• Alex 888

Otrogen fru

Hej på er jag skulle  vill har lite råd från de som har bestämt sig att förlåta sin partner och leva vidare går det att glömma och livet går vidare eller det är fråga om tiden ?min fru har varit otrogen med en person som hon har träffat på otrohet sajten. hon förklarar detta på att hon har fått kris i sitt liv på grund av ålder (47 år) men hon älskar mig fortfarande, kan man blir otrogen fast men älskar sin partner? Kan man glömma och går vidare ?
    Tacksam för svar 

• Svar på tråden Otrogen fru
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Cuckold) skrev 2023-05-02 15:05:57 följande:

Jag är kanske inte rätt person att svara men när jag blev bedragen i 20-års åldern av min dåvarande partner utvecklade jag istället en cuckoldfetisch så jag skulle gått så otroligt mycket igång på om min fru låg med andra män. Hon är inte mer än en människa, fråga henne istället vad det är hon saknar hos dig som fick henne att söka efter en annan man.

Du har inte funderat på att den där spontana utvecklingen av cukoldfetish kan ha orsakats av att du inte lyckades hantera din dåvarande partners svek på ett bra sätt?

Bara en sån sak som att du skyller en persons val av att svika och ljuga för sin partner istället för att hantera ett eventuellt missnöje på ett värdigt sätt på partnern säger ju en hel del... jag menar ditt argument är lite som att säga att om din kompis blir sur på dig och istället för att lösa det på ett schysst sätt så går han lös på dig med en klubba så är det på något magiskt sätt ditt fel och det du som borde fråga sig vad du gjorde som fick honom att bete sig som en idiot istället för att hantera det som en vuxen person.
  • Anonym (Motsatsen mellan ord o handling)
    Anonym (jaha) skrev 2023-05-04 12:08:48 följande:
    Du har inte funderat på att den där spontana utvecklingen av cukoldfetish kan ha orsakats av att du inte lyckades hantera din dåvarande partners svek på ett bra sätt?

Bara en sån sak som att du skyller en persons val av att svika och ljuga för sin partner istället för att hantera ett eventuellt missnöje på ett värdigt sätt på partnern säger ju en hel del... jag menar ditt argument är lite som att säga att om din kompis blir sur på dig och istället för att lösa det på ett schysst sätt så går han lös på dig med en klubba så är det på något magiskt sätt ditt fel och det du som borde fråga sig vad du gjorde som fick honom att bete sig som en idiot istället för att hantera det som en vuxen person.

Du har inte funderat på att andra människor har rätt att tycka annorlunda och uppleva saker annorlunda, har rätt att fatta andra beslut, än du?

Du anser dig ha full rätt att ha dina egna fetischer, hur märkliga och rentav sjuka andra människor anser dem vara.
    Dina fetischer påstår du är rätt och bra medan du kan såga och kränka en annan människa för att den har någon annan "fetisch" än den du gillar.

Dina olika exempel är ju fullständigt obegripliga och så långt från trådens ämne som det bara går att komma.

Berättigade frågor för dig att besvara i tråden:
    Har du inte funderat något alls på varför din förra partner valde att vara otrogen mot dig? 
    Om du bemötte din partner på något enda liknande sätt som du väljer att bemöta andra medmänniskor i detta forum så måste det väl vara mycket troligt att du själv var en mycket stor orsak till varför din partner valde att vara otrogen mot dig?

• Ordinär Man

Kom ihåg att otrohet är oerhört vanligt, trots stigmat, och något helt naturligt. Om du påstår att du under förhållandet inte velat ligga med någon annan, tillhör du en fötsvinnande minoritet, eller mer troligt att du ljuger.

Betydligt vanligare är det att man inte tillåter att ens partner har en affär. Så ta det lite lugnt och prova på lite själv.

• Anonym (jaha)
    Ordinär Man skrev 2023-05-11 16:05:32 följande:

Kom ihåg att otrohet är oerhört vanligt, trots stigmat, och något helt naturligt. Om du påstår att du under förhållandet inte velat ligga med någon annan, tillhör du en fötsvinnande minoritet, eller mer troligt att du ljuger.

Betydligt vanligare är det att man inte tillåter att ens partner har en affär. Så ta det lite lugnt och prova på lite själv.

Tänk på att våldtäkt oxå är oerhört vanligt trots stigmat. Betyder vanligt att det är acceptabelt?

Att svek och lögner skulle vara naturligt får stå för dig och dina värderingar

Nej, svika och ljuga är absolut inte något majoriteten gör oavsett hur mycket människor som gör så vill tro det för att normalisera sitt beteende. Statistiskt sett är runt 30-40% otrogna och så vitt jag vet är 60-70% fortfarande mer än 30-40%
  • Anonym (Läsförståelse)
    Anonym (jaha) skrev 2023-05-11 16:25:35 följande:
    Tänk på att våldtäkt oxå är oerhört vanligt trots stigmat. Betyder vanligt att det är acceptabelt?

Att svek och lögner skulle vara naturligt får stå för dig och dina värderingar

Nej, svika och ljuga är absolut inte något majoriteten gör oavsett hur mycket människor som gör så vill tro det för att normalisera sitt beteende. Statistiskt sett är runt 30-40% otrogna och så vitt jag vet är 60-70% fortfarande mer än 30-40%
    Våld är alltid oacceptabelt.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Läsförståelse) skrev 2023-05-11 16:31:26 följande:
    Våld är alltid oacceptabelt.
    Men det är svek, manipulation och missbruk av andras förtroende menar du?
  • Anonym (Läsförståelse)
    Anonym (jaha) skrev 2023-05-11 17:05:32 följande:
    Men det är svek, manipulation och missbruk av andras förtroende menar du?
    Jag menar att våld alltid är oacceptabelt oavsett hur vanligt eller ovanligt det är statistiskt. Det spelar ingen roll.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Läsförståelse) skrev 2023-05-11 17:38:24 följande:
    Jag menar att våld alltid är oacceptabelt oavsett hur vanligt eller ovanligt det är statistiskt. Det spelar ingen roll.
    Ja det var därför jag tog det som exempel på något som är vanligt men oacceptabelt precis som svek, manipulation och missbruk av andras förtroende.
  • Anonym (Läsförståelse)
    Anonym (jaha) skrev 2023-05-11 17:45:12 följande:
    Ja det var därför jag tog det som exempel på något som är vanligt men oacceptabelt precis som svek, manipulation och missbruk av andras förtroende.
    Nej våld är alltid oacceptabelt och därför inte jämförbart. Våldtäkt är ett hemskt brott som inte går att likställa med att bli ljugen för. Absurt.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Läsförståelse) skrev 2023-05-11 17:58:42 följande:
    Nej våld är alltid oacceptabelt och därför inte jämförbart. Våldtäkt är ett hemskt brott som inte går att likställa med att bli ljugen för. Absurt.
    Och svek, manipulation och missbruk av andras förtroende är inte hemskt menar du?
Svar på tråden Otrogen fru