Inlägg från: Alex 888 |Visa alla inlägg
  • Alex 888

Otrogen fru

Hej på er jag skulle  vill har lite råd från de som har bestämt sig att förlåta sin partner och leva vidare går det att glömma och livet går vidare eller det är fråga om tiden ?min fru har varit otrogen med en person som hon har träffat på otrohet sajten. hon förklarar detta på att hon har fått kris i sitt liv på grund av ålder (47 år) men hon älskar mig fortfarande, kan man blir otrogen fast men älskar sin partner? Kan man glömma och går vidare ?
    Tacksam för svar 

• Svar på tråden Otrogen fru
  • Alex 888

jag har ansökt om skilsmässa tar 6 månader på grund av våran barn, under tiden försöker tänka hur jag vill går vidare har inte bestämt mig än därför vill hah få lite råd från de som hade samma situationen.

• Alex 888

hej vet inte hur jag svarar på alla tråd .
    tack för era delning .
    ja det stämmer allt var planerat noga , bokat resa till   nån show  med mina barn och de skulle  sova på ett hotell sen tåg hon taxi till annan hotell . dagen innan resa säger hon att hon fick kontakt med gammal kompis som bor I ?..och de skull träffas  jag börja blir misstänksam redan då, jätte konstigt att man kan känna och lukta otrohet , jag börjar att kolla på hennes väska som hon backat på natten och hittat nya sexiga under kläder som jag har aldrig sett , under resan  blir jag tokig och misstänksam men lugn , under kvällen då var hon med honom  kl 20.30 ringt hon och brättade att hon tillbaka på hotellet och mötet med sin vän var så där och hon ångra det, 

ok många undrar varför sa jag inte till henne då vad jag känner,  jo anledningen jag litade på henne 100% hon kan aldrig blir otrogen. inte hon .

när Hon kom tillbaka från resa haft jag koll på precis allt och då såg jag att hon tömmer sin handväska? fan det var nattlinne och trosor ., tänkt varför har hon de där ??och då bestämt mig att tar  hennes mobil på natten när hon sover och upptäckt  allt .
    men hon säger att hon har ångrat detta då och ingen samlag har hänt, men vad gör man med en kille 3,5 Tim på ett hotellrum.

Anonym (??) IDAG 11:51 #13 Hon reggade sig alltså på en sån site, det gör man ju medvetet, det är inte nåt som liksom bara händ
  • Alex 888

Jag vill tacka alla som har skrivit på min tråd, känns att jag får styrka från era ord att jag kan tar beslutet vad än det blir .

• Alex 888
    Anonym (Tjejen) skrev 2023-04-15 11:41:01 följande:

Vad tråkigt att det har hänt er familj. Det kan vara så att det bara var en engångsföreteelse pga en kris i hennes liv. Och att det inte kommer att hända igen. Du tänker jag älskar henne vi har barn så jag vill ge oss en chans till. Av min erfarenhet så kommer det troligtvis vara bra en stund men risken är stor att detta kommer tillbaka och spökar längre fram. Hon har ju sårat dig enormt och brutit förtroendet. Det är bara du som kan svara på din fråga. Så du kan ge det en chans. Det kan bli bra igen. Men av erfarenhet så är risken stor att det kommer att komma tillbaka mellan er för eller senare. Om du inte lyckas utesluta det helt i dina tankar. Tufft beslut. 

Hej, 
    Kan man har Engångsföreteelse på grund av kris ? Men hon har planerat det hela  och det var tack hennes planering som jag såg allt på hennes mobil, det är svårt att utesluta det från mina tankar, vet inte om det blir bättra med tiden eller bättre att går vidare det är svårt beslut känns lite vilse men som sagt ansökan om skilsmässa är skickat och bodelning är påskrivet  hon avstår från allt bara att  ger henne andra chans, men känns som du säger att det kommer att spökar i min huvud resten av mitt liv om jag accepter andra chans .kan inte ens sova på natten. det är synd att de som otrogna tänker inte på konsekvenserna innan som förstöra många liv omkring sig . 

