• Anonym (Ordentlig mamma)

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Hej,

Har en pågående utredning hos socialen angående oro för mitt barn. Av de handlingar som jag och mitt barn har fått ta del av nämns både mitt perssonnummer, min mans personnummer och barnets perssonnummer utöver våra namn och adress. Däremot har socialsekreterarna inte angett sina egna personnummer av någon anledning utan bara sina namn.

I kommunikation med dem som sker skriftligt, ska jag ange deras personnummer så det blir fullständigt i akten? Kan ju vara bra att veta vilka man varit i kontakt med tänker jag. Blir det bra tror ni?

• Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?
    Anonym (Bara onödigt) skrev 2023-03-20 23:05:14 följande:
    Och om skatteverket misstänker dig för felaktigheter..även om det visar sig vara felaktigt.

Eller om banken reagerar på insättning på ditt konto och skriver brev där du misstänks för penningtvätt...även om det är felaktigt..

Fortfarande ok med personummer?
    Nu är det ju knappast banken som utreder penningtvätt, utan polisen. 
    Anonym (Bara onödigt) skrev 2023-03-20 23:09:46 följande:
    Och jo jag fattar att det är obehagligt att bli utredd.

Och jag är en av dem som hållit med dig (för sisådär 100 sidor sen) att det låter märkligt med ett ständigt upprepande av era personnummer och att de kunde ha pratat med er hur kommuniceringen skulle gått till.

Det har alltid jag gjort som socialsekreterare...
    Ja, det kan man ju absolut tycka. Tycker hela den här processen känns oerhört tafflig faktiskt. Känns lite som det är barn man har att göra med. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-20 23:39:24 följande:
    Men banken som anmäler till polisen misstanke om pengatvätt. 

Är det då ok med papper hem i brevlådan. Eller deklaration (på den tiden den kom i pappersformat)? 

Tänk om din granne får dessa handlingarna. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-20 23:39:24 följande:
    Ja, det kan man ju absolut tycka. Tycker hela den här processen känns oerhört tafflig faktiskt. Känns lite som det är barn man har att göra med. 
    Så då la du dig också enligt dig på ett barns nivå? 
    Istället för att vara vuxen och ifrågasätta varför era personnummer nämns så ofta...
    EpicF skrev 2023-03-20 23:47:33 följande:
    Så då la du dig också enligt dig på ett barns nivå? 
    Istället för att vara vuxen och ifrågasätta varför era personnummer nämns så ofta...
    Som jag skrivit tidigare. Man måste tala till bönder på bönders vis. 
  • EpicF
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-21 00:01:39 följande:
    Som jag skrivit tidigare. Man måste tala till bönder på bönders vis. 
    Det är dock inte det du gör. 
  • Anonym (Bara onödigt)
    EpicF skrev 2023-03-21 00:19:46 följande:
    Det är dock inte det du gör. 
    Nä.
    Tvärtom
    Hon blir så tydligt klienten genom att göra så.
  • Challenger
    Anonym (Bara onödigt) skrev 2023-03-21 00:27:55 följande:
    Nä.
    Tvärtom
    Hon blir så tydligt klienten genom att göra så.
    Ursäkta att jag säger det men det känns verkligen som att TS äger dig och alla andra i den här tråden fullständigt. Ni har verkligen spårat ur i gränslöst hat mot TS, men hon ger hela tiden bara svar på tal. 

Jag tycker hon har fog för sin kritik. Inte alls roligt att få sina uppgifter spridda på det där viset. Förstår du verkligen inte det? 
  • Anonym (tur)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-20 22:56:15 följande:

Likaså finner jag det kränkande att det sitter någon tjomme och skriver anklagande brev hem till mig med mina personuppgifter. Då kan jag svara med samma mynt. Jag tycker inte det är hyckleri utan ren logik. 

Eller du har kanske inget emot att bli anklagad för något du inte har gjort?
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-20 22:06:17 följande:
    Ja, jag funderade faktiskt på om jag skulle postat mitt svar direkt hem till dem! Det hade ju varit roligt! Skrattande

Nja, jag författade mitt svar ganska stringent tyckte jag. Skulle nog säga att de blev lite utredda de också. Man vill ju kolla upp vilka filurer man har att göra med. 

Hur som är jag inte den som är den. De har lagt ned sin utredning och jag har lagt ned min. 
    Så du har alltså gjort noll. Inte verkställt någon av dina hot som att skriva ut din handläggares personnummer och posta dina svar till dennes hemadress och heller inget konstruktivt som att kontakta berörd instans med dina synpunkter om hur myndigheten har hanterat ärendet.

Bara suttit här och levt ut dina kränkta fantasier.

Sedan krävdes det att de skulle lägga ner utredningen av dig för att du skulle lägga ner din fantasiutredning av din handläggare.

Mycket fantasier.

Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?