• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-13 01:24:31 följande:
    Om någon gör allt rätt och ändå är incel/sexlös. Är utfallet inte viktigt då?
    Ingen gör allt rätt, men vissa gör mindre rätt än andra.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-13 02:44:19 följande:
    Det är fler än mig som ifrågasatt dina slutsatser att det räcker att vara trevlig som man för att lyckas bra inom dejting. Då har du gått till hätska angrepp mot dem också.

Är det inte konstigt att du som förespråkar att män ska vara trevliga alltid lyckas vara så otrevlig hela tiden? Inte bara mot mig, utan mot de flesta andra män i tråden.

Jag har aldrig påstått att allt någon behöver för att lyckas med dejting bara behöver vara trevlig. Du läser verkligen inte mina inlägg utan hittar på egna slutsater.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-13 02:44:38 följande:
    Gör det igen.
    Nej
  • Anonym (Perka)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-13 02:46:15 följande:
    Det vet jag inte. Man måste analysera och utreda hur det ser ut först.
    Nu är det ditt förslag så vad tycker DU?
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-13 01:35:23 följande:
    Jo, de blir stämplade. Det syns inte på utsidan, men det märks om man lär känna personen om han har några relationer eller erfarenheter av det. En man som inte har det blir stämplad som konstig och folk tänker samma typ av nedvärderande tankar om honom som kommer till uttryck här. Han får en "low-value man" stämpel på sig.

Det är därför det är så svårt att sluta vara incel om man en gång har blivit det. En bra jämförelse är att ha stora skulder hos kronofogden (syns inte heller utanpå). En sån skuldsatt person blir också dömd av omgivningen och man gör tv-program för att folk ska kunna skratta åt dem.
    Naturligtvis kommer folk att undra varför en person inte har lyckats landa ett förhållande på flera decennier precis som varför någon inte lyckats landa ett jobb på flera decennier och oftast finns det orsaker som inte har något med att det är fel på alla kvinnors syn eller alla arbetsgivares syn.

I de fall personen börjar skylla på att det är alla kvinnors fel eller alla arbetsgivares fel drar man sig undan.

Vill man vända utvecklingen får man börja ta ett egenansvar. Ingen vill dra runt på en självömkande gnällspik som skyller på andra varken i hemmet eller på jobbet. Om du vill tas emot annorlunda får du skaffa dig en annan syn.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-13 03:31:29 följande:
    Nu är det ditt förslag så vad tycker DU?
    Om ca 20-25% kommer vara på fel sida om gränsen tror jag att det är en lämplig nivå.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-13 01:35:23 följande:
    En bra jämförelse är att ha stora skulder hos kronofogden (syns inte heller utanpå). En sån skuldsatt person blir också dömd av omgivningen och man gör tv-program för att folk ska kunna skratta åt dem.
    Ett ypperligt exempel på när någon inser att man har gått snett och söker hjälp. Man tar ett egenansvar, ändrar riktning och skaffar sig en bättre ekonomi.

Om man skyller på andra kommer man inte vidare.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-13 03:25:03 följande:

Jag har aldrig påstått att allt någon behöver för att lyckas med dejting bara behöver vara trevlig. Du läser verkligen inte mina inlägg utan hittar på egna slutsater.

Varför nedvärderar du dem som inte lyckas med dejting och säger att "sexlöshet är ett symptom på misogynitet" om du inte tror att det är lätt att lyckas med dejting?

Varför har du ett behov att trycka ner de som det inte går bra för?
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-08-13 03:33:20 följande:
    Naturligtvis kommer folk att undra varför en person inte har lyckats landa ett förhållande på flera decennier precis som varför någon inte lyckats landa ett jobb på flera decennier och oftast finns det orsaker som inte har något med att det är fel på alla kvinnors syn eller alla arbetsgivares syn.

I de fall personen börjar skylla på att det är alla kvinnors fel eller alla arbetsgivares fel drar man sig undan.

Vill man vända utvecklingen får man börja ta ett egenansvar. Ingen vill dra runt på en självömkande gnällspik som skyller på andra varken i hemmet eller på jobbet. Om du vill tas emot annorlunda får du skaffa dig en annan syn.
    Vem har sagt att det är alla kvinnors fel att någon inte har ett förhållande? Känns det lättare för dig att tillskriva andra åsikter som de inte har för att kunna utmåla de som demoner?
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-08-13 03:44:51 följande:
    Ett ypperligt exempel på när någon inser att man har gått snett och söker hjälp. Man tar ett egenansvar, ändrar riktning och skaffar sig en bättre ekonomi.

Om man skyller på andra kommer man inte vidare.
    Det kan krävas enorma umbäranden under flera decennier för att bli av med skulder. Skulderna ökar mer än man hinner betala av dem om man dessutom har en låg inkomst (jag beskriver inte mig själv).

Då kan man begära hjälp av samhället om skuldsanering för att ta sig ur den knepiga situationen. Det är inte att skylla ifrån sig eller att inte ta egenansvar. Man gör båda saker samtidigt. Det ena utesluter inte det andra.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?