• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-15 00:44:53 följande:
    Jag har inga problem med att andra personer inte håller med mig eller att du tycker att mina förslag inte borde genomföras. Det jag har problem med är att ni nedvärderar ensamma män och beskriver de som dåliga människor som förtjänar en eländig situation. Speciellt när flera av er som skriver såna hånande och förlöjligande saker förmodligen har samma eländiga livssituation själv.

Inga vänner och ingen partner är helt säkert din egen verklighet. Trots det använder du det kortet för att trycka ner andra. Det är så patetiskt.
    Nu är inte problemet om dina sjuka förslag kommer att genomföras eller inte, så klart inte, utan att du sprider din misogyna världsbild på nätet. Irl har du redan berättat att du inte aktivt vågar det av rädsla att förlora dina kvinnliga vänner. Jag skulle förstås inte kalla människor från vilka man måste försöka dölja hur man tänker och känner för vänner utan mer ytliga bekantskaper. 

Ditt personliga problem är att du inte själv tar ansvar för din situation utan skyller den på andra och till och med projicerar den på andra. Du lever i total förnekelse och man kan inte komma tillrätta med ett problem om man inte ens erkänner att det existerar.

Så länge du fortsätter resonera som du gör kan du kallt räkna med att allt kommer att förbli som det är nu. Men om du är nöjd med det så är det bara att fortsätta så. Det är ditt val. Helt och hållet ditt eget val.

Och det spelar ingen roll hur många män med god värderingsgrund som landar en kvinna - det påverkar inte utsikterna för de med rutten syn eftersom det är en deal breaker för de allra flesta människor.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-15 05:26:14 följande:
    Ökat självförtroende och starkare status i takt med framgångar i karriären. Det är så det fungerar för de flesta män. Lägg därtill ökad social kompetens med tiden.

Bra att du ser en väg ut. Man ska inte acceptera en situation man inte gillar.
    Du glömde nämna elefanten i rummet, värderingarna och den syn på människor och världen som följer därav. Satt redan på plats för denne man vad hans sambo har beskrivet.

Sitter inte so much alls på plats hos somliga andra.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-15 02:28:58 följande:
    Det spelar ingen roll exakt vilket ord du använder, incel eller ensam man. De incels som du försöker nedvärdera genom att kalla för misogyna är precis likadana. De skulle behandla kvinnor bra precis som din sambo.
    Hahahahahhaha! Tack för dagens skratt! Du menar att de män som hatar kvinnor såpass mycket att de vill reglera dom, skulle bli snälla helylle män med demokratiska värderingar om staten bara hjälpte dom knulla? Eller om vi kvinnor kunde ställa upp på ett *barmhärtighetsknull* då och då så skulle de med bli för jämställdhet?
  • Anonym (Incel slem)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-15 07:08:59 följande:
    Du upprepar bara samma sak som du skrivit tidigare.
    När jag skrev att det finns en press på män att vara misogyna så tog jag också som exempel bara i den här tråden "balansspelare" som hade ett långt raljerande inlägg om att jag inte "var en riktig man" och att det berodde på att jag "fjäskade" för kvinnor.
    Blev du incel av det?
    Är du incel? Hur blev du incel? Varför slutar du inte vara incel?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-15 08:04:29 följande:
    Är du incel? Hur blev du incel? Varför slutar du inte vara incel?
    ?
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-15 00:46:33 följande:
    Det finns ingen i den här tråden som gör det. Däremot finns det många som hatar män.
    Du inser inte att det är kvinnohat att vilja inskränka kvinnors liv och valfrihet? Att se kvinnor och sex med kvinnor som främst en resurs, som på nåt vis jämnt ska fördelas bland den manliga befolkningen genom "utjämnande" åtgärder som att endast presentera män som har få eller inga matchningar. Det är en väldigt märklig syn på kvinnor, liksom att tycka att det var bättre förr när kvinnor tvingades vara i relationer mot sin vilja pga omständigheter.

Det är också kvinnohat att anse det normalt att kvinnor ska ges droger för att öka sexlusten, för att därmed öka chansen att de ligger med fler. 

Dessutom är det kvinnohat att helt ignorera det faktum att kvinnor våldtas och mördas av män, och då helt ensidigt mena att manshat är exakt samma sak, vilket det inte är eftersom kvinnor inte är överrepresenterade bland dessa brott mot män. 

Jag skulle också se det som kvinnohat att håna män som står upp för kvinnors basala rättigheter genom att säga att de inte är riktiga män, att de fjäskar för kvinnor och andra tillmälen.

De enda män som fått möta protester i den här tråden är de som kommer med absurda, misogyna förslag. Inte de ensamma männen. Men om kvinnor kom med lika absurda förslag som dessa män, skulle de mötas av hat.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-15 02:31:47 följande:
    Detta är enbart fördomar mot incels. Det finns inget du kan göra åt att många incels kommer att upphöra att vara incels någon gång i framtiden, även om du tycker att de är hemska människor. Oftast inte för att de har gjort något för att förändra sig, utan för att de råkar träffa någon som i ditt fall.

nej. en incel är en misogyn man, som hatar kvinnor, hatar staten och tycker att jämställdheten satt *världsbilden* ur balans. att feminister är djävulens påhitt, kvinnan tar ju *mannens makt*. det är en incel. och de män som delar de tankarna och värderingarna har jag noll sympati, de har grävt sin egen grav så kom inte och be om sympati för att marken är kall där nere.

en ensam man som min sambo var, han är för allas lika värde. han tycker jämställdheten är bra, han har inga problem att dela med sig av *makten* så vi är likvärdiga. Han tycker konkurrens om utbildningsplatser, jobb, bostäder får alla (undantaget incels) att jobba på och prestera bättre. däremot är han blyg, han står inte gärna i centrum, är ganska fåordig. men han skulle ALLTID säga till mannen som tafsar på servitrisen, mannen som säger rasistiska saker eller den som öppet sprider kvinnoförakt. ser du skillnaden? eller vill du fortfarande påstå att dessa olika grupper av män *är samma sak eftersom ingen får ligga*?

• nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-15 03:19:07 följande:
    Nej, jag tror att många incels kommer klara sig ändå utan stöd från samhället. Mina förslag hade bara hjälpt de på vägen. Du har något du saknar i ditt liv som skapar en stor frustration och ilska hos dig. Detta hanterar du genom framställa dig själv som den som har bäst åsikter och du är minsann bättre än dessa hemska incels, tänker du.

Det fungerar dock inte så i verkligheten. Det som skapar irritationen hos dig försvinner inte av att du går till ytterligheter för att markera avstånd mot incels. Det är bara ett sätt att dölja frustrationen.
    Alla som talar om för dig att du har sunkiga värderingar är tydligen "frustrerade". Vilket sammanträffande!

Det har liksom aldrig föresvävat dig att någon för att inte säga i stort sett alla inte delar dina åsikter just pga att de vilar på en sunkig värderingsgrund?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-15 08:16:00 följande:
    skriv sura bittra incels eller misogyna incels så funkar inte ordleken lika bra för ts.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-15 03:20:44 följande:
    Vad tror du att sambon ändrade på hos sig själv för att sluta vara ensam/incel?
    Ingenting.

Om han däremot hade haft sunkinga värderingar  hade han fått ändra på det innan han skulle kunna komma ifråga för henne.

Hon har ju sagt detta rakt ut flera gånger ändå går det inte in hos dig. Har du funderat på varför du inte klarar av att ta in viss information?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?