• Alex 888

Otrogen fru

Hej på er jag skulle  vill har lite råd från de som har bestämt sig att förlåta sin partner och leva vidare går det att glömma och livet går vidare eller det är fråga om tiden ?min fru har varit otrogen med en person som hon har träffat på otrohet sajten. hon förklarar detta på att hon har fått kris i sitt liv på grund av ålder (47 år) men hon älskar mig fortfarande, kan man blir otrogen fast men älskar sin partner? Kan man glömma och går vidare ?
    Tacksam för svar 

• Svar på tråden Otrogen fru
  • Alex 888
    Anonym (jaha) skrev 2023-04-18 12:13:38 följande:
    Gösses, snacka om grova generaliseringar... "människor gör fel och misstag hela tiden"... ungefär som att glömma toalocket uppe är ett misstag i samma kaliber som att knulla frugans syrra.

Nej du, otrohet är absolut inte som vilket misstag som helst och absolut inte ett misstag som alla gör, så bara där faller ju detta typiska och väldigt korkade argument med "mänskligt misstag". Alla människor springer ju inte runt och är otrogna, så otrohet kan ju absolut inte kallas för ett mänskligt drag för det skulle ju innebära att alla som INTE är otrogna då inte är människor.

Kvinnor som inte har sex med sin partner är precis lika egoistiska som män som bedrar sin partner och ingen av dem kan förvänta sig att partners ska acceptera det och vara kvar i relationen.
    Jag håller med dig otrohet är inget misstag det är en handling som följe  katastrofal konsekvenser för alla runt om, det är egoistisk svaga individer som  tar ofta ordet kris som ursäkt om de blir upptäckta .
  • Anonym (Beenthere)
    Anonym (S) skrev 2023-04-17 21:41:11 följande:
    En kvinna som inte vill ha sex ljuger inte. En otrogen ljuger. 
    Frågan var om hon ljuger (precis som otrogna ljuger) när hon säger att hon älskar den man hon inte vill ha sex med. Det vågade du inte svara på.
  • Anonym (Beenthere)
    Anonym (jaha) skrev 2023-04-18 12:13:38 följande:
    Gösses, snacka om grova generaliseringar... "människor gör fel och misstag hela tiden"... ungefär som att glömma toalocket uppe är ett misstag i samma kaliber som att knulla frugans syrra.

Nej du, otrohet är absolut inte som vilket misstag som helst och absolut inte ett misstag som alla gör, så bara där faller ju detta typiska och väldigt korkade argument med "mänskligt misstag". Alla människor springer ju inte runt och är otrogna, så otrohet kan ju absolut inte kallas för ett mänskligt drag för det skulle ju innebära att alla som INTE är otrogna då inte är människor.

Kvinnor som inte har sex med sin partner är precis lika egoistiska som män som bedrar sin partner och ingen av dem kan förvänta sig att partners ska acceptera det och vara kvar i relationen.
    Oj oj vad du bygget halmgubbar, ett säkert tecken på att argumenten tog slut. Jag menade givetvis, vilket du givetvis vet, att människor gör olika fel och misstag. Inte ett enda misstag.
    Men för dig tycks otrohet vara värre än allt annat.

Men jag är glad över att du är överens med mig i sista stycket, att de kvinnorna ljuger. Heder åt dig!
  • Anonym (jaha)
    Tecum skrev 2023-04-16 13:43:12 följande:
    Om man väljer att separera på grund av en enstaka otrohet, planerad eller ej, är det ett tecken på att relationen inte var något vidare innan heller.
    Om man tror att otrohet har ett dugg med relationen att göra så är man bra naiv och gör det väldigt enkelt för sig.

Har man problem i sin relation så kan de gå att lösa OM man hanterar det vuxet och civiliserat. Men sätter man igång och beter sig som ett svin så är det ju klart att relationen kommer gå i kras eftersom relationer sällan blir bra av svek och lögner.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Beenthere) skrev 2023-04-18 16:52:20 följande:
    Oj oj vad du bygget halmgubbar, ett säkert tecken på att argumenten tog slut. Jag menade givetvis, vilket du givetvis vet, att människor gör olika fel och misstag. Inte ett enda misstag.
    Men för dig tycks otrohet vara värre än allt annat.

Men jag är glad över att du är överens med mig i sista stycket, att de kvinnorna ljuger. Heder åt dig!
    Otrohet ÄR ju ett misstag som är värre än mycket annat och det jag ifrågasatte var ju inte OM människor kan göra mer än en typ av misstag utan att alla slags misstag inte går att jämställa med varandra. Men det kallar du för en "halmgubbe"? 

Tycker du att alla slags misstag går att likställa ?

