Anonym (Palle) skrev 2023-08-12 08:03:39 följande:
Att ge psykologhjälp till alla incels är som att dela ut Ipren till alla som har huvudvärk. Man löser möjligen symptomen, men inte orsaken till problemet.
Jag har även tidigare sagt att incels har ett ansvar, men problemet verkar inte lösa sig utan tvärtom bli större. Då måste man börja diskutera hur man ska komma tillrätta med detta samhällsproblem. Hat och förakt tror inte jag är en lösning på något problem. Jag menar inte heller att det ska gullas med incels.
Ni som absolut måste hata och förakta incels(och tänker att dom då tar tag i sina problem och skärper sig).. får väl göra det, men jag tror inte det är en lösningen.
Hur många incels tror du har gett detta ett försök, med tanke på att detta verkar vara ett stort problem i deras liv? Det är rätt vedertaget att det finns olika psykologiska metoder för att förändra sitt beteende och även för att uppnå acceptans och inte fastna i ältande. Vad är felet med att söka hjälp om man inte klarar det själv? Vad ser du som alternativ, om samhället inte kommer att ändra sig för att passa incels?
Hur skulle du reagera på mina förslag om att införa utegångsförbud för män efter ett visst klockslag, så att kvinnor törs sticka ut och jogga eller åka hem sent från jobbet utan att vara rädda? Eller för den delen att endast de kvinnor som har få matchningar får visas på dejtingappar, resten döljs. Är detta förslag som skulle mötas av "förståelse för kvinnors frustration"? För det är ju ett samhällsproblem att kvinnor utsätts för våld och våldtäkt, du som gillar att prata om samhällsproblem som ska åtgärdas. Inte heller här har samhället ändrats nämnvärt för att åtgärda problemet, kvinnor får ofta utveckla sina egna strategier. Är det inte märkligt att kvinnor inte föreslår mer drastiska lösningar? Eller har du endast förståelse för incels frustration?