Inlägg från: Anonym (Beenthere) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Beenthere)

Otrogen fru

Ja man kan älska sin partner och ändå vara otrogen. Men vet att man gör fel men kan inte låta bli. Det är som en alkoholist som super sig full fast denne lovat att låta bli, hen älskar sin partner men gör ändå hen illa.

Ja man kan gå vidare och förlåta men inte glömma och varför ska man det? Otrohet innebär en kris i relationen som ska hanteras, inte sopas under mattan. Bägge lär sig något som i bästa fall utvecklar snarare än avvecklar relationen.

Min fru var otrogen, det var inte kul men hon erkände själv och vi gick vidare tillsammans. För mig var det ingen stor grej, sex är sex men svek är mycket värre. Det var en gång, av nyfikenhet och lust, hon erkände och bad om ursäkt. Hon fick tåla att vara kollad och övervakad och hon var angelägen att få tillbaka min tillit.

Du ska avgöra hur du känner, både för din fru och för otroheten. Du ska inte lyssna på andra för de som svarar är såna med dålig självkänsla och som ser separation som enda utvägen. 

• Anonym (Beenthere)
    Anonym (Glöm det) skrev 2023-04-16 22:00:34 följande:
    Nej, man kan inte "älska sin partner och ändå vara otrogen"! Eller kör du med "Den man älskar agar man!" också?? Man "älskar" definitivt inte en människa som man sårar på det värsta sätt man kan göra! Man "älskar" inte en person som man ljuger för, smusslar för, föredrar nån annan framför.
    Alkoholism är för övrigt en sjukdom, vilket inte otrohet är. Sexmissbruk möjligtvis, men då behöver man inte involvera andra människor. Typisk manlig bortförklaring för att få knulla allt som rör sig med gott samvete, för "det betyder ändå inget!". Tänk, det kanske det gör för henne...??
    Du verkar ha missat det mesta som stått i både mitt inlägg och tråden. Vadå "manlig bortförklaring", det är ju kvinnor som varit otrogna både i mitt fall och hos TS?
    Människor gör fel och misstag hela tiden, som drabbar partnern. Det betyder inte att man inte älskar denne, man bär sig bara illa åt.

Kvinnor som vägrar ha sex med sin man påstår ändå att de älskar honom, ljuger de också? För då sårar man också sin partner på värsta sätt.
  • Anonym (Beenthere)
    Anonym (Been there done that) skrev 2023-04-17 20:30:05 följande:
    Att leta upp en annan man för att knulla bakom sin makes rygg är inte "ett misstag"... Skrikandes
    Det är ju ett fel, rejält dessutom. Läs igen, jag skrev "fel och misstag".
  • Anonym (Beenthere)
    Anonym (S) skrev 2023-04-17 21:41:11 följande:
    En kvinna som inte vill ha sex ljuger inte. En otrogen ljuger. 
    Frågan var om hon ljuger (precis som otrogna ljuger) när hon säger att hon älskar den man hon inte vill ha sex med. Det vågade du inte svara på.
  • Anonym (Beenthere)
    Anonym (jaha) skrev 2023-04-18 12:13:38 följande:
    Gösses, snacka om grova generaliseringar... "människor gör fel och misstag hela tiden"... ungefär som att glömma toalocket uppe är ett misstag i samma kaliber som att knulla frugans syrra.

Nej du, otrohet är absolut inte som vilket misstag som helst och absolut inte ett misstag som alla gör, så bara där faller ju detta typiska och väldigt korkade argument med "mänskligt misstag". Alla människor springer ju inte runt och är otrogna, så otrohet kan ju absolut inte kallas för ett mänskligt drag för det skulle ju innebära att alla som INTE är otrogna då inte är människor.

Kvinnor som inte har sex med sin partner är precis lika egoistiska som män som bedrar sin partner och ingen av dem kan förvänta sig att partners ska acceptera det och vara kvar i relationen.
    Oj oj vad du bygget halmgubbar, ett säkert tecken på att argumenten tog slut. Jag menade givetvis, vilket du givetvis vet, att människor gör olika fel och misstag. Inte ett enda misstag.
    Men för dig tycks otrohet vara värre än allt annat.

Men jag är glad över att du är överens med mig i sista stycket, att de kvinnorna ljuger. Heder åt dig!
  • Anonym (Beenthere)
    Anonym (jaha) skrev 2023-04-18 17:05:43 följande:
    Om man tror att otrohet har ett dugg med relationen att göra så är man bra naiv och gör det väldigt enkelt för sig.

Har man problem i sin relation så kan de gå att lösa OM man hanterar det vuxet och civiliserat. Men sätter man igång och beter sig som ett svin så är det ju klart att relationen kommer gå i kras eftersom relationer sällan blir bra av svek och lögner.
    Det är du som är naiv om du på allvar inbillar dig att hur relationen är inte har betydelse för risken för otrohet. Otrohet är nästan alltid ett tecken på att något saknas i relationen. Det behöver inte vara något allvarligt eller tydligt, eller någons fel, men något som skaver gör en person är mer mottaglig för frestelser utanför förhållandet. Ofta kan personen inte sätta ord på vad som är fel, men något eller någon har förändrats.
    Det är en förklaring, inte ett försvar för otrohet.

Ja problem i relationen går att lösa. Det gäller även otrohet.
  • Anonym (Beenthere)
    Anonym (motvals) skrev 2023-11-06 17:43:31 följande:

Barn ska inte blandas in i vuxnas problem.

Det är de vuxnas ansvar att förklara att de misslyckats, att de inte älskar varandra, mm   På ett sådant sätt att det uppfattas som ett gemensamt beslut för allas bästa.

Vad som föregått separationen har barn inget behov av att veta. Tvärtom blir de otrygga och känner sig dubbelt svikna.

Alla tolkar inlägget till att du själv varit otrogen och inte vill att omgivningen ska veta att separationen var ditt fel.

Jag påstår inte att det är så, men det tolkas så.
Svar på tråden Otrogen fru