Japp, alla människor oavsett kän som förväntar sig att andra ska acceptera deras egoism gör man nog bäst i att undvika relationer med.
  • Anonym (jaha)
    Alex 888 skrev 2023-04-18 16:18:36 följande:
    Jag håller med dig otrohet är inget misstag det är en handling som följe  katastrofal konsekvenser för alla runt om, det är egoistisk svaga individer som  tar ofta ordet kris som ursäkt om de blir upptäckta .
    Japp, och samma svaghet och egoism gör att de sen har svårt att stå för det utan ska försöka skylla det på relationen och sin partner.
  • Anonym (Motsatsen mellan ord o handling)
    Anonym (jaha) skrev 2023-04-18 17:05:43 följande:
    Om man tror att otrohet har ett dugg med relationen att göra så är man bra naiv och gör det väldigt enkelt för sig.

Har man problem i sin relation så kan de gå att lösa OM man hanterar det vuxet och civiliserat. Men sätter man igång och beter sig som ett svin så är det ju klart att relationen kommer gå i kras eftersom relationer sällan blir bra av svek och lögner.
    Nej, jag anser att du har fel i ditt inlägg.
    Jo, det är visat i flera undersökningar och i många olika sammanhang att relationen har väldigt mycket med eventuell otrohet att göra.

Du har otaliga gånger berättat att din partner valde att vara otrogen mot dig.

Du har otaliga gånger visat hur dåligt du bemöter andra människor.

Du har otaliga gånger skrivit att du är svartsjuk och att du uppträdde svartsjukt mot din partner.

Du, jag, liksom alla vet att en önskan att få ett avslut på en dålig relation ofta anges utgöra orsak till otrohet. 

Om du valde att bemöta din partner på samma dåliga sätt och med samma svartsjuka som du i detta forum har visat att du väljer bemöta andra människor så har jag förståelse för att din partner valde att fatta sitt beslut att vara otrogen mot dig.
    Med ett sådant beteende har jag förståelse för om din partners kärlek till dig falnade, om din partner upplevde att er relation blev sämre och sämre, att din partner därför önskade få ett avslut på er relation och att din partner därför fattade beslutet att vara otrogen mot dig. 

Som svar på ditt inlägg så vill jag påpeka att jag tycker det är visat, det är min åsikt att du själv också har visat det, att otrohet ofta har väldigt mycket med relationen att göra.
    Utifrån det du otaliga gånger väljer att visa upp i forumet och i denna tråden, att visa ditt sätt och dina personliga egenskaper, så kan jag inte se att något skulle tyda på att du skulle klara av att lösa problem i er relation på ett vuxet och civiliserat sätt.
    Ditt inlägg visar att du pratar mot dig själv.

Vidare gällande ämnet och till TS vill jag också säga att man kan absolut gå vidare.
    Många klarar av det på ett alldeles utmärkt sätt.
    Om äkta kärlek råder och om båda verkligen vill anstränga sig, ta ansvar och jobba konstruktivt för att återuppbygga förtroendet och på att få kärleken att blomstra så vet jag att det är fullt möjligt.
    Ömsesidig kärlek och ömsesidig stark vilja kan övervinna det mesta. 
    Sedan vad man kan glömma och vad man kan förlåta, hur lång tid det tar, det är nog väldigt individuellt.

I långvariga relationer får många, särskilt många kvinnor är min erfarenhet, någon gång någon typ av åldersnoja eller livskris.
    Det är nog ganska vanligt att man då blir mera öppen för tankar och uppmuntran om att gräset kanske är grönare på andra sidan.
    Men min erfarenhet är också att de allra flesta ångrar sig sedan de provat.
    Det kan faktiskt utgöra en stark grund för att gå vidare, när personen i fråga faktiskt vet av egen erfarenhet att gräset inte var grönare.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Motsatsen mellan ord o handling) skrev 2023-04-18 18:04:46 följande:
    Nej, jag anser att du har fel i ditt inlägg.
    Jo, det är visat i flera undersökningar och i många olika sammanhang att relationen har väldigt mycket med eventuell otrohet att göra.

Du har otaliga gånger berättat att din partner valde att vara otrogen mot dig.

Du har otaliga gånger visat hur dåligt du bemöter andra människor.

Du har otaliga gånger skrivit att du är svartsjuk och att du uppträdde svartsjukt mot din partner.

Du, jag, liksom alla vet att en önskan att få ett avslut på en dålig relation ofta anges utgöra orsak till otrohet. 

Om du valde att bemöta din partner på samma dåliga sätt och med samma svartsjuka som du i detta forum har visat att du väljer bemöta andra människor så har jag förståelse för att din partner valde att fatta sitt beslut att vara otrogen mot dig.
    Med ett sådant beteende har jag förståelse för om din partners kärlek till dig falnade, om din partner upplevde att er relation blev sämre och sämre, att din partner därför önskade få ett avslut på er relation och att din partner därför fattade beslutet att vara otrogen mot dig. 

