• Anonym (Ordentlig mamma)

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Hej,

Har en pågående utredning hos socialen angående oro för mitt barn. Av de handlingar som jag och mitt barn har fått ta del av nämns både mitt perssonnummer, min mans personnummer och barnets perssonnummer utöver våra namn och adress. Däremot har socialsekreterarna inte angett sina egna personnummer av någon anledning utan bara sina namn.

I kommunikation med dem som sker skriftligt, ska jag ange deras personnummer så det blir fullständigt i akten? Kan ju vara bra att veta vilka man varit i kontakt med tänker jag. Blir det bra tror ni?

• Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?
  • EpicF

Ts: Ja, jag är övertygad om att en ev utredning inte skulle visa några problem eftersom det inte finna några problem i min familj. 

Vad du tror är helt irrelevant. Både om Uppdrag Granskning och om mig och min familj. 

Men vill du anmäla mig så varsågod. Gör det. 
  • EpicF

Ts: Ja, jag är övertygad om att en ev utredning inte skulle visa några problem eftersom det inte finna några problem i min familj. 

Vad du tror är helt irrelevant. Både om Uppdrag Granskning och om mig och min familj. 

• EpicF

Ts: Det är du som upplever att de inte sköter sitt jobb korrekt. Och då är också du som borde påpeka det. Inte vi andra som inte har samma upplevelser. 

EpicF skrev 2023-03-20 10:40:16 följande:

Men det vet ju inte socialtjänsten. De kan mycket väl komma fram till att det finns problem i din familj. De kan hävda att du saknar insikt om problemens omfattning. Det kan också vara så att du har rätt. Att det inte finns problem, men att socialtjänsten får en annan uppfattning. Allt handlar om hur saker och ting tolkas, samt subjektivitet hos den enskilda handläggaren. 

Din uppfattning är bara en av många. 
    EpicF skrev 2023-03-20 10:43:05 följande:

Ts: Det är du som upplever att de inte sköter sitt jobb korrekt. Och då är också du som borde påpeka det. Inte vi andra som inte har samma upplevelser. 

Nej, det är inte bara jag som uttryckt kritik mot socialförvaltningen. Det finns jättemånga som har kritik. Både i denna tråd och på andra sätt. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-20 11:58:25 följande:
    Nej, det är inte bara jag som uttryckt kritik mot socialförvaltningen. Det finns jättemånga som har kritik. Både i denna tråd och på andra sätt. 
    Jag sagt att det bara är du. Men du är en sv de som tar upp det gång på gång utan att göra något åt det. 
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-20 11:58:25 följande:
    Men det vet ju inte socialtjänsten. De kan mycket väl komma fram till att det finns problem i din familj. De kan hävda att du saknar insikt om problemens omfattning. Det kan också vara så att du har rätt. Att det inte finns problem, men att socialtjänsten får en annan uppfattning. Allt handlar om hur saker och ting tolkas, samt subjektivitet hos den enskilda handläggaren. 
    Nej, och det därför det görs en utredning om man får in en anmälan. 

I min famil så har vi inga problem. De kan alla i omgivningen också intyga och det kommer även socialtjänsten fram till vid en ev utredning. 

Varför är det så svårt för dig att ta in att det finns mängder av familjer som inte problem och inte behöver utredas? 

Alla är inte som din familj som både blir orosanmölda och polisanmälda. 
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-20 08:30:53 följande:
    Varför tycker du att det är min uppgift att sköta socialtjänstens jobb?

Vem som helst kan kontakta socialtjänsten och tala om för dem hur de ska arbeta. Det kan du också göra. 
    Men snälla. Du vill ju inte prata med dom om det, vi på ett forum kan inte göra ett dugg åt ditt problem. Det är du som måste ta det med dom. 
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-20 11:57:22 följande:

Nu handlar inte din tråd om andra utan Dig. Så prata om dig då. Blanda inte in andra i det. 
    Anonym (Nfnf) skrev 2023-03-20 12:26:13 följande:
    Nu handlar inte din tråd om andra utan Dig. Så prata om dig då. Blanda inte in andra i det. 
    Du har missuppfattat syftet med tråden.

Trådens syfte är att diskutera rutiner vid socialtjänsten. Du är förstås varmt välkommen att bidra precis som alla andra. 
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-20 14:36:31 följande:
    Du har missuppfattat syftet med tråden.

Trådens syfte är att diskutera rutiner vid socialtjänsten. Du är förstås varmt välkommen att bidra precis som alla andra. 
    Äsch jag tycker du borde klaga till dom och inte här. Man kommer ingenstans här, på ett forum.

Nja efter 115 sidor borde det räcka tycker jag, det börjar bli överdrivet. 
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?