• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-15 15:26:21 följande:
    Och ändå verkar det ha varit just de goda värderingarna och inte hög social status eller inkomst som gjort att åtminstone tre som du kallar incels, vi andra kallar ensamma män, har gått in i relationer, enligt den här tråden.
    De har väl inte haft en dålig inkomst i alla fall. Jag tror mer att det handlar om att vid en viss punkt inser man att de populära männen på dejtingappar inte är intresserade av en långvarig relation, utan bara vill gå på dejter och ha sex. För att sen aldrig mer höra av sig. Detta beteende är väldigt vanligt bland populära män. När man söker en långvarig relation hamnar incels/ ensamma män inte i en lika dålig dager.
  • Anonym (....)
    Anonym (....) skrev 2023-08-15 17:23:05 följande:
    Ni säger själv att man inte ska ha sex för någon välgörenhet.
    Det gäller då även för männen. 
    Om du tycker så här, så spelar det ändå ingen rol i slutändan. 
    Man får helt enkelt inte ta upp det här. 
    Du kan inte förhindra ifall du har sex med någon man som du kallar ändligt avtändande. 
    Oändligt avtändande 
  • Anonym (Fol)
    Anonym (....) skrev 2023-08-15 17:19:11 följande:
    Ja. 
    Det är därför jag tagit upp att det är konstigt att man kan hota med att de vill säga nej till sex med dessa män för deras åsikter.
    När de ändå hade nekat sex för en annan orsak. 
    Man kan inte hota med bojkott när man ändå inte skulle välja den personen 
     Jag tror inte alls att de flesta incels inte har så dåliga värderingar egentligen. Det är bara att det är vad som situationen lockar fram ur dem. Sätt dem i en annan situation och de är som vem som helst. 

Det må vara jag som är naiv i detta avseende men det är min syn på mänskligheten. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-15 17:05:51 följande:
    Hur menar du med att spela med?

Jag har alltid varit mycket öppen med mina åsikter med kvinnor och jag är långt ifrån politiskt korrekt i många frågor men har aldrig haft några problem i kärlek för det. Och då har jag träffat många vänstertjejer. Min fru är miljöpartist.

Att kvinnor skulle välja män som håller med dem är en myt. Det är bara ett tecken på dåligt självförtroende och låg integritet från mannens sida.
    Att om man behöver dölja några åsikter så får man göra det. 
    Speciellt om kvinnan har en åsikt att "goda åsikter",  är när man anser att kvinnor ska vara mer rättigheter än männen
  • Anonym (....)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-15 17:23:52 följande:
     Jag tror inte alls att de flesta incels inte har så dåliga värderingar egentligen. Det är bara att det är vad som situationen lockar fram ur dem. Sätt dem i en annan situation och de är som vem som helst. 

Det må vara jag som är naiv i detta avseende men det är min syn på mänskligheten. 
    "Dåliga åsikter" är även när man snackar om jämställdheten. 
    Om det bara skulle handla om att man vill att kvinnor skulle vara exempelvis slavar till männen så hade inte jag haft någon sympati. 
    Nu handlar det om så mycket annat som sedan kan dessutom leda till dåliga åsikter 
  • Anonym (....)
    Anonym (....) skrev 2023-08-15 17:25:27 följande:
    Att om man behöver dölja några åsikter så får man göra det. 
    Speciellt om kvinnan har en åsikt att "goda åsikter",  är när man anser att kvinnor ska ha mer rättigheter än männen
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-15 17:10:11 följande:
    Nej, de klarar sig inte så bra med de flesta kommer inte att vara incels hela livet tror jag. De skulle behöva hjälp för att fler ska klara sig bättre. Jag tror att du är avundsjuk på incels för att incels uppmärksammas, medan de problem som du har inte uppmärksammas på samma sätt. Därför tycker du att incels ska hålla tyst, skärpa sig och acceptera sin situation. Att man hjälper en grupp utesluter dock inte att man hjälper andra grupper på andra sätt.
    Varför säger du då att de klarar sig utan stöd från samhället? Så konstigt du argumenterar. Incels har möjlighet till stöd från samhället. Jag tycker absolut att incels ska ta den. Varför tycker inte du att incels ska acceptera stödet som finns? 
  • Anonym (hej)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-15 17:05:51 följande:
    Hur menar du med att spela med?

Jag har alltid varit mycket öppen med mina åsikter med kvinnor och jag är långt ifrån politiskt korrekt i många frågor men har aldrig haft några problem i kärlek för det. Och då har jag träffat många vänstertjejer. Min fru är miljöpartist.

Att kvinnor skulle välja män som håller med dem är en myt. Det är bara ett tecken på dåligt självförtroende och låg integritet från mannens sida.
    Det är en myt, men en myt som har upprepats många gånger av olika personer här.
  • Anonym (....)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-15 15:26:21 följande:
    Och ändå verkar det ha varit just de goda värderingarna och inte hög social status eller inkomst som gjort att åtminstone tre som du kallar incels, vi andra kallar ensamma män, har gått in i relationer, enligt den här tråden.
    Jag tror att många män skulle acceptera en kvinna som kallas manshatare ifall de får ha sex med kvinnan och kvinnan är tillräckligt snygg. 
    Även ett förhållande skulle nog många män acceptera då. 
    Även om de ogillar vad kvinnan tycker 
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-15 17:28:18 följande:
    Varför säger du då att de klarar sig utan stöd från samhället? Så konstigt du argumenterar. Incels har möjlighet till stöd från samhället. Jag tycker absolut att incels ska ta den. Varför tycker inte du att incels ska acceptera stödet som finns? 
    Nej, de klarar sig inte just nu men några av dem kan klara sig i framtiden. Det är inte kört för dem.

Vilket stöd från samhället kan de få? Om vi tar den här personen i tråden som var en ensam sexlös man, men som inte kallade sig för incel. Hur hjälper samhället  honom för förändra sin situation menar du?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?