• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 19:05:27 följande:
    Nej, men att ha tillgång till dejtingappar borde inte heller vara en rättighet.
    Nej, det är ingen rättighet. Du måste betala för internet och tillgång till olika tjänster.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-08-12 20:15:49 följande:
    Och kvinnor som blir våldtagna ska sluta bli det genom att de slutar bli våldtagna. 
    Det är bara att eliminera alla män så fixar det sig. Vill du det?
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-08-12 21:02:48 följande:
    Och det är din åsikt att orsaken från början beror på åsikterna. 
    Samt att de skulle ha berättat om åsikterna. 
    Ingen med de åsikterna kommer att tas emot väl oavsett om det även finns andra saker som drar ner eller fullständigt kväver intresset.

Jag kan inte se på någon om de är sexuellt aktiva eller inte. De måste berätta för att jag eller någon annan ska veta.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-12 22:59:50 följande:
    Vi känner inte till hans personliga situation. Det du säger rörande förändring stämmer men det är likväl riktigt svårt att åstadkomma rejäla bestående förändringar. För vissa kan det dessutom röra sig om enorma förändringar och de vet inte ens hur de ska göra.

Om någon känner sig obenägen till förändring så finns det hjälp. Personen måste ta initiativet till att uppsöka hjälpen först. Det kräver en viss insikt. 

Vad som däremot aldrig kommer att generera en förändring är att gnälla över kvinnor på internet. Då vi ser en korrelation mellan misogynitet och incels så cementeras den valda incel rollen.

• Anonym (Cloffe)
    nihka skrev 2023-08-12 23:41:24 följande:
    Ingen med de åsikterna kommer att tas emot väl oavsett om det även finns andra saker som drar ner eller fullständigt kväver intresset.

Jag kan inte se på någon om de är sexuellt aktiva eller inte. De måste berätta för att jag eller någon annan ska veta.
    Nej, detta! Det finns inget sätt att titta på en människa och avgöra om den är sexuellt aktiv. En uppmärksam kvinna kan säkert efter en konversation avgöra huruvida denne är misogyn eller inte däremot.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-08-12 20:14:38 följande:
    Det finns sexistiska män som har sex och förhållande. 
    Ja, det finns också träsktroll som har sex och förhållanden, men det hjälper om man inte är ett träsktroll.
  • nihka
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-12 23:54:46 följande:
    Nej, detta! Det finns inget sätt att titta på en människa och avgöra om den är sexuellt aktiv. En uppmärksam kvinna kan säkert efter en konversation avgöra huruvida denne är misogyn eller inte däremot.
    Ja, det märks förr eller senare även om personen försöker dölja det och allra snabbast om de inte ens har vett att föröka dölj det.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-08-12 20:55:52 följande:
    Och du vill ha ett undantag 
    Vad har du inbillat dig nu?
  • nihka
    Anonym (L) skrev 2023-08-12 20:36:15 följande:
    Ingen annan än att jag ser mig som en hyfsat anständig människa även om jag inte kan attrahera kvinnor.
    Vad tror du att det beror på?
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-08-12 20:41:39 följande:
    Jag kan också be kvinnor hålla borta sig från män. 
    Hahaha! Det är ju precis vad kvinnor ofta gör med en viss typ av man.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?