Anonym (Palle) skrev 2023-08-13 14:35:53 följande:
Jag bemöter inte med förståelse, jag väljer att inte direkt bemöta med hat och förakt mot något som blivit ett problem för samhället. Ser du skillnaden? Bara för att jag är beredd att diskutera incels, innebär det inte att jag gullar med dom.
Det är samma symtom mot alla som ev diskuterar hbtqi+ eller SD. Det finns en mall om hur man ska tycka och tycker man inte så, så ska man frysas ut alternativt bemötas med hat och förakt. Vi får ett polariserat diskussionsklimat i Sverige, eftersom det är så viktigt att visa sitt hat mot det man tycker är fel.
Jag skulle kunna diskutera rasism på samma sätt, utan att direkt spy hat över någon med dessa åsikter och göra diskussionen omöjlig. Det innebär inte att jag gullar med dom. Är det ett samhällsproblem så är det. Då behöver det diskuteras.
Tänk om man skulle göra samma sak mot andra samhällsproblem som grupperingar som går på bidrag i samhället. Eller varför inte överviktiga personer som blir ett allt större problem i vården. Eller alkoholister och knarkare?
Vi visar vårt hat tills dom skärper sig, eller? Själv tänker jag inte så, jag är trygg i mig själv och har inga problem att diskutera känsliga saker.
Du väljer att inte bemöta alls. Hur många inlägg har du kommenterat eller debatterat mot en man som vill inskränka mot kvinnors friheter? Dessa inlägg klappar du medhårs med att *du förstår att de upplever ett utanförskap*. Eller på vilket sätt *diskuterar* du incels? du sympatiserar med incels. stor skillnad.
men alla inlägg som kommenterar att dessa åsikter är fascistiska, odemokratiska, strida mot lagar så är vi helt plötsligt *hatiska mot dessa män och borde diskutera snällare*. det värsta är att du inte ens förstår utan tror du är en så genomgod man som *inte vill välja sida*. lite som sverige som var *neutralt* men lät nazister nyttja järnvägen för sina ändamål. Lika *neutral* är du.
stå upp för dina åsikter, erkänn för dig själv att du innerst inne anser att män ska ha det liiite bättre än kvinnor. *men bara lite*