• Alex 888

Otrogen fru

Hej på er jag skulle  vill har lite råd från de som har bestämt sig att förlåta sin partner och leva vidare går det att glömma och livet går vidare eller det är fråga om tiden ?min fru har varit otrogen med en person som hon har träffat på otrohet sajten. hon förklarar detta på att hon har fått kris i sitt liv på grund av ålder (47 år) men hon älskar mig fortfarande, kan man blir otrogen fast men älskar sin partner? Kan man glömma och går vidare ?
    Tacksam för svar 

• Svar på tråden Otrogen fru
  • ttrotare

Ledsen för din skull. Tyvärr vet jag hur det är då det tyvärr hänt mig. Jag fick reda på det och efter lite levande så bestämde jag mig för att försöka igen, baserat på att hon tog tag i orsakerna ordentligt. Dvs  se sig själv i spegeln och gå i terapi etc.
    Det är nu flera år sedan och jag tänker mindre och mindre på det, men jag Tänker definitivt på det ett par gånger per dag. Så det tar tid att komma över.
    Detta har dock gjort att jag känner att hon tog sig friheten att ha kul utanför förhållandet, vilket jag nu är öppen för när rätt tillfälle och kvinna dyker upp. Det hjälper mig ordentligt i mitt eget bearbetande. 

Du kommer att ha en jobbig tid framför dig oavsett hur du gör, och jag lider med dig eftersom du inte valt att hamna i denna situation.

• Anonym (Motsatsen mellan ord o handling)
    Anonym (Läsförståelse) skrev 2023-04-23 11:44:17 följande:
    Självklart men hur du blev informerad om det?
    att ha den diskussionen skulle bryta mot regler och policy

snälla, återgå till ämnet
    Anonym (jaha) skrev 2023-04-20 16:32:51 följande:
    Att ljuga om studier är inte heller att vara saklig

Att hävda att det är ok att ljuga för att det man inte vet mår man inte dåligt av är ju inte heller ett sakligt argument

Att snacka person istället för sak är ju inte heller sakligt

Men samma regler för saklighet kanske inte gäller för dig?
    Om vi med hänsyn till trådstarten ska resonera om saklighet, om otrohet och lögner så gäller att

"Det jag inte vet mår jag inte ont av" = Sanning.
    En väl etablerad sanning, allmänt vedertagen som en helt uppenbar och oemotsagd sanning, sedan långt tillbaka i historien.

Att du personligen inte gillar den sanningen, att du känner dig obekväm med sanningen, spelar ingen roll för den är ändå sann och du kan aldrig ändra på den uppenbara och självklara sanningen.

Hittills har ingen enda någonsin kunnat motbevisa denna etablerade sanning.

Omedelbart som du slutar snacka person i stället för sak så kommer jag göra detsamma.

Med anknytning till trådstarten och till ämnet,
    berätta gärna hur du själv definierar saklighet?

Det du skriver gör att man lätt kan uppfatta att du inte har någon aning om vad saklighet står för?

Jämför t ex det faktum att det jag inte vet mår jag inte ont av, det är till 100% sakligt.
  • Ordinär Man

Självklart bör ni båda regga er på sajten, och förgylla tillvaron för andra som behöver lite nytt.

• Anonym (reflektion)
    Anonym (Motsatsen mellan ord o handling) skrev 2023-04-26 13:33:01 följande:
    Om vi med hänsyn till trådstarten ska resonera om saklighet, om otrohet och lögner så gäller att

"Det jag inte vet mår jag inte ont av" = Sanning.
    En väl etablerad sanning, allmänt vedertagen som en helt uppenbar och oemotsagd sanning, sedan långt tillbaka i historien.

Att du personligen inte gillar den sanningen, att du känner dig obekväm med sanningen, spelar ingen roll för den är ändå sann och du kan aldrig ändra på den uppenbara och självklara sanningen.

Hittills har ingen enda någonsin kunnat motbevisa denna etablerade sanning.

Omedelbart som du slutar snacka person i stället för sak så kommer jag göra detsamma.

Med anknytning till trådstarten och till ämnet,
    berätta gärna hur du själv definierar saklighet?
    Det du skriver gör att man lätt kan uppfatta att du inte har någon aning om vad saklighet står för?

Jämför t ex det faktum att det jag inte vet mår jag inte ont av, det är till 100% sakligt.
    Så om jag inte vet att min partner har lagt arsenik i min mat så dör jag inte, alltså?

Och om en kvinna inte vet att alla hennes kollegor vet att hon är otrogen på jobbet, så tar hennes rykte ingen skada?

Det talesättet är inte särskilt sakligt, och ofta direkt felaktigt.
    Anonym (reflektion) skrev 2023-05-01 08:49:42 följande:
    Så om jag inte vet att min partner har lagt arsenik i min mat så dör jag inte, alltså?

Och om en kvinna inte vet att alla hennes kollegor vet att hon är otrogen på jobbet, så tar hennes rykte ingen skada?

Det talesättet är inte särskilt sakligt, och ofta direkt felaktigt.
    Om någon lagt arsenik i din mat så kommer du utan tvekan att veta det. Du vet det och du kommer må ont av det.

Om ingen av kvinnans kollegor, och ingen annan, vet något så kommer ingen må ont av det.

Det jag inte vet mår jag inte ont av = sanning.
    Du kanske upplever sanningen som obekvämt för dig men fortfarande gäller att det på saklig grund är sant och det har aldrig någonsin i historien kunnat motsägas.

Du har försökt massor av gånger, försökt att hitta på att märkligare scenarier och allt värre exempel, men aldrig, inte en enda gång, har du ens varit i närheten av att visa något annat än att det faktiskt är sant.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Motsatsen mellan ord o handling) skrev 2023-05-02 08:41:39 följande:
    Om någon lagt arsenik i din mat så kommer du utan tvekan att veta det. Du vet det och du kommer må ont av det.

Om ingen av kvinnans kollegor, och ingen annan, vet något så kommer ingen må ont av det.

Det jag inte vet mår jag inte ont av = sanning.
    Du kanske upplever sanningen som obekvämt för dig men fortfarande gäller att det på saklig grund är sant och det har aldrig någonsin i historien kunnat motsägas.

Du har försökt massor av gånger, försökt att hitta på att märkligare scenarier och allt värre exempel, men aldrig, inte en enda gång, har du ens varit i närheten av att visa något annat än att det faktiskt är sant.
    Eller snarare om du hade fått veta det i TID så hade du kunnat sätta stopp för det istället för att få reda på det när det redan är för sent och det är dags att boka gravplats.

Precis som den bedragna kvinnan hade kunna slippa bli bedragen OM hon får reda på det och då sluppit skvaller bland kollegorna.

Så ja din dina argument stämmer inte det minsta.

Det är inte andra som hittar på scenarier det är dina argument som är bisarra 
    Anonym (jaha) skrev 2023-05-02 10:56:30 följande:
    Eller snarare om du hade fått veta det i TID så hade du kunnat sätta stopp för det istället för att få reda på det när det redan är för sent och det är dags att boka gravplats.

Precis som den bedragna kvinnan hade kunna slippa bli bedragen OM hon får reda på det och då sluppit skvaller bland kollegorna.

Så ja din dina argument stämmer inte det minsta.

Det är inte andra som hittar på scenarier det är dina argument som är bisarra 
    Nu försökte du ändra på förutsättningarna igen, precis som vanligt.

I dina första påhittade scenarier visade det sig att du hade fel.
    Det blev uppenbart och tydligt för alla att du tänkte fel där, efter mitt svar blev det till och med uppenbart för dig själv.
    Det blev helt enkelt riktigt tokigt det där.
    Och då försökte du som vanligt hitta på något annat i stället.

Det jag inte vet mår jag inte ont av.
    Jag förstår inte hur du kan besvara denna enkla sanning med ditt prat om att få veta något i tid, att sätta stopp eller boka gravplats.
    Det finns ju inget som helst samband mellan dessa saker.

Om en kvinna har blivit bedragen genom att någon har begått en handling,
    hur i hela världen menar du att den handlingen skulle kunna bli ogjord, den skulle trollas bort, genom att hon får reda på att handlingen har skett?

Det jag inte vet mår jag inte ont av,
    av detta följer lika självklart att det ingen vet mår ingen ont av.
    Eftersom kollegorna inte vet något så kan de inte skvallra om det.

Det kanske är obekvämt för dig men trots detta är det helt och fullständigt sant.

Det är uppenbart för alla.

Men klarar du att inse det?
  • Anonym (Cuckold)

Jag är kanske inte rätt person att svara men när jag blev bedragen i 20-års åldern av min dåvarande partner utvecklade jag istället en cuckoldfetisch så jag skulle gått så otroligt mycket igång på om min fru låg med andra män. Hon är inte mer än en människa, fråga henne istället vad det är hon saknar hos dig som fick henne att söka efter en annan man.

• Anonym (Pelle)
    Anonym (Cuckold) skrev 2023-05-02 15:05:57 följande:

Jag är kanske inte rätt person att svara men när jag blev bedragen i 20-års åldern av min dåvarande partner utvecklade jag istället en cuckoldfetisch så jag skulle gått så otroligt mycket igång på om min fru låg med andra män. Hon är inte mer än en människa, fråga henne istället vad det är hon saknar hos dig som fick henne att söka efter en annan man.

Det handlar snarare om vad hans fru saknar hos sig själv. Man kan aldrig skylla otrohet på någon annan. 
Svar på tråden Otrogen fru