Som svar på ditt inlägg så vill jag påpeka att jag tycker det är visat, det är min åsikt att du själv också har visat det, att otrohet ofta har väldigt mycket med relationen att göra.
    Utifrån det du otaliga gånger väljer att visa upp i forumet och i denna tråden, att visa ditt sätt och dina personliga egenskaper, så kan jag inte se att något skulle tyda på att du skulle klara av att lösa problem i er relation på ett vuxet och civiliserat sätt.
    Ditt inlägg visar att du pratar mot dig själv.

Vidare gällande ämnet och till TS vill jag också säga att man kan absolut gå vidare.
    Många klarar av det på ett alldeles utmärkt sätt.
    Om äkta kärlek råder och om båda verkligen vill anstränga sig, ta ansvar och jobba konstruktivt för att återuppbygga förtroendet och på att få kärleken att blomstra så vet jag att det är fullt möjligt.
    Ömsesidig kärlek och ömsesidig stark vilja kan övervinna det mesta. 
    Sedan vad man kan glömma och vad man kan förlåta, hur lång tid det tar, det är nog väldigt individuellt.

I långvariga relationer får många, särskilt många kvinnor är min erfarenhet, någon gång någon typ av åldersnoja eller livskris.
    Det är nog ganska vanligt att man då blir mera öppen för tankar och uppmuntran om att gräset kanske är grönare på andra sidan.
    Men min erfarenhet är också att de allra flesta ångrar sig sedan de provat.
    Det kan faktiskt utgöra en stark grund för att gå vidare, när personen i fråga faktiskt vet av egen erfarenhet att gräset inte var grönare.
    Nejdå, det ENDA relationen kan göra är att möjligen skapa ett missnöje, sen hur var och en VÄLJER att hantera sitt missnöje har inte ett dugg med relationer att göra. Och beviset för detta är ju ganska uppenbar, alla springer ju inte runt och är otrogna så fort de känner sig missnöjda med något, vissa gör det andra inte alltså kan man ju omöjligen påstå att det är relationen som leder till otrohet för då skulle ju alla som hamnade i en liknande situation agera likadant och så är inte fallet.

Otrohet är inte en automatiskt konsekvens av något, det är ett medvetet VAL. Av flera olika möjligheter så VÄLJER man medvetet otrohet. Och det som avgör hur man väljer är som i alla andra sammanhang, värderingar och personlighet. Och som i alla andra sammanhang så är det alltid du själv som ansvarar för dina val och handlingar.

Hela sin argumentation bygger på att du inte har något ansvar för dina egna val och handlingar vilket givetvis inte stämmer, det är alltid DU och ingen annan än du som ansvarar för du du väljer att hantera olika situationer och hur du agerar. Att du sen inte vill ta ansvar för dina egna val och handlingar betyder inte att ansvaret inte är ditt.
  • Anonym (Beenthere)
    Anonym (jaha) skrev 2023-04-18 17:05:43 följande:

Det är du som är naiv om du på allvar inbillar dig att hur relationen är inte har betydelse för risken för otrohet. Otrohet är nästan alltid ett tecken på att något saknas i relationen. Det behöver inte vara något allvarligt eller tydligt, eller någons fel, men något som skaver gör en person är mer mottaglig för frestelser utanför förhållandet. Ofta kan personen inte sätta ord på vad som är fel, men något eller någon har förändrats.
    Det är en förklaring, inte ett försvar för otrohet.

Ja problem i relationen går att lösa. Det gäller även otrohet.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Beenthere) skrev 2023-04-18 18:32:38 följande:
    Det är du som är naiv om du på allvar inbillar dig att hur relationen är inte har betydelse för risken för otrohet. Otrohet är nästan alltid ett tecken på att något saknas i relationen. Det behöver inte vara något allvarligt eller tydligt, eller någons fel, men något som skaver gör en person är mer mottaglig för frestelser utanför förhållandet. Ofta kan personen inte sätta ord på vad som är fel, men något eller någon har förändrats.
    Det är en förklaring, inte ett försvar för otrohet.

Ja problem i relationen går att lösa. Det gäller även otrohet.
    Otrohet är alltid ett val och den som väljer är DU och varför du väljer otrohet kan du aldrig skylla på någon eller något annat.

Nej otrohet är absolut inte alltid ett tecken på att något saknas i relationen för folk är ju otrogna i både bra och dåliga relationer och den vanligaste anledningen till otrohet är "ombyte" och det kan man ju inte kalla för ett relationsproblem för ville man knulla fler än sin partner (ombyte) så borde man aldrig gått in i en exklusiv relation utan valt en öppen. Otrohet är däremot alltid ett tecken på att det saknas något hos INDIVIDEN, dvs brist på ärlighet och moral.

Nej det är inte alls en förklaring till otrohet, det är en förklaring till ett eventuellt missnöje, för om man känner att något är fel så måste man ju inte ge sig ut och vara otrogen, det finns alltid andra alternativ.
Svar på tråden Otrogen fru