Anonym (motvals) skrev 2023-11-14 16:41:16 följande:
Nu måste jag faktiskt komma med KRITIK. Du ifrågasätter mitt sätt att uttrycka mig. Av någon anledning tar du dig rätten att ifrågasätta mina känslor och inställning till otrohet. Vad ger dig den rätten?
Jag ifrågasätter dina ARGUMENT... och vad som ger mig den rätten är ju ganska självförklarande i en öppen tråd på ett diskussionsforum där ALLA åsikter kan ifrågasättas och kritiseras. Frågan är snarare vad gör du i en öppen diskussionstråd om du inte tål att dina åsikter ifrågasätts?
Jag har aldrig ifrågasatt din inställning, du får tycka och tänka vad du vill, Varför ska inte jag och andra med liknande inställning få det?
Du får ifrågasätta min inställning om du vill, det är som sagt vad öppna diskussionstrådar är till för.
Det du sysslar med är en form av härskarteknik, vilken går ut på att sätta sig på ett högre moraliskt plan än vad man anser andra befinner sig på.
Nope, att inte hålla med andra, ifrågasätta andras åsikter eller kritisera andras åsikter är INTE härskarteknik. Och tål man inte att ens åsikter och argument ifrågasätts så sätter man ju verkligen sig själv på ett moraliskt högre plan men är i realiteten väldigt omogen.
Det skulle gynna dig att vara mer lyhörd och i dina diskussioner, då skulle din argumentation få större bärkraft.
Det skulle gynna dig att lära dig tåla att dina åsikter och argument ifrågasätts eller kritiseras om du ska vistas i öppna diskussionstrådar för det kommer ske vare sig du gillar det eller inte.