• Anonym (Ordentlig mamma)

Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?

Hej,

Har en pågående utredning hos socialen angående oro för mitt barn. Av de handlingar som jag och mitt barn har fått ta del av nämns både mitt perssonnummer, min mans personnummer och barnets perssonnummer utöver våra namn och adress. Däremot har socialsekreterarna inte angett sina egna personnummer av någon anledning utan bara sina namn.

I kommunikation med dem som sker skriftligt, ska jag ange deras personnummer så det blir fullständigt i akten? Kan ju vara bra att veta vilka man varit i kontakt med tänker jag. Blir det bra tror ni?

• Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?
    Anonym (tur) skrev 2023-03-21 07:04:04 följande:
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-20 22:06:17 följande:
    Ja, jag funderade faktiskt på om jag skulle postat mitt svar direkt hem till dem! Det hade ju varit roligt!  // Skrattande

Nja, jag författade mitt svar ganska stringent tyckte jag. Skulle nog säga att de blev lite utredda de också. Man vill ju kolla upp vilka filurer man har att göra med. 

Hur som är jag inte den som är den. De har lagt ned sin utredning och jag har lagt ned min. 
    Så du har alltså gjort noll. Inte verkställt någon av dina hot som att skriva ut din handläggares personnummer och posta dina svar till dennes hemadress och heller inget konstruktivt som att kontakta berörd instans med dina synpunkter om hur myndigheten har hanterat ärendet.

Bara suttit här och levt ut dina kränkta fantasier.

Sedan krävdes det att de skulle lägga ner utredningen av dig för att du skulle lägga ner din fantasiutredning av din handläggare.

Mycket fantasier.

Vad menar du? Jag svarade på kommuniceringen med deras personnummer. 

De har lagt ned utredningen och jag har lagt ned min. Jag kommer inte kontakta landets samtliga 290 kommuner och socialtjänster och tala om för dem hur de ska sköta sin postgång. Om du känner att du har en stund över kan du ju faktiskt själv göra en insats. 
  • Anonym (Roligt)

Vilken rolig tråd detta blev. Självklart ska man ange socialsekreterares personnummer. 

• Anonym (tur)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-21 07:58:30 följande:

De har lagt ned utredningen och jag har lagt ned min. Jag kommer inte kontakta landets samtliga 290 kommuner och socialtjänster och tala om för dem hur de ska sköta sin postgång. Om du känner att du har en stund över kan du ju faktiskt själv göra en insats. 
    Jag menar precis det jag sa, att du inte har skrivit ut din handläggares personnummer i din korrespondens med soc och postat till din handläggares hemadress. Eller du kanske ljög?

Jag var inte medveten om att du bor i landets samtliga 290 kommuner, så du behöver vända dig till alla kommuner för att framföra din kritik kring ditt specifika ärende.

Nej, jag är inte beredd att sköta det åt dig. Om du känner att du har en stund över mellan internetgnällningarna kan du faktiskt själv göra en insats.

Det kallas inte att utreda sin handläggare utan den korrekta benämningen är att (nät)stalka.
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-21 07:58:30 följande:

Det kan du göra själv om du vill för du verkar ju ha mycket fritid 
    Anonym (tur) skrev 2023-03-21 15:56:40 följande:
    Jag menar precis det jag sa, att du inte har skrivit ut din handläggares personnummer i din korrespondens med soc och postat till din handläggares hemadress. Eller du kanske ljög?

Jag var inte medveten om att du bor i landets samtliga 290 kommuner, så du behöver vända dig till alla kommuner för att framföra din kritik kring ditt specifika ärende.

Nej, jag är inte beredd att sköta det åt dig. Om du känner att du har en stund över mellan internetgnällningarna kan du faktiskt själv göra en insats.

Det kallas inte att utreda sin handläggare utan den korrekta benämningen är att (nät)stalka.
    Du framstår som en väldigt märklig figur med taskig läsförståelse. 

