Anonym (Palle) skrev 2023-08-13 14:39:09 följande:
Jag försöker hålla mig borta från personliga saker, men seriöst.. bara för att du haft det tufft och klarat det så vet du att det går? Du kan inte tänka dig in i att det finns personer som har/haft det värre än dig eller andra förutsättningar.
Otroligt självupptaget tänkt.
Så bara för att jag inte blev alkoholist, så vet jag att det går att låta bli att dricka? Då är alkoholister lata och bekväma och vill ha allt serverat?
Jag vet folk som haft det sämre än mig och klarat det också. Samhället kommer inte att rädda en i alla lägen. Alla kan inte, men det finns större problem än sexlöshet.
Jag tycker inte att det är märkligt att incels bemöts med förakt när deras förslag syftar till att inskränka andra människors liv. Det är förtjänt.
Däremot förtjänar inte ensamma människor förakt, men det har de heller inte fått här.
Utsatta kvinnor förstår jag inte hur du skulle kunna bemöta med hat och förakt? Men jag gissar att väldigt många skulle det, om kvinnor började föreslå att män bara skulle få välja mellan oattraktiva kvinnor, drogas ner eller annat mysigt som incels i den här tråden föreslår. Eller varför inte då utegångsförbud? Vill du ha en nyanserad diskussion kring det?
Min poäng är att om kvinnor kom med lika sjuka förslag skulle det inte finnas mycket intresse för en "nyanserad diskussion". Tur att kvinnor inte kommer med den här typen av förslag, då. Det verkar vara förbehållet incels.