• Alex 888
    Anonym (Been there done that) skrev 2023-04-15 22:38:57 följande:

Hej TS,

Jo dom knullade Garanterat! En otrogen talar bara om det absolut nödvändigaste! Eller tror du dom spelade monopol?? 

Alltså hon planerade att vara otrogen och sen hittade en man. Vad händer nästa gång hon får en ny trevlig ung kollega? Springer på en gammal kompis eller x??

Gör dig själv en tjänst och lämna. Den kvinna du en gång träffade finns inte längre...

Var i en liknade situation. Förlät och ville fixa. Tog på mig all skuld. Sen lämnade min fru mig iallafall. Och tacka fan för det! Aldrig sett tillbaka på det förhållandet! Dock träffas vi då vi har delad vårdnad. 

Hon ångrade sig sen och gör det än idag. Det har gott 10 år. Jag har inte ångrat mig en sekund. Jo jag ångrar att jag var en sån mes som ville förlåta. Inget illa ment, jag är bara fortfarande bitter på mig själv för att jag inte lämnade först. 

Lycka till, det finns ett hav av bättre lämpade kvinnor till dig. 

Jag tror att du har rätt .
  • Alex 888
    Tecum skrev 2023-04-16 13:43:12 följande:
    Om man väljer att separera på grund av en enstaka otrohet, planerad eller ej, är det ett tecken på att relationen inte var något vidare innan heller.
    Jag kan säga att våran relation var jätte bra inget saknas enligt mig i alla fall och det är det som gör mig choka, kommer aldrig att kunna lita på nån after det Känns så.
  • Alex 888
    Anonym (AD) skrev 2023-04-16 17:56:37 följande:
    Håller inte med. Det är tecken på att en parten valde att medvetet göra något som sårar oerhört och förstör förtroende. Att sätta sin egen njutning före sin make/makas/familjens bäst. Alla som är otrogna vet att det kan förstöra familjen men väljer att göra det ändå. Svaga individer som det är bättre att vara utan.
    Hålla med dig, det är bättre att vara utan dem.
  • Alex 888
    Anonym (jaha) skrev 2023-04-18 12:13:38 följande:
    Gösses, snacka om grova generaliseringar... "människor gör fel och misstag hela tiden"... ungefär som att glömma toalocket uppe är ett misstag i samma kaliber som att knulla frugans syrra.

Nej du, otrohet är absolut inte som vilket misstag som helst och absolut inte ett misstag som alla gör, så bara där faller ju detta typiska och väldigt korkade argument med "mänskligt misstag". Alla människor springer ju inte runt och är otrogna, så otrohet kan ju absolut inte kallas för ett mänskligt drag för det skulle ju innebära att alla som INTE är otrogna då inte är människor.

Kvinnor som inte har sex med sin partner är precis lika egoistiska som män som bedrar sin partner och ingen av dem kan förvänta sig att partners ska acceptera det och vara kvar i relationen.
    Jag håller med dig otrohet är inget misstag det är en handling som följe  katastrofal konsekvenser för alla runt om, det är egoistisk svaga individer som  tar ofta ordet kris som ursäkt om de blir upptäckta .
  • Alex 888

Hej på er, det var intressant att läsa vad alla har för åsikter när det gäller otrohet och jag har analyserat vad ni sa och jag har kommit till slutsatsen enligt mig att ingen kan har 100% rätt eller fel men alla individer tar sin egen beslut när de blir drabbad av otrohet. Min beslut kom idag och vi brättade till våra barn att vi flyttar isär, har försökt tilllämpa andra chansen men det är omöjligt after allt kärlek hon har fått, har inget mer att ge . 

• Alex 888

Hej på er alla jag har skrivit förut om min resa med min otrogen fru , nu har jag skilts mig after 6 månader betänketid, har försökt att lära mig att leva med den men det går absolut inte. Alla som har skrivit i min råd hjälpt mig väldigt mycket och har fått styrka från era ord att tar beslutet .
    hon haft Sista önskar att jag inte berättar for våra barn men jag har stor känsla att göra det , vad tycker ni ?ska jag låtar blir att berätta till alla , och tycker ni att konsekvenserna blir för barnen, jag vill bara deras bästa .
    tack 

Svar på tråden Otrogen fru