Jag har aldrig hävdat att jag sänt någon kommunicering hem till någon handläggare. Varför sitter du och fantiserar om det? Sen påstår du att jag ljuger för att jag inte har gjort något som jag aldrig påstått att jag skulle göra. Jätteskumt.  

Du tycks heller inte känna till att socialtjänsten är en decentraliserad myndighet. Varje kommun har en alldeles egen socialtjänst. Därmed behöver man vända sig till samtliga kommuner om man vill åstadkomma en generell förändring. 

Nej, du tycks inte heller vilja ta på dig uppgiften. Ska man tolka det som att du är nöjd över socialtjänstens arbete, eller gillar du bara att kritisera andra?

Så det är stalking som socialtjänsten sysslar med när de anger våra personnummer 30 gånger i en och samma utredning, för att sedan skicka kommunicering och utredning med vanlig post, med icke obetydlig risk att sekretessbelagd information hamnar i fel händer? Okej, bra att vi utrett den saken Skrattande
    Anonym (Nfnf) skrev 2023-03-21 16:20:21 följande:
    Det kan du göra själv om du vill för du verkar ju ha mycket fritid 
    Vi får väl se. Vi kanske kan dela upp oss några stycken? Ta 50 kommuner var? 

Frågan är då bara var man ska vända sig. Det är ju viktigt att begäran hamnar hos rätt person. En person med inflytande och förstås också bra om man får något svar med motivering, så det inte bara hamnar i slasken. Man vill ju inte att arbetet sker förgäves. Viktigt med uppföljning då också, så de tar till sig det nya arbetssättet. 
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-21 18:06:36 följande:
    Vi får väl se. Vi kanske kan dela upp oss några stycken? Ta 50 kommuner var? 

Frågan är då bara var man ska vända sig. Det är ju viktigt att begäran hamnar hos rätt person. En person med inflytande och förstås också bra om man får något svar med motivering, så det inte bara hamnar i slasken. Man vill ju inte att arbetet sker förgäves. Viktigt med uppföljning då också, så de tar till sig det nya arbetssättet. 
    Har du åsikter kan du väl vända dig till socialtjänstens chef i din kommun.  
    Anonym (Roligt) skrev 2023-03-21 13:24:33 följande:

Vilken rolig tråd detta blev. Självklart ska man ange socialsekreterares personnummer. 

Det kan man absolut göra. Det är ingen sekretessbelagd information. Det ökar ju dessutom chanserna för att kommunicering m.m. hamnar hos rätt handläggare. 
    Anonym (Nfnf) skrev 2023-03-21 18:07:18 följande:
    Har du åsikter kan du väl vända dig till socialtjänstens chef i din kommun.  
    Tänkte du ordförande för nämnden? 

Eller tänkte du dig högsta tjänsteman på socialförvaltningen, eller högsta tjänsteman för respektive avdelning? Är nog lite olika organiserat beroende på kommunstorlek m.m. I en stor kommun som Stockholm har de ju också olika stadsdelsförvaltningar.  Är ju viktigt med återkoppling också som sagt, så man bör ju i sådana fall absolut kräva ett svar. 
  • Marmite Devil
    Anonym (Ordentlig mamma) skrev 2023-03-21 18:10:49 följande:
    Tänkte du ordförande för nämnden? 

Eller tänkte du dig högsta tjänsteman på socialförvaltningen, eller högsta tjänsteman för respektive avdelning? Är nog lite olika organiserat beroende på kommunstorlek m.m. I en stor kommun som Stockholm har de ju också olika stadsdelsförvaltningar.  Är ju viktigt med återkoppling också som sagt, så man bör ju i sådana fall absolut kräva ett svar. 
    Hen menar förvaltningschefen. Chefen över den förvaltning som Socialtjänsten hör till. 

Men du kan börja med chefen över enheten för barn och unga. 
Svar på tråden Ange socialsekreteras personnummer i kommunikation?