• Anonym (Nfnf)

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-18 12:32:30 följande:
    Tycker det har varit en himla ifrågasättande i tråden av både personnummerfrågan samt mitt motstånd mot att sända sekretessklassade handlingar med vanlig post.

Jag tycker också att det blir än värre att använda sig av personnummer på det sätt som de gör, inkl personliga omdömen i en soc-utredning som dessutom inte följer god sed hur man hanterar sekretessklassad information.  

Jag tycker det är dåligt skött alltsammans. Det känns taffligt kort sagt.  
    Har du sagt det till soc då ?
  • Anonym (Nfnf)

Men snälla, säg detta till soc!!!! Inte på ett jäkla forum 

• Anonym (Nfnf)

När har du tid över att ta hand om dina barn för tredje gången? Med tanke på att du sitter här och skriver ett A4 hela dagarna om en och samma sak.

• Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-18 14:55:42 följande:
    Jag har förmågan att göra flera saker samtidigt och dessutom så skriver jag rätt snabbt. Tack ändå för din omtanke! Den värmer! 😉
    Fast det kan du ju inte hinna göra. Sedan behöver barnen din uppmärksamhet i längre stunder och enbart din uppmärksamhet, inte att du har bråttom till att göra något annat. Du kan ju tex inte sitta och skriva på ett forum samtidigt som du leker med barnet. Det är väldigt olämpligt. Så det där tror jag tyvärr inte ett dugg på. 
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-18 17:13:51 följande:
    Tvärtom.  Enligt socialen bedöms den som utmärkt. Litar du inte på Socialtjänsten? Törs du undergå en utredning? Då får du ju svart på vitt hur du ligger till. Förutsatt att de inte skickar svaret till din granne vill säga... // Skrattande
    men sluta.
  • Anonym (Nfnf)

Det roliga var att du nyss sa att du kunde höra två saker samtidigt. Men när man sade emot dig om det, var dina barn tydligen hos vänner istället / hade vän hemma hos sig. Vilket av det stämmer då tro. Du ändrar åsikt för att försöka få rätt hela tiden. Lägg ner.

• Anonym (Nfnf)

Du har dessutom suttit och diskuterat detta i flera dagar nu. Är de alltid hos vänner menar du? 

• Anonym (Nfnf)

Eller dagar, snart en månad. Helt ofattbart detta.

• Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-18 18:05:24 följande:
    Då håller vi tummarna på att du blir utredd. Kanske kan du lämna in en anonym anmälan på dig själv för att få igång processen? Då får du ju en kvalitetsstämpel från soc. Då behöver ingen ifrågasätta din förmåga längre. Du får ett papper att visa upp. Bra va? Du kan ju bre på med lite sexuella övergrepp, våld, missbruk och psykisk sjukdom. Då får du se hur processen fungerar så du vet att allt går rätt till...
    Kommer inte bli något problem alls. Du har ju ett genuint förtroende för Socialtjänsten och har inget att dölja. 😀 kommer bli hur bra som helst! 
    Vad i helsike? 
  • Anonym (Nfnf)

Vad vill du mer få svar på i tråden? Kan du svara någon utan att hoppa på den? 

Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?