• Alex 888

Otrogen fru

Hej på er jag skulle  vill har lite råd från de som har bestämt sig att förlåta sin partner och leva vidare går det att glömma och livet går vidare eller det är fråga om tiden ?min fru har varit otrogen med en person som hon har träffat på otrohet sajten. hon förklarar detta på att hon har fått kris i sitt liv på grund av ålder (47 år) men hon älskar mig fortfarande, kan man blir otrogen fast men älskar sin partner? Kan man glömma och går vidare ?
    Tacksam för svar 

• Svar på tråden Otrogen fru
  • Alex 888
    Tecum skrev 2023-04-16 13:43:12 följande:
    Om man väljer att separera på grund av en enstaka otrohet, planerad eller ej, är det ett tecken på att relationen inte var något vidare innan heller.
    Jag kan säga att våran relation var jätte bra inget saknas enligt mig i alla fall och det är det som gör mig choka, kommer aldrig att kunna lita på nån after det Känns så.
  • Alex 888
    Anonym (AD) skrev 2023-04-16 17:56:37 följande:
    Håller inte med. Det är tecken på att en parten valde att medvetet göra något som sårar oerhört och förstör förtroende. Att sätta sin egen njutning före sin make/makas/familjens bäst. Alla som är otrogna vet att det kan förstöra familjen men väljer att göra det ändå. Svaga individer som det är bättre att vara utan.
    Hålla med dig, det är bättre att vara utan dem.
  • Anonym (Glöm det)
    Anonym (Beenthere) skrev 2023-04-14 22:13:32 följande:

Ja man kan älska sin partner och ändå vara otrogen. Men vet att man gör fel men kan inte låta bli. Det är som en alkoholist som super sig full fast denne lovat att låta bli, hen älskar sin partner men gör ändå hen illa.

Ja man kan gå vidare och förlåta men inte glömma och varför ska man det? Otrohet innebär en kris i relationen som ska hanteras, inte sopas under mattan. Bägge lär sig något som i bästa fall utvecklar snarare än avvecklar relationen.

Min fru var otrogen, det var inte kul men hon erkände själv och vi gick vidare tillsammans. För mig var det ingen stor grej, sex är sex men svek är mycket värre. Det var en gång, av nyfikenhet och lust, hon erkände och bad om ursäkt. Hon fick tåla att vara kollad och övervakad och hon var angelägen att få tillbaka min tillit.

Du ska avgöra hur du känner, både för din fru och för otroheten. Du ska inte lyssna på andra för de som svarar är såna med dålig självkänsla och som ser separation som enda utvägen. 

Nej, man kan inte "älska sin partner och ändå vara otrogen"! Eller kör du med "Den man älskar agar man!" också?? Man "älskar" definitivt inte en människa som man sårar på det värsta sätt man kan göra! Man "älskar" inte en person som man ljuger för, smusslar för, föredrar nån annan framför.
    Alkoholism är för övrigt en sjukdom, vilket inte otrohet är. Sexmissbruk möjligtvis, men då behöver man inte involvera andra människor. Typisk manlig bortförklaring för att få knulla allt som rör sig med gott samvete, för "det betyder ändå inget!". Tänk, det kanske det gör för henne...??
  • Anonym (Crap)

Dessa skilsmässofall till fruar som dessutom varit otrogna, bör alla män akta sig för att dejta.

• Anonym (Beenthere)
    Anonym (Glöm det) skrev 2023-04-16 22:00:34 följande:
    Nej, man kan inte "älska sin partner och ändå vara otrogen"! Eller kör du med "Den man älskar agar man!" också?? Man "älskar" definitivt inte en människa som man sårar på det värsta sätt man kan göra! Man "älskar" inte en person som man ljuger för, smusslar för, föredrar nån annan framför.
    Alkoholism är för övrigt en sjukdom, vilket inte otrohet är. Sexmissbruk möjligtvis, men då behöver man inte involvera andra människor. Typisk manlig bortförklaring för att få knulla allt som rör sig med gott samvete, för "det betyder ändå inget!". Tänk, det kanske det gör för henne...??
    Du verkar ha missat det mesta som stått i både mitt inlägg och tråden. Vadå "manlig bortförklaring", det är ju kvinnor som varit otrogna både i mitt fall och hos TS?
    Människor gör fel och misstag hela tiden, som drabbar partnern. Det betyder inte att man inte älskar denne, man bär sig bara illa åt.

Kvinnor som vägrar ha sex med sin man påstår ändå att de älskar honom, ljuger de också? För då sårar man också sin partner på värsta sätt.
  • Anonym (Been there done that)
    Anonym (Beenthere) skrev 2023-04-14 22:13:32 följande:

Du ska avgöra hur du känner, både för din fru och för otroheten. Du ska inte lyssna på andra för de som svarar är såna med dålig självkänsla och som ser separation som enda utvägen. 

Jag ville förlåta min fru när hon var otrogen! I efterhand har jag förstått att mitt självförtroende / självkänsla var i botten. Det var därför jag ville förlåta. 

Jag skulle också vilja påstå att det är LITE skillnad på om ens partner är full en kväll, kanske på affärsresa, när en frestelse dyker upp. Typ hade kakan inte funnits där hade jag aldrig varit sugen. 

Jämfört med, undrar hur det skulle vara att knulla en annan man? Jag tror jag ska skapa ett hemligt konto och sen LETA UPP lämplig man att knulla skiten ur. Efter jag har hittat mannen ska jag se till att ljuga och lura min man så han inte vet något. 

Precis som det finns en skillnad på vållande till annans död, dråp eller överlagt mord. 
  • Anonym (Been there done that)
    Anonym (Beenthere) skrev 2023-04-17 19:45:46 följande:
    Människor gör fel och misstag hela tiden, som drabbar partnern. 
    Att leta upp en annan man för att knulla bakom sin makes rygg är inte "ett misstag"... Skrikandes
  • Anonym (Beenthere)
    Anonym (Been there done that) skrev 2023-04-17 20:30:05 följande:
    Att leta upp en annan man för att knulla bakom sin makes rygg är inte "ett misstag"... Skrikandes
    Det är ju ett fel, rejält dessutom. Läs igen, jag skrev "fel och misstag".
  • Anonym (S)
    Du verkar ha missat det mesta som stått i både mitt inlägg och tråden. Vadå "manlig bortförklaring", det är ju kvinnor som varit otrogna både i mitt fall och hos TS?
    Människor gör fel och misstag hela tiden, som drabbar partnern. Det betyder inte att man inte älskar denne, man bär sig bara illa åt.

Kvinnor som vägrar ha sex med sin man påstår ändå att de älskar honom, ljuger de också? För då sårar man också sin partner på värsta sätt.
    En kvinna som inte vill ha sex ljuger inte. En otrogen ljuger. 
  • Anonym (jaha)

Gösses, snacka om grova generaliseringar... "människor gör fel och misstag hela tiden"... ungefär som att glömma toalocket uppe är ett misstag i samma kaliber som att knulla frugans syrra.

Nej du, otrohet är absolut inte som vilket misstag som helst och absolut inte ett misstag som alla gör, så bara där faller ju detta typiska och väldigt korkade argument med "mänskligt misstag". Alla människor springer ju inte runt och är otrogna, så otrohet kan ju absolut inte kallas för ett mänskligt drag för det skulle ju innebära att alla som INTE är otrogna då inte är människor.

Kvinnor som inte har sex med sin partner är precis lika egoistiska som män som bedrar sin partner och ingen av dem kan förvänta sig att partners ska acceptera det och vara kvar i relationen.
Svar på tråden Otrogen fru