upphöra att vara incels någon gång i framtiden, även om du tycker att de är hemska människor. Oftast inte för att de har gjort något för att förändra sig, utan för att de råkar träffa någon som i ditt fall.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-15 02:00:30 följande:

Incels är något helt annat. Men det har vi redan diskuterat. 

Vad var det du tror att jag är avundsjuk på beträffande incels förresten?

Att många incels faktiskt kommer att upphöra att vara incels i framtiden, utan att det beror på att de har skaffat sig feministiska vänstervärderingar (som dig). Det tror jag du är avundsjuk på. Helst hade du velat att dina åsikter gav dig fördelar i livet på ett sätt som är praktiskt omöjligt.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-15 02:06:30 följande:
    Prata ur skägget. I ett antal svar tidigare har du sagt att jag som kvinna har rätt att vara selektiv efter att män (återigen plural) är rövhattar, eller fega krakar. Då har alltså andra kvinnor samma rätt att undvika dessa män. om vi som kvinnor som grupp har rätt att undvika män, så är det inte ett samhällsproblem. Vi gör vad som vi har rätt till och vad som är rimligt i situationen där män återigen är överrepresenterade bland grova brott.
    vad ska vi kvinnor ändra på i samhället så dessa rövhattar till män slutar vara just rövhattar? antingen så vill du att vi ändå ska ändra på oss *för att lösa samhällsproblemet*. Eller så inser du att det är ett manligt problem och som kan ändras av just, män.

vilka kvinnor kommer vilja ändra på sig för misogyna män tror du? det är ett problem skapat av män som inte hittat sin nya roll i det nya samhället. det är inte kvinnornas fel att situationen uppstått, utan de män som en gång i tiden ansåg sig vara i högre rang än just kvinnan.
    Män som är rövhattar och begår grova brott är nästan aldrig incels. Det är väldigt lätt att rättfärdiga att dessa män förtjänar att vara ensamma för att de är usla människor och rövhattar. Då avhumaniserar du de männen och behöver inte bry dig om konsekvenserna.

Återigen, det finns 3 exempel på personer i tråden som lever med män som hade varit ensamma fram tills att de träffades. Det finns inga exempel på någon som har träffat en ensam man och blivit dåligt behandlad.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?