• Anonym (Nfnf)

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-02-21 16:39:14 följande:
    Jaha, får de mer funderingar om jag istället för bara deras namn skriver deras namn och personnummer som de gjort när de skrivit till oss? Kanske stämmer faktiskt. Jag fick ju i vart fall mer funderingar när de skrev våra personnummer. Inte ens sjukvården gör ju så numera. Men det kanske är för att undvika sammanblandning som någon nämnde här ovan? Fast, då finns ju förstås ett ärendenummer man kan använda istället. Kanske är mer neutralt?
    Är du sur på soc eller? 
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-10 22:16:36 följande:
    Men om du inte håller med mig är det ju totalt ologiskt att du ger upp din argumentation. Det låter som du ändå börjar förstå att jag har en poäng med socialtjänstens uppenbart olämpliga agerande. 
    Det är inte alls olämpligt. 
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-11 08:39:44 följande:
    Varför upplever du att det inte är olämpligt? Ska sådana här utredningar vara offentliga? Nej, enligt lagstiftningen. Genom deras agerande blir de det. 
    Varför gör dom en utredning ens? 
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-11 10:37:15 följande:
    Då de får en anmälan måste de utreda enligt dem. Men då anmälan saknar grund blir den nedlagd. Det är så de jobbar. 
    Det jag undrade var vad de anmälde. 
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-11 15:47:45 följande:
    Jodå, blev inga större frågetecken där inte. Utredningen är nedlagd utan åtgärd. 
    Synd bara att det ska riva upp så mycket damm på vägen, men det är ju så de jobbar. 
    Det är bra att soc finns ibland. De hjälper folk som behöver det. 
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Lill) skrev 2023-03-11 18:08:50 följande:
    Det har inte kommit fram än. Något luddigt inlägg om en lek barn har, som ts läst om i en annan tråd förvisso, som handlar om att barn går in i varandra och då kan det bli skador.
    Ingenting om att ts barn deltagit i en sådan lek. Gissar att det är ett försök att förmildra eller hitta en anledning till att ts barn puttat någon som skadats av det. Förmodligen allvarligt eftersom det anmäldes?

Eller vad säger du ts?
    Tycker det är skumt när man inte kan berätta varför för då känns det som det kan vara något man inte vill säga/skäms för.
  • Anonym (Nfnf)

Man får självklart välja själv. Men när man startar en tråd om det liksom. Här är man ju anonym dessutom så vad spelar det då för roll.

• Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-11 19:43:08 följande:
    Gör de? Tycker mest man hör dåliga saker. 
    Klart de gör? Jag hoppas du skojar 
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-11 19:47:29 följande:
    Ja, vad de som inte har varit i kontakt med dem tycker är ju totalt irrelevant. 

Här tycks vi i vart fall dela samma uppfattning. De som varit i kontakt med socialtjänsten är ofta missnöjda med socialtjänsten. Tror inte de har så många nöjda kunder faktiskt.
     Nej jag håller inte med 
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (M) skrev 2023-03-11 20:17:15 följande:
    Varför är ni så nyfikna?
    Det är inte nyfikenhet utan att man vill förstå ts.
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?