• Alex 888

Otrogen fru

Hej på er jag skulle  vill har lite råd från de som har bestämt sig att förlåta sin partner och leva vidare går det att glömma och livet går vidare eller det är fråga om tiden ?min fru har varit otrogen med en person som hon har träffat på otrohet sajten. hon förklarar detta på att hon har fått kris i sitt liv på grund av ålder (47 år) men hon älskar mig fortfarande, kan man blir otrogen fast men älskar sin partner? Kan man glömma och går vidare ?
    Tacksam för svar 

• Svar på tråden Otrogen fru
  • ClumsySmurf
    Alex 888 skrev 2023-04-19 17:29:47 följande:
    Hej på er, det var intressant att läsa vad alla har för åsikter när det gäller otrohet och jag har analyserat vad ni sa och jag har kommit till slutsatsen enligt mig att ingen kan har 100% rätt eller fel men alla individer tar sin egen beslut när de blir drabbad av otrohet. Min beslut kom idag och vi brättade till våra barn att vi flyttar isär, har försökt tilllämpa andra chansen men det är omöjligt after allt kärlek hon har fått, har inget mer att ge . 
    svar på frågan.
    din fru kan älska dej men om det räcker med ålderskris verkar det inte finnas mycket respekt.
  • Anonym (Glädjedödaren)
    ClumsySmurf skrev 2023-04-19 16:07:55 följande:
    är det något h*n skrivit eller är det FL:s ljugarklubb som har dåligt med argument?
    Jag visste inte ens att det fanns någon sådan klubb. Men det vet du. Jag anar varför. Är du måhända styrelseordförande?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Glädjedödaren) skrev 2023-04-20 09:13:12 följande:
    Jag visste inte ens att det fanns någon sådan klubb. Men det vet du. Jag anar varför. Är du måhända styrelseordförande?
    Om man propagerar för att ljuga är helt ok, är det förvånande om man själv ljuger?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Motsatsen mellan ord o handling) skrev 2023-04-18 18:04:46 följande:
    Nej, jag anser att du har fel i ditt inlägg.
    Jo, det är visat i flera undersökningar och i många olika sammanhang att relationen har väldigt mycket med eventuell otrohet att göra.

Du har otaliga gånger berättat att din partner valde att vara otrogen mot dig.

Du har otaliga gånger visat hur dåligt du bemöter andra människor.

Du har otaliga gånger skrivit att du är svartsjuk och att du uppträdde svartsjukt mot din partner.

Du, jag, liksom alla vet att en önskan att få ett avslut på en dålig relation ofta anges utgöra orsak till otrohet. 

Om du valde att bemöta din partner på samma dåliga sätt och med samma svartsjuka som du i detta forum har visat att du väljer bemöta andra människor så har jag förståelse för att din partner valde att fatta sitt beslut att vara otrogen mot dig.
    Med ett sådant beteende har jag förståelse för om din partners kärlek till dig falnade, om din partner upplevde att er relation blev sämre och sämre, att din partner därför önskade få ett avslut på er relation och att din partner därför fattade beslutet att vara otrogen mot dig. 

Som svar på ditt inlägg så vill jag påpeka att jag tycker det är visat, det är min åsikt att du själv också har visat det, att otrohet ofta har väldigt mycket med relationen att göra.
    Utifrån det du otaliga gånger väljer att visa upp i forumet och i denna tråden, att visa ditt sätt och dina personliga egenskaper, så kan jag inte se att något skulle tyda på att du skulle klara av att lösa problem i er relation på ett vuxet och civiliserat sätt.
    Ditt inlägg visar att du pratar mot dig själv.

Vidare gällande ämnet och till TS vill jag också säga att man kan absolut gå vidare.
    Många klarar av det på ett alldeles utmärkt sätt.
    Om äkta kärlek råder och om båda verkligen vill anstränga sig, ta ansvar och jobba konstruktivt för att återuppbygga förtroendet och på att få kärleken att blomstra så vet jag att det är fullt möjligt.
    Ömsesidig kärlek och ömsesidig stark vilja kan övervinna det mesta. 
    Sedan vad man kan glömma och vad man kan förlåta, hur lång tid det tar, det är nog väldigt individuellt.

I långvariga relationer får många, särskilt många kvinnor är min erfarenhet, någon gång någon typ av åldersnoja eller livskris.
    Det är nog ganska vanligt att man då blir mera öppen för tankar och uppmuntran om att gräset kanske är grönare på andra sidan.
    Men min erfarenhet är också att de allra flesta ångrar sig sedan de provat.
    Det kan faktiskt utgöra en stark grund för att gå vidare, när personen i fråga faktiskt vet av egen erfarenhet att gräset inte var grönare.
    Oj, vad mycket fel du har! Man kan aldrig skylla otrohet på relationen. Har man problem då löser man det genom att prata, försöka komma överens. Om det inte går då ska man skilja sig, inte gå bakom ryggen på sin partner, ljuga och vara otrogen. Svaga och egoistiska fegisar väljer otrohet.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Motsatsen mellan ord o handling) skrev 2023-04-18 19:20:33 följande:
    Självfallet gjorde din expartner ett eget val att vara otrogen mot dig.
    Och jag har upprepat det gång på gång att den som väljer att vara otrogen har gjort ett eget val för vilket man självfallet är ansvarig.
    Jag har aldrig någonsin sagt något annat!

Detta framgår också mycket tydligt i mitt inlägg som du valde att citera.
    Men läser du inte ens det som du citerar och kommenterar?
    Jag skrev:

Om du valde att bemöta din partner på samma dåliga sätt och med samma svartsjuka som du i detta forum har visat att du väljer bemöta andra människor så har jag förståelse för att din partner valde att fatta sitt beslut att vara otrogen mot dig.

Med ett sådant beteende har jag förståelse för om din partners kärlek till dig falnade, om din partner upplevde att er relation blev sämre och sämre, att din partner därför önskade få ett avslut på er relation och att din partner därför fattade beslutet att vara otrogen mot dig.

Är detta särskilt svårt för dig att förstå?
    Försök i så fall beskriva vad det är du inte förstår så ska jag försöka förklara ännu tydligera bara för dig så att du också kan förstå.
    Vad är ditt problem? Varför går du till personliga påhopp? 
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Motsatsen mellan ord o handling) skrev 2023-04-18 19:48:36 följande:
    Exakt.
    I så fall förstår jag verkligen att din partner gjorde sitt val att vara otrogen och på detta sätt tog sitt ansvar att avsluta med dig.

Alltså, jag blir förbannad när jag ser vad du skriver!!!! Vad är ditt problem? Varför är du så pinsam och otrevlig mot JAHA? Han skriver det som flesta normala människor tänker. 
  • Anonym (Glädjedödaren)
    Anonym (jaha) skrev 2023-04-20 10:23:06 följande:
    Om man propagerar för att ljuga är helt ok, är det förvånande om man själv ljuger?
    Det där vet du ju allt om. Du är ju ordförande i klubben Solig
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Glädjedödaren) skrev 2023-04-20 13:38:10 följande:
    Det där vet du ju allt om. Du är ju ordförande i klubben Solig
    Jasså, var har jag propagerat för att det är ok att ljuga?
    Det jag propagerar för är snarare att det INTE är ok att ljuga.

Hur tänkte du där?
  • Anonym (Glädjedödaren)
    Anonym (jaha) skrev 2023-04-20 13:45:01 följande:
    Jasså, var har jag propagerat för att det är ok att ljuga?
    Det jag propagerar för är snarare att det INTE är ok att ljuga.

Hur tänkte du där?
    Läs vad jag skrev. Du har svårt för det tydligen. Tänker du ens?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Glädjedödaren) skrev 2023-04-20 13:46:10 följande:
    Läs vad jag skrev. Du har svårt för det tydligen. Tänker du ens?
    Japp, du skrev att jag var ordförande i ljugarklubben. Men jag har ju aldrig argumenterat för att ljuga utan snarare raka motsatsen så hur skulle jag då kunna vara ordförande i ljugarklubben?

Hur tänkte du där?
Svar på tråden Otrogen fru