Anonym (Motsatsen mellan ord o handling) skrev 2023-04-20 17:11:09 följande:
Jaha / Pelle, missade du att det var s k "Pelle" den här gången som skulle ha svarat på mitt inlägg?
"Det jag inte vet mår jag inte ont av" = Sanning.
En väl etablerad sanning, allmänt vedertagen som en helt uppenbar och oemotsagd sanning, sedan långt tillbaka i historien.
Att du personligen inte gillar den sanningen, att du känner dig obekväm med sanningen, spelar ingen roll för den är ändå sann och du kan aldrig ändra på den uppenbara och självklara sanningen.
Hittills har ingen enda någonsin kunnat motbevisa denna etablerade sanning.
Omedelbart som du slutar snacka person i stället för sak så kommer jag göra detsamma.
Berätta gärna hur du själv definierar saklighet?
Det du skriver gör att man lätt kan uppfatta att du inte har någon aning om vad saklighet står för?
Jämför t ex det faktum att det jag inte vet mår jag inte ont av, det är till 100% sakligt.
Haha, så nu ska du försöka insinuera att Pelle och jag är samma person, lite sådär inlindat och inte i klartext så att du sen snabbt ska kunna förneka det såklart... på tal om saklighet och så. Du är verkligen ett unikum
Nejdå, det är absolut inte etablerad sanning att ljuga skulle vara det mest naturliga i världen. Det finns ju gott om studier om kopplingar mellan avvikande förhållningsätt till sanning/lögn och diverse psykiska problem. Ingick inte det i dina påstådda studier förresten?
Definitionen av saklighet är ganska solklar för de allra flesta, UTOM möjligen för personer som tycker att olika definitioner gäller för dem själva